  • 1. Data: 2004-08-29 22:11:18
    Temat: Płać teraz towar dostaniewsz poźniej?
    Od: "Tofifik" <rbociek@_NO_SPAM_pf.pl>

    Witam, możliwe ze podobny post juz był, ale poszukalem troche i nie
    znalazłem nic konktertnego. Mam takie pytanie. Czy nowa ustawa nie
    zabronniła takiej sprzedzarzy? czy sprzedawca może sprzedawać coś na raty
    ale towar dać dopiero po ostaniej racie?

  • 2. Data: 2004-08-29 22:57:26
    Temat: Re: Płać teraz towar dostaniewsz poźniej?
    Od: "kaowuael" <k...@o...pl>

    a po co ?

  • 3. Data: 2004-08-30 04:23:08
    Od: "Tofifik" <rbociek@_NO_SPAM_pf.pl>

    Użytkownik "kaowuael" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > a po co ?

    bo chce kupic na raty a tu sprzedawca wyskakuje mi ze dopiero po ostanirj
    racie dostane towar. czy to jest zgodne z ustawą? czy mozna wywżeć presje by
    dał towar odrazu?

  • 4. Data: 2004-08-30 05:54:24
    Od: "Kompaner" <k...@w...pl>

> [...]
    > racie dostane towar. czy to jest zgodne z ustawą? czy mozna wywżeć presje

    Witam!
    To za co te raty, gdy nie masz towaru?
    Kompaner

  • 5. Data: 2004-08-30 06:52:16
    Od: "Grzegorz S." <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tofifik" <rbociek@_NO_SPAM_pf.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > racie dostane towar. czy to jest zgodne z ustawą? czy mozna wywżeć presje

    Nie musisz przeciez u niego kupowac
    Pozdrawiam
    Grzegorz S.

  • 6. Data: 2004-08-30 15:04:59
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 30 Aug 2004 06:23:08 +0200, Tofifik naskrobał(a):

    > bo chce kupic na raty a tu sprzedawca wyskakuje mi ze dopiero po ostanirj
    > racie dostane towar. czy to jest zgodne z ustawą? czy mozna wywżeć presje by
    > dał towar odrazu?

    buhehehe co to jest? - bo na pewno nie raty :). Brzmi jak ulepszona
    argentyna :D

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 7. Data: 2004-08-30 18:10:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    > racie dostane towar. czy to jest zgodne z ustawą? czy mozna wywżeć presje

    A nie chodzi czasem o okna lub inną budowlankę? Bo to modny ostatnio
    przekręt. Ale on polegał na tym, że wystawiali fakturę przed majem, a
    zapłata i odbiór następował później. Teraz to już nie jest na czasie.

    Zastanów się. Przecież to bez sensu. Po co mu płacić te raty? Poskładaj i
    zapłać gotówką. Może jeszcze urwiesz coś z ceny za zapłatę gotówką. W każdym
    razie nie masz szans na stratę pieniędzy.

  • 8. Data: 2004-09-02 13:39:30
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:

> [...]
    > przekręt. Ale on polegał na tym, że wystawiali fakturę przed majem, a
    > zapłata i odbiór następował później. Teraz to już nie jest na czasie.

    Nie w samochody a rowery i nie rozdają a kradną.

    Fakturę wystawiało sie, zgodnie z przepisami starej ustawy o VAT, w
    momencie wniesienia ponad 50% zapłaty za stolarke budowlaną.
    Zapłata powodowała że obowiązek podatkowy powstawał jeszcze na starych
    zasadach (7% vat) pomimo że towar dostarczano juz po 30 kwietnia (22%
    VAT) i nikt nie śmiał tego kwestionować.
    Ale fakturę mozna wystawić przed dostawa towaru tylko na taka kwote jaką
    sie otrzymało w ramach przedpłaty/zaliczki.

    Jeżeli znasz kogos kto wystawiał faktury bez zapłaty i dostawy towaru to
    ten ktos łamal prawo.
    Ja pomimo pracy "w branży" takich kamikadze nie znam.

    A kolega tu podal bardzo mało szczegułów.
    Nie jest zakazany przepłata a z opisu wyglada że mamy do czynienia z
    ratalną przedpłatą.
    Zakazane sa samofinansujące sie grupy konsumenckie.
    Z przedpłatą wnoszoną w rata spotkałam sie nie raz. Najpopularniejsza to
    przepłaty na mieszkania ale teoretycznie można je zastosowac w każdej
    sytuacji. Wystaczy zgodna wola stron.
    Nie wiemy kim jest ów sprzedawca ani jakie są inne warunki umowy więc
    reszta w ręce wróżek.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2004-09-02 15:35:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > zasadach (7% vat) pomimo że towar dostarczano juz po 30 kwietnia (22%
    > VAT) i nikt nie śmiał tego kwestionować.

    Ależ ja tego nie kwestionuję. Rzecz cała w tym, że ludzie faktury mają i
    mogą to zgodnie z prawem odliczyć. Tylko okien nie mają, a firmy poznikały.
    I tu jest szwindel ukryty./ Ja mam świadomość, ze akurat tamto nie stanowi
    naruszenia prawa.

    > Ale fakturę mozna wystawić przed dostawa towaru tylko na taka kwote jaką
    > sie otrzymało w ramach przedpłaty/zaliczki.

    Właśnie pokazując ludziom te przepisy firmy brały 100% kwot, zanim w ogóle
    wyprodukowano okna.

    > Jeżeli znasz kogos kto wystawiał faktury bez zapłaty i dostawy towaru to
    > ten ktos łamal prawo.
    > Ja pomimo pracy "w branży" takich kamikadze nie znam.

    Nie, no po co by miał to robić. Ja też takich głupków nie znam.

    > A kolega tu podal bardzo mało szczegułów.
    > Nie jest zakazany przepłata a z opisu wyglada że mamy do czynienia z
    > ratalną przedpłatą.

    Zakazana nie jest. Tylko mnie oświeć po kiego grzyba miał bym wywijać takie
    salto finansowe.

> [...]
    > Z przedpłatą wnoszoną w rata spotkałam sie nie raz. Najpopularniejsza to
    > przepłaty na mieszkania ale teoretycznie można je zastosowac w każdej

    Ale przedpłaty na mieszkania miają sens ekonomiczny, zwiazany z tym, że z
    przedpłat buduje się te mieszkania. Wówczas budujący może nie brać kredytu,
    więc i taniej sprzedać mieszkanie. Ale w wypadku samochodu lub okien, to nie
    ma sensu. Nie ma, bo przedpłaty trafiają do przedstawiciela handlowego i w
    żaden sposób nei mogą obniżyć ceny samochodu. Po za tym w wypadku mieszkania
    można podpisać umowę w odniesieniu do konkretnego mieszkania. W wypadku
    samochodu, to z góry nie da się tego określić.

    > Nie wiemy kim jest ów sprzedawca ani jakie są inne warunki umowy więc
    > reszta w ręce wróżek.

    A to prawda. ja tylko zwróciłem uwagę na pewne niebezpieczeństwa niosące się
    z taką formą zawarcia umowy, oraz brak przesłanek racjonalnych.

  • 10. Data: 2004-09-03 00:56:29
    Od: "regent..." <r...@o...pl_TOTEZ>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ch7lsb$qcr$6@inews.gazeta.pl...

> [...]
    wypadku
    > samochodu, to z góry nie da się tego określić.

    Ale przedpłaty na okna TEŻ mają sens ekonomiczny, zwiazany z tym, że z
    przedpłat PRODUKUJE się te OKNA. Wówczas PRODUKUJĄCY może nie brać
    kredytu,
    więc i taniej sprzedać OKNA. Ale w wypadku MIESZKANIA, to nie
    ma sensu. Nie ma, bo przedpłaty trafiają do FIRMY BEZ ZAPLECZA
    FINASOWEGO
    NA PRZYKŁAD...

    > A to prawda. ja tylko zwróciłem uwagę na pewne niebezpieczeństwa
    niosące się
    > z taką formą zawarcia umowy, oraz brak przesłanek racjonalnych.

    przedpłata jest zawsze ryzykiem obarczona...

    regent...
    (przepraszam że "krzyczę"...)