  • 1. Data: 2005-02-14 14:41:38
    Temat: czeki i weksle a moment zaplaty
    Od: "Mystek" <b...@p...onet.pl>

    Czesc

    mam pytanie, kiedy czeki i weksle sa traktowane jako zaplata - w momencie
    ich zaplaty czy realizacji?
    pzodrowienia
    Bartek

    .

  • 2. Data: 2005-02-16 09:47:53
    Temat: Re: czeki i weksle a moment zaplaty
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > mam pytanie, kiedy czeki i weksle sa traktowane jako zaplata - w momencie
    > ich zaplaty czy realizacji?

    A co chcesz rozumieć pod pojęciem "zapłata"?

    Mogę komuś wystawić fakturę i przyjąć w zamian weksel. Jeśli uznamy, że
    roszczenie z faktury wygasa, a powstaje w zamian roszczenie z weksla, to mozna
    stwierdzic, ze faktura została "zapłacona" wekslem.

    Art. 506
    § 1. Jeżeli w celu umorzenia zobowiązania dłużnik zobowiązuje się za zgodą
    wierzyciela spełnić inne świadczenie albo nawet to samo świadczenie, lecz z
    innej podstawy prawnej, zobowiązanie dotychczasowe wygasa (odnowienie).

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl