    From: QLX <q...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Samowola budowlana, PINB i WSA
    Date: Mon, 14 Feb 2005 18:03:20 +0100

    Mam garaż ktory jest samowolą budowlana tzn. zbudowany zostal bez
    pozwolenia budowlanego. Obiekt jest zgodny z planami zagospodarowania
    przestrzenego i stoi w ciagu podobnych obiektow.

    Na etapie załatwiania dokumentów niezbędnych do budowy, zostalam
    wprowadzona w błąd przez urzędnikow Urzedu Miejskiego, ktorzy zamiast
    opłaty za decyzje o warunkach zabudowy pobrali oplatę za pozwolenie
    budowlane (mam na to pokwitowanie) i stwierdzili, że to juz wszystkie
    formalności utwierdzajac mnie w przekonaniu, że tak rzeczywiscie jest.
    Po wybudowaniu obiektu okazało sie ze pozwolenia nie ma i nigdy nie
    bylo,a do akcji wkroczył Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego wydajac
    nakaz rozbiórki (legalizować nie chciałam bo koszty sa absurdalne).
    Nakaz ten zostal utrzymany przez WINB. Aktualnie mogę skarżyc decyzje
    WINB do Wojewodzkiego Sadu Administracyjnego.

    Podstawą skargi może byc art.9 Kodeksu Postępowania Administracyjnego,
    który nakazuje Organom Administracji Publicznej udzielanie niezbednych
    wyjaśnie? i wskazówek tak, aby strony lub osoby uczestniczące w
    postępowaniu administracyjnym nie poniosły szkody z powodu nieznajomości
    prawa. Uwazam ze Urzad Miejski dokonal tu naruszeń i to dzieki ich
    informacjom wybudowalam samowolkę. PINB i WINB to nie obchodzi bo ich
    interesuje tylko czy pozwolenie jest czy go nie ma.

    Wychodzi wiec na to ze skarżąc decyzję WINB do WSA, nie mam zastrzeżeń
    do dzialań PINB i WINB tylko do Urzedu Miejskiego. Czy ktoś może
    powiedziec mi czy WSA bedzie rozpatrywał sprawę tylko pod kątem
    prawidłowości działania PINB i WINB czy spojrzy na nią w nieco szerszym
    zakresie biorąc pod uwage to co zaszło w Urzędzie Miejskim ??? Czy WSA
    może tu podjac jakąś decyzję cofająca sprawę do organów niższej
    instancji ???? Czy jest w ogóle sens wnosić skargę w tej sprawie do WSA
    ??? Czy sprawa z góry jest przegrana ???

    QLX