  • 1. Data: 2003-05-23 20:14:51
    Temat: Sąd Pracy - jak wnieść wniosek?
    Od: "Piotr J." <b...@o...pl>

    Cześć,
    Być może to banalne pytanie ale nigdy nie miałem styczności z sądami
    wogóle.
    Interesuje mnie poza tym parę innych rzeczy:

    1. Czy Sądy Pracy są wydzielone, czy też po prostu przy każdym Sądzie
    Rejonowym istnieje jakaś jednostka, która się tym zajmuje?
    Przypuszczam, że to pierwsze ale chcę mieć pewność. Może ktoś wie
    gdzie mieści się Sąd Pracy we Wrocławiu?

    2. Jak wygląda złożenie wniosku, czy trzeba za to płacić (jakieś
    opłaty skarbowe itp.)? Jak długo trzeba czekać aby sprawa trafiła na
    wokandę?

    3. Jak wygląda sprawa sądowa? Przypuszczam, że jest to postępowanie
    czysto administracyjne, bez świadków; czy jest konieczne pojawienie
    się pozwanego pracodawcy na rozprawie? Pytam bo wiem jak wyglądają
    rozprawy w Polsce, wystarczy mieć znajomego lekarza i proces ciągnie
    się latami...

    Jeśli ktoś ma w tym temacie jakies doświadczenia, bardzo prosze o
    informacje.

    Piotr J.

  • 2. Data: 2003-05-23 20:43:08
    Temat: Re: Sąd Pracy - jak wnieść wniosek?
    Od: "Piotr J." <b...@o...pl>

    Zapomniałem dodać, że chodzi o zapłatę zaległego wynogrodzenia, jakieś
    2.5 tysiąca pln.

  • 3. Data: 2003-05-23 20:43:26
    Od: "Piotr J." <b...@o...pl>

  • 4. Data: 2003-05-23 21:20:51
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > Przypuszczam, że to pierwsze ale chcę mieć pewność. Może ktoś wie
    > gdzie mieści się Sąd Pracy we Wrocławiu?

    Hej!

    Sad pracy to wydzial sadu rejonowego - nie jest wiec wydzielony.
    We Wroclawiu sa 3 sady rejonowe i w zaleznosci od wlasciwosci
    miejscowej sprawy musisz wniesc pozew do odpowiedniego sadu.
    Jezeli sie pomylisz sad przekaze pozew sadowi wlasciwemu.

    > 2. Jak wygląda złożenie wniosku, czy trzeba za to płacić (jakieś
    > opłaty skarbowe itp.)? Jak długo trzeba czekać aby sprawa trafiła na
    > wokandę?

    Pracownik dochodzacy roszczen z zakresu prawa pracy nie ma
    obowiazku uiszczania oplat sadowych (m.in. wpisu co powinno cie
    najbardziej interesowac)

    > 3. Jak wygląda sprawa sądowa? Przypuszczam, że jest to postępowanie
    > czysto administracyjne, bez świadków; czy jest konieczne pojawienie
    > się pozwanego pracodawcy na rozprawie?

    Nie jest to postepowanie administracyjne na pewno. Jest to postepowanie
    sadowe i moze sie toczyc przy udziale swiadkow itp Jezeli
    pozwany pracodawca sie nie pojawi to sad wyda wyrok zaoczny (sa
    jeszcze inne warunki ale nie ma co sie wdawac w szczegoly - sprawdz Kodeks
    Postepowania Cywilnego)

    No coz ...to wszystko.

    Pozdrawiam, Konrad

  • 5. Data: 2003-05-23 21:26:42
    Od: d...@o...pl

> [...]
    > Przypuszczam, że to pierwsze ale chcę mieć pewność. Może ktoś wie
    > gdzie mieści się Sąd Pracy we Wrocławiu?

    Nie w każdym Sądzie Rejonowym jest utworzony Sąd Pracy.
    We Wrocławiu są trzy Sądy Rejonowe, każdy ma Wydział Pracy.
    Właściwość miejscową ustalisz w oparciu o miejsce zatrudnienia.

    > 2. Jak wygląda złożenie wniosku, czy trzeba za to płacić (jakieś
    > opłaty skarbowe itp.)? Jak długo trzeba czekać aby sprawa trafiła na
    > wokandę?

    Dalej piszesz, że sprawa dotyczy zapłaty zaległego wynagrodzenia, więc nie
    składasz wniosku, lecz pozew.
    Pracownik jest zwolniony ustawowo od kosztów sądowych (nic nie płacisz).
    Nie wiem ile czeka się na rozprawę we Wrocławiu.

> [...]
    > się pozwanego pracodawcy na rozprawie? Pytam bo wiem jak wyglądają
    > rozprawy w Polsce, wystarczy mieć znajomego lekarza i proces ciągnie

    Wszystko zależy od okoliczności i realiów sprawy. Nie jest to
    jednak "postępowanie czysto administracyjne" lecz procesowe. Sąd z reguły
    orzeka na posiedzeniu jawnym (rozprawie).

    > Jeśli ktoś ma w tym temacie jakies doświadczenia, bardzo prosze o
    > informacje.

    Proszę uprzejmie ;-)

    Pozdrawiam,
    Darek

  • 6. Data: 2003-05-23 22:16:48
    Od: Robal <b...@w...plinvalid>

    > (sa jeszcze inne warunki ale nie ma co sie wdawac w szczegoly -
    > sprawdz Kodeks Postepowania Cywilnego)

    :)

    Robal bob67(at)wp.pl

  • 7. Data: 2003-05-24 07:08:49
    Od: "onsok" <o...@w...pl>

    Użytkownik wrote:
    > Pracownik jest zwolniony ustawowo od kosztów sądowych (nic nie
    > płacisz).

    Oplat sadowych a nie kosztow sadowych , poniewaz stnieje
    mozliwosc ze zostanie obciazaony wydatkami. Oczywiscie jak
    przegra to zwrot kosztow procesu stronie przeciwnej.
    --
    Pozdrawiam.
    onsok

  • 8. Data: 2003-05-26 20:03:46
    Od: "Pechowiec" <d...@w...pl>

    > Nie wiem ile czeka się na rozprawę we Wrocławiu.

    A czy jest jakiś ustawowo określony termin w którym rozprawę należy
    rozpocząć?

  • 9. Data: 2003-05-26 20:45:53
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Pechowiec wrote:
    > A czy jest jakiś ustawowo określony termin w którym rozprawę należy
    > rozpocząć?

    Jakby to powiedzieć...
    Art. 471 kpc Termin rozprawy powinien być wyznaczony tak, aby od daty
    zakończenia czynności wyjaśniających, a jeżeli nie podjęto tych
    czynności - od daty wniesienia pozwu lub odwołania, do rozprawy nie
    upłynęło więcej niż dwa tygodnie, chyba że zachodzą nie dające się
    usunąć przeszkody.

    ;)))

    KG