  • 81. Data: 2021-05-12 23:15:32
    Temat: Re: Sanepid przypomniał sobie gdzie miał sztuczną szczękę (z 2010)?
    Od: Kviat

    W dniu 12.05.2021 o 14:02, J.F pisze:
    > On Wed, 12 May 2021 13:43:14 +0200, Kviat wrote:

    > Chcesz pozarazac ludzi Covidem, zeby w przyszlosci byli odporni?

    Nie, nie chcę.

    To ty pytałeś o dziwne sposoby. Dostałeś odpowiedź. Linka i cytaty.
    Jakim cudem z tego wywnioskowałeś, że chcę pozarażać ludzi?

    Ręce opadają.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 82. Data: 2021-05-13 11:32:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 12 May 2021 23:15:32 +0200, Kviat wrote:

    > Nie, nie chcę.
    >
    > To ty pytałeś o dziwne sposoby. Dostałeś odpowiedź. Linka i cytaty.
    > Jakim cudem z tego wywnioskowałeś, że chcę pozarażać ludzi?
    > Ręce opadają.

    Dziwne sposoby to wlasnie ta wariolizacja.
    Cytowales - czesto prowadzila do smierci.
    Aczkolwiek chyba nie tak czesto, skoro jednak stosowali.

    Przy czym jak widac - ma to pewien sens, skoro istnieja dwie odmiany
    wirusa. Przy Covid-19 nie istnialy.
    Teraz juz istnieja, tylko nie wiadomo ktora gorsza :-(

    J.

  • 83. Data: 2021-05-13 11:38:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 12 May 2021 20:47:54 +0200, Shrek wrote:

    > Raczej przez słabą ekspozycję. Część ludzi naturalnie przechoruje, część
    > się zaszczepi, mniej wirusa będzie w obiegu - jak w wagonie metra będzie
    > jeden chory, to dostaniesz mniej wirusów niż jakby było 10.

    No, moze i ma to pewien sens. Jak 90% przechoruje - w tym bezobjawowo,
    to roznosic nie bedzie.
    Ale wsrod nich bedzie ten 1% zgonow ... jakby znikomy zysk.
    Tym niemniej pierwsza fala jakos tam nam sie zmniejszyla.
    Lato? Upalne w tamtym roku?

    > Załapiesz mało, to sobie układ
    > odpornościowy poradzi i się nauczy - będziesz odporniejszy, lżej
    > przejdziesz jak ci ktoś nakicha w twarz potem. Taką mam teorię - wiem
    > mem z mechanikiem:)

    No wlasnie mam tu watpliwosci, czy inna teorie ... zalapiesz malo, to
    czy ta mala ilosc zdola uklad odpornosciowy pobudzic?
    Ale przeciez to sie namnaza, wkrotce bedzie w czlowieku duzo.

    J.

  • 84. Data: 2021-05-13 14:46:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 May 2021 11:38:59 +0200, J.F wrote:

> [...]
    > Ale wsrod nich bedzie ten 1% zgonow ... jakby znikomy zysk.
    > Tym niemniej pierwsza fala jakos tam nam sie zmniejszyla.

    P.S. Celowe zarazanie?

    https://www.planeta.pl/Wiadomosci/Polska/Horban-ujaw
    nia-PiS-celowo-zakazal-Covidem-i-luzowal-obostrzenia
    !-26-01-2021

    Fakt, ze rok temu wydawalo mi sie, ze za wczesnie rzad zamknal kraj -
    za malo tego wirusa wniknelo, za malo osob sie moglo zarazic.
    Ale musze ich troche usprawiedliwic - nikt nie wiedzial, jak to sie
    rozwinie, wiec lepiej zamykac niz otwierac.
    Johnson byl twardy i widac jak mu sie skonczylo ... choc w sumie to
    jakos podobnie jak u nas - do tej pory zmarlo w UK 127 tys osob, a u
    nas 70 tys - czyli podobny procent mieszkancow.
    O ile mozna wierzyc tym statystykom ...

    Ale druga i trzecia fala trafily w lepiej przygotowane szpitale i
    lekarzy - to tez istotne.

    No i te badania statystyczne z listopada - co 5-ta osoba w
    zachodniopomorskim miala przeciwciala ... ladny wynik, czy za maly?

    Bo jeszcze mamy Szwecje - tam tez nie blokowali, a wyniki jakby lepsze
    - 14 tys w 10 mln kraju ... lepiej niz u nas.
    Lepsza sluzba zdrowia?

    A obok Norwegia - 768 zmarlych na dzis, w 5 mln kraju ... zadziwiajaco
    dobrze. Oszukuja, czy im sie udalo doczekac szczepionki?

    No i jeszcze Niemcy - 85 tys ofiar, a ludzi 80 mln ...

    J.

  • 85. Data: 2021-05-13 18:06:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.05.2021 o 11:38, J.F pisze:

    > No, moze i ma to pewien sens. Jak 90% przechoruje - w tym bezobjawowo,
    > to roznosic nie bedzie.
    > Ale wsrod nich bedzie ten 1% zgonow ... jakby znikomy zysk.

    Jest zysk - ci z grup ryzyka są ostrożniejsi i większość zakażeń będzie
    wsród aktywnych społecznie czyli tych statystycznie odporniejszych. A u
    nich śmiertelność będzie niższa.

    Zresztą łatwo policzyć - minister mówił, że zbadali i wyszło że 55% ma
    przeciwciała. Oznacza że przesli lub się zaszczepili. Przynajmniej 1
    dawkę dostało 28%. Czyli 27% uzyskało w sposób naturalny.
    Przechorowanych będzie więcej, bo część już przeciwciał nie ma jeśli
    chorowali dawniej niż pół roku, część zaszczepionych przechorowała, ale
    pomińmy. 27% z 37 to 10,26M. Zmarło 77k to 0,75%. W praktyce będzie
    mniej, bo to co napisałem wyżej. Z drugiej strony masz sporą liczbę
    zgonów pobocznych wynikających z lockdownu i zaorania służby zdrowia.

    > Tym niemniej pierwsza fala jakos tam nam sie zmniejszyla.
    > Lato? Upalne w tamtym roku?

    To żadna fala nie była. Popiedółka. A pewnie chodziło o lockdown i
    przebywanie w lato na otwartym powietrzu.

    > No wlasnie mam tu watpliwosci, czy inna teorie ... zalapiesz malo, to
    > czy ta mala ilosc zdola uklad odpornosciowy pobudzic?

    Raczej tak. Inaczej każdy musiałby po prostu przechorować. Albo się
    zaszczepić.

    > Ale przeciez to sie namnaza, wkrotce bedzie w czlowieku duzo.

    Chyba że wcześniej limfocyty wpiedolą:P Jakby to było tak że jedna
    cząstka wirusa i już jesteś nosicielem, to wszelkie rezimy sanitarne
    byłyby bez sensu.

    --
    Shrek

  • 86. Data: 2021-05-13 18:21:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 May 2021 18:06:43 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    > przeciwciała. Oznacza że przesli lub się zaszczepili. Przynajmniej 1
    > dawkę dostało 28%. Czyli 27% uzyskało w sposób naturalny.

    A kiedy mowil i kiedy badal?

    > Przechorowanych będzie więcej, bo część już przeciwciał nie ma jeśli
    > chorowali dawniej niż pół roku,

    To chyba tak dokladnie jeszcze nie ustalono?

    >część zaszczepionych przechorowała, ale pomińmy.

    A swoja droga ciekawe - jak ze skutecznoscia szczepionki w praktyce?

    > 27% z 37 to 10,26M. Zmarło 77k to 0,75%. W praktyce będzie
    > mniej, bo to co napisałem wyżej. Z drugiej strony masz sporą liczbę
    > zgonów pobocznych wynikających z lockdownu i zaorania służby zdrowia.

    ale te 77k to juz ze zdiagnozowanym wirusem.

    > To żadna fala nie była. Popiedółka. A pewnie chodziło o lockdown i
    > przebywanie w lato na otwartym powietrzu.

    Ale latem lockdown byl u nas minimalny, prawie wcale.
    Tyle, ze do sklepu w maseczkach.

> [...]
    >
    > Chyba że wcześniej limfocyty wpiedolą:P Jakby to było tak że jedna
    > cząstka wirusa i już jesteś nosicielem, to wszelkie rezimy sanitarne

    I mowisz, ze to limfocyty wp*? Czy raczej sa jakies naturalne czynniki
    i np 99.9% wirusow ginie, ale wystarczy jeden ktory dobrze trafi i sie
    replikuje.

    No ale te limfocyty ... skad wiedza, ze to wrogi wirus?
    Musial wczesniej ten wirus trafic w odpowiednie miejsce, aby odpornosc
    wytworzyc ... i jak malo wirusow czlowieka zarazilo, to trafily do tej
    fabryki limfocytow, czy do komorek replikujacych ?

    A jeszcze mowia o odpornosci na poziomie komorkowym ..

    J.

  • 87. Data: 2021-05-13 20:37:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.05.2021 o 14:46, J.F pisze:

    > Ale druga i trzecia fala trafily w lepiej przygotowane szpitale i
    > lekarzy - to tez istotne.

    Znaczy że u nas lepiej przygotowane?

    > Bo jeszcze mamy Szwecje - tam tez nie blokowali, a wyniki jakby lepsze
    > - 14 tys w 10 mln kraju ... lepiej niz u nas.
    > Lepsza sluzba zdrowia?

    Mała gęstość zaludnienia i wrodzony dystans społeczny

    --
    Shrek

  • 88. Data: 2021-05-13 21:04:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.05.2021 o 18:21, J.F pisze:

    > A kiedy mowil i kiedy badal?

    Dziś albo wczoraj gadał.

    > To chyba tak dokladnie jeszcze nie ustalono?

    Tu piszą że po 6 miesiącach antyciała miało już 88%

    https://www.bbc.com/news/health-55905158
    > A swoja droga ciekawe - jak ze skutecznoscia szczepionki w praktyce?

    Się okaże.

    > ale te 77k to juz ze zdiagnozowanym wirusem.

    No wiem. Ale masz całkiem niemałą grupę którą zabił... lokdałn.

    > Ale latem lockdown byl u nas minimalny, prawie wcale.

    Wbrew pozorom wcale nie. Taki jak teraz z grubsza.

    > I mowisz, ze to limfocyty wp*?

    Tak sądzę.

    > Czy raczej sa jakies naturalne czynniki
    > i np 99.9% wirusow ginie, ale wystarczy jeden ktory dobrze trafi i sie
    > replikuje.

    Ginie to nie najlepsze określenie;) Ale sądzę, że komórek które mogą
    wykorzystać do namnażania się maja dużo i nie muszą mieć farta żeby na
    nią natrafić;)

    > No ale te limfocyty ... skad wiedza, ze to wrogi wirus?

    Czytają ulotki od szczepionek:P

    > Musial wczesniej ten wirus trafic w odpowiednie miejsce, aby odpornosc
    > wytworzyc ... i jak malo wirusow czlowieka zarazilo, to trafily do tej
    > fabryki limfocytow, czy do komorek replikujacych ?

    Nie wiem...

    > A jeszcze mowia o odpornosci na poziomie komorkowym ..

    I w tym największa nadzieja.

    --
    Shrek

  • 89. Data: 2021-05-14 07:45:50
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 13.05.2021 o 20:37, Shrek pisze:

    > Znaczy że u nas lepiej przygotowane?

    > Mała gęstość zaludnienia i wrodzony dystans społeczny

    W Szwecji przeciętnie jest większa gęstość zaludnienia niż w Polsce, bo
    ludzie grupują się w miastach. Mit o tym był już niejednokrotnie obalany.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 90. Data: 2021-05-14 10:38:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 May 2021 21:04:10 +0200, Shrek wrote:

    > Tu piszą że po 6 miesiącach antyciała miało już 88%
    > https://www.bbc.com/news/health-55905158

    88% to calkiem sporo.

    > No wiem. Ale masz całkiem niemałą grupę którą zabił... lokdałn.

    Nie tyle lockdown, co dezorganizacja sluzby zdrowia.

    > Wbrew pozorom wcale nie. Taki jak teraz z grubsza.

    Bylem nad morzem i nie pamietam wiekszych ograniczen.
    Do sklepu w maseczce?

    Bo w knajpie jesc w maseczce sie nie da :-)

    > Tak sądzę.

    > Ginie to nie najlepsze określenie;) Ale sądzę, że komórek które mogą
    > wykorzystać do namnażania się maja dużo i nie muszą mieć farta żeby na
    > nią natrafić;)

    Jest jeszcze cos takiego jak "odpornosc komorkowa".

    Tym niemniej ... jakos informacja musi trafic do tych limfocytow,
    a przeciez dookola duzo komorek, w ktorych swietne warunki do
    namnazania sa.

    > Nie wiem...

    Ja tez nie wiem, a wlasnie to mnie interesuje - w jaki sposob mala
    dawka wirurua wytworzy odpornosc, a nie spowoduje choroby ...

    J.