  • 121. Data: 2005-08-15 13:06:06
    Temat: Re: Ściąganie plików
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek R... wrote:

    > nie, ja nie twierdzilem ze mp3 z wp sa trefne a przyklad trefny

    Kradzony przykład? Fascynujące...

    > czytalem to, moze przyjac ze przyklad jest poprostu smieszny,

    Tego znaczenia nie używa się od wieków.

    Po prostu przyznaj się do ignorancji i nie brnij dalej.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 122. Data: 2005-08-15 13:15:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek R... wrote:

    > nie, przy powyzszym nowell odpowiedzial by za to, on udostepnil
    > zpewniajac ze mozna legalnie pobrac

    Dokładnie. A jak ściągam z sieci MP3 i nie ma żadnego ostrzeżenia, że
    nielegalnie umieszczone, to za ich ewentualne nielegalne udostępnienie
    odpowiada udostępniający.

    > a gdzie ja to napisalem?

    Powyżej.

    > on jest tworca jadra, napisal podstawy a to ze pracuje obecnie przy nim
    > wiele osob jest logicznym.

    Twórcą pierwszej wersji jądra oraz filozofii tego systemu. Równie dobrze
    mógłbyś powiedzieć, że Henry Ford jest producentem Toyoty - w końcu
    produkują samochody korzystając z fordowskiej idei taśmy produkcyjnej...

    > to nie co innego, jest to standard w takiej sytucaji,

    Przejęcie przez policję - owszem. Ale nie oddanie rzekomemu pierwotnemu
    właścicielowi.

    > noi co z tego, fakterm jest ze natychmiast go stracisz i nie po wyroku

    W sytuacji, kiedy widać jakieś wyraźne ślady przebicia albo innych
    kombinacji - owszem.

    Natomiast jeśli tylko pojawia się ktoś twierdzący, że jest legalnym
    właścicielem (i ma na to papiery), ale i aktualny posiadacz ma wszystkie
    papiery wyglądające OK, to tak łatwo odebranie nie pójdzie.

    > przy zalozeniu ze masz go >=3 lata

    No beton...

    Twoje twierdzenie, że przy okresie posiadania poniżej 3 lat oddają
    pojazd natychmiast poprzedniemu właścicielowi to bzdura.

    Najpierw muszą to sprawdzić, a poza tym może się okazać, że właścicielem
    jest już ubezpieczyciel. I poprzedni właściciel i tak go nie dostanie.

    > a gdzie ja pisalem ze nie moze kosztowac 0 zl ?

    No to co się czepiasz darmowo udostępnianych plików?

    > bo poruszyles kwestie komercyjnych wersji linuksa, a jakos nie chce mi sie
    > wierzyc by byla w tym celu oddzielna wersja instslacyjan
    > tworzona

    Dlaczego nie? Instalator to akurat najmniejszy problem.

  • 123. Data: 2005-08-15 13:30:36
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    wiadomości news:ddq3ua$k43$1@opal.futuro.pl...

    > Kradzony przykład? Fascynujące...

    smieszny przyklad, zly przyklad

    > Tego znaczenia nie używa się od wieków.

    nic to nie zmienia

    > Po prostu przyznaj się do ignorancji i nie brnij dalej.

    nie uzylem tego w przenosni, bo akurat naczenie trefny towar znam
    doskonale.

    P.

  • 124. Data: 2005-08-15 14:17:02
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Dokładnie. A jak ściągam z sieci MP3 i nie ma żadnego ostrzeżenia, że
    > nielegalnie umieszczone, to za ich ewentualne nielegalne udostępnienie
    > odpowiada udostępniający.

    nie, Nowell akurat zdaje sie jest producentem tego (albo ma bierze czynny
    udzial, ni eorientuje sie dokladnie)
    dlatgeo w zadnym wypadku nie dowodzi to twojej teorii

    http://www.allmp3.prh.pl/mp3.html
    musialbys byc naprawde "zdrowy inaczej" zeby ci ktos uwierzyl ze nie
    podejrzewales iz
    autor strony takiej strony nie ma zezwolenia od zespolow typu Britney S. na
    rozpowszechnainie muzyki.

    > No beton...
    >
    > Twoje twierdzenie, że przy okresie posiadania poniżej 3 lat oddają pojazd
    > natychmiast poprzedniemu właścicielowi to bzdura.

    nigdzie takiego czegos napisalem, napisalem tylko ze Ci go na mur beton
    odbiora, i to przed wyrokiem

    > Najpierw muszą to sprawdzić, a poza tym może się okazać, że właścicielem
    > jest już ubezpieczyciel. I poprzedni właściciel i tak go nie dostanie.

    ale ty stracisz

    > No to co się czepiasz darmowo udostępnianych plików?

    nie czepiam sie darmowo udostepnianym a plikow ktorych zawrtosc (po tytule)
    daje
    uzsadnione podejrzenie ze osoba udotpeniajaca nei posiada praw majatkowych
    do tego

  • 125. Data: 2005-08-15 14:20:10
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > O wlasnie, to ciekawe pytanie i rzeczowa odpowiedz bylaby mile widziana
    > :) Podlaczam sie zatem pod pytanie i czekam. :)

    z zadnego stad moj post w ktorym oswiadczylem ze policja sie tym nei
    zajmuje,
    osoba posiadajaca prawa majatkowe moze na drodze cywilnej wysiorpac $,
    ale to wtedy jezlei przy okazji innej czynnosci wykonywanej przez policje
    natknal sie na takie pliki, nie widze innej mozliwosci.

    P.

  • 126. Data: 2005-08-15 15:06:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek R... wrote:

    > nie, Nowell akurat zdaje sie jest producentem tego (albo ma bierze czynny
    > udzial, ni eorientuje sie dokladnie)
    > dlatgeo w zadnym wypadku nie dowodzi to twojej teorii

    Ale np. ICM nie jest producentem. OK, powiedzmy że jest na oficjalnej
    liście serwerów lustrzanych.

    Ale gdybym ja wystawił te same pliki na swoim prywatnym serwerze FTP -
    nie złamałbym prawa. I byłby tak samo legalne, jak prosto ze strony Novella.

    > http://www.allmp3.prh.pl/mp3.html
    > musialbys byc naprawde "zdrowy inaczej" zeby ci ktos uwierzyl ze nie
    > podejrzewales iz
    > autor strony takiej strony nie ma zezwolenia od zespolow

    Skoro autor tej strony rozpowszechnia te pliki nielegalnie, to dlaczego
    ta strona jeszcze działa, hmm?

    Działa, nie kryje się - czyli pewnie działa legalnie.

    > typu Britney S. na
    > rozpowszechnainie muzyki.

    Wielki mi zespół ;) Cała jedna osoba ;)

    [ciach]

    > nigdzie takiego czegos napisalem, napisalem tylko ze Ci go na mur beton
    > odbiora, i to przed wyrokiem

    Jeśli będzie 'coś' widać nieprawidłowego. A nie dlatego, że ktoś
    przylazł i twierdzi, że to jego.

    > ale ty stracisz

    Owszem. I mówię, że nie będę płakał, jak stracę te MP3, które mam, jak
    się dowiem, że ktoś je udostępnił nielegalnie.

    Tylko podobnie jak w przypadku samochodu to powinna być jedyna moja strata.

    Nawet nie powinienem zostać obciażony za ich eksploatację - podobnie jak
    w przypadku samochodu.

    > nie czepiam sie darmowo udostepnianym a plikow ktorych zawrtosc (po tytule)
    > daje uzsadnione podejrzenie ze osoba udotpeniajaca nei posiada praw majatkowych
    > do tego

    Fascynujące. Jak rozpoznasz, czy dany plik o danej nazwie jest
    udostępniony legalnie, czy nie? Pomijając nazwy "Uwaga! To plik
    nielegalny!" ;)

    Jak pisałem wyżej - mogę na swoim prywatnym serwerze udostępnić pełną
    dystrybucję SuSE. Może się nawet znajdować w katalogu "linux produkowany
    przez firmę Novell".

    I co? Będzie legalnie - mimo że z firmą Novell nie mam nic wspólnego.

  • 127. Data: 2005-08-15 16:01:47
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Skoro autor tej strony rozpowszechnia te pliki nielegalnie, to dlaczego ta
    > strona jeszcze działa, hmm?

    bo sad mu nie kazal zaplacic ilus tam tysiecy , jak zaplaci to gwarantuje ze
    to zniknie :)
    a policje to nie interesuje dopoki nie znajda sie na niej jakies programy

    > Wielki mi zespół ;) Cała jedna osoba ;)

    :) chodzi o klase, ni ejest to jakis amator nagrywajacy w domowym zaciszu
    wlasna mp3 i wystawiajacy
    na mp3.wp.pl w celu rozpowszechnienia

    > Jeśli będzie 'coś' widać nieprawidłowego. A nie dlatego, że ktoś przylazł
    > i twierdzi, że to jego.

    no to na pewno,

    > Owszem. I mówię, że nie będę płakał, jak stracę te MP3, które mam, jak się
    > dowiem, że ktoś je udostępnił nielegalnie.

    wiesz co glowe dam ze ustawie o prawach autorskich cos jest n aten temat, ja
    jej nie czytalem wiec
    dalej juz nic w tym temacie nie mowie

    > Fascynujące. Jak rozpoznasz, czy dany plik o danej nazwie jest
    > udostępniony legalnie, czy nie? Pomijając nazwy "Uwaga! To plik
    > nielegalny!" ;)

    jak zobacze plik mp3 z piosenkami wykonawcy klasy "Britne S." czy np nowa
    piosenke axel
    na szmelcowatej strohnie ktorej adres podalem to mam wrecz obowiazek sie
    domyslac ze
    nie powinna sie tam znalezc :)

    wszystko masz w licencji

    P.

  • 128. Data: 2005-08-15 17:07:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek R... wrote:

    > bo sad mu nie kazal zaplacic ilus tam tysiecy , jak zaplaci to gwarantuje ze
    > to zniknie :)
    > a policje to nie interesuje dopoki nie znajda sie na niej jakies programy

    Jak policji nie interesuje - znaczy się legalne.

    W końcu policja ma obowiązek zainteresować się każdym kryminalnym
    przypadkiem, o którym się dowie.

    > :) chodzi o klase, ni ejest to jakis amator nagrywajacy w domowym zaciszu
    > wlasna mp3 i wystawiajacy
    > na mp3.wp.pl w celu rozpowszechnienia

    Jak dla mnie produkcje wielu amatorów są warte dużo więcej od śmiecia
    produkowanego przez tę blond dziumdzię.

    0 zł za jej 'dzieła' wydają mi się ceną uczciwą i nie powodują podejrzeń
    o naruszeniu czyichkolwiek praw.

    > no to na pewno,

    A widzisz.

    > wiesz co glowe dam ze ustawie o prawach autorskich cos jest n aten temat, ja
    > jej nie czytalem wiec
    > dalej juz nic w tym temacie nie mowie

    Nie wolno nabywać nielegalnych kopii, nie wolno bez zgody rozpowszechniać.

    Pobierając z sieci jestem (jeśli przypadkiem okaże się, że mam jakiś
    plik, na którego rozpowszechnianie posiadacz praw nie wyraził zgody)
    tylko niewinną ofiarą kogoś, kto bez upoważnienia udostępnił/stworzył kopię.

    [ciach]

    > jak zobacze plik mp3 z piosenkami wykonawcy klasy "Britne S." czy np nowa
    > piosenke axel na szmelcowatej strohnie ktorej adres podalem to mam wrecz
    > obowiazek sie domyslac ze nie powinna sie tam znalezc :)

    Dlaczego?

    Szmelcowata 'muzyka' na szmelcowatej stronie - pasuje.

    > wszystko masz w licencji

    Pokaż mi MP3 zawierający jakaś licencję...

  • 129. Data: 2005-08-15 18:34:52
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Mon, 15 Aug 2005 14:49:57 +0200,
    Przemek R... <p...@t...gazeta
    .pl> screamed:

    > nie mowimy teraz o sofcie dodatkowym a o samej dystrybucji bez dodatkowego
    > oprogramowania,
    > ktora jest scisle powiazana z jadrem.

    W dalszym ciągu przedpiśca ma rację. Przykładowo - dystrybucja Debiana
    zawiera w samej dystrybucji również gałąź non-free, która nie zawiera
    programów na (L)GPL.

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:226B ]
    [ 20:33:52 user up 10704 days, 8:28, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Bad command or file name. Go stand in the corner.

  • 130. Data: 2005-08-15 18:44:45
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    "Przemek R..." wrote:

> [...]
    > ale to wtedy jezlei przy okazji innej czynnosci wykonywanej przez policje
    > natknal sie na takie pliki, nie widze innej mozliwosci.

    Zalozmy. Polcja robi najazd. Nie znajduje nielegalnego oprogramowania.
    Znajduje setke mp3, pare divx. I co sie wtedy dzieje? Biora dyski? I co
    dalej?

    --
    Pan i Pani Smith (Mrs and Mr Smith, 2005) ...... http://tiny.pl/q7j5