    Subject: Re: STOP Ddogówka
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    From: collie <c...@v...pl>
    Date: Sun, 12 Jan 2020 01:10:11 +0100

    W dniu 11.01.2020 o 23:52, kk pisze:

    > Weź nie pieprz bzdur. Gość nie musiał ujawniać powodu. Ani w sądzie nie musiałby.
    > Z przedstawionego przebiegu wynika, że chodziło o wymuszenie tego co wydaje się
    > bezprawne.

    Nie masz pojęcia o prawie, więc świergolisz jak potłuczony
    kanarek. Przyjęcie mandatu jest przyznaniem się do winy, do
    popełnionego wykroczenia. Jeśli nie czujesz się winny - albo
    winny, ale kara wydaje Ci się za wysoka - masz prawo odwołania
    się od "wyroku" policjanta o winie i karze, do wyższej instancji,
    czyli do sądu. Sama odmowa zapłacenia mandatu jest już de facto
    tym "nie przyznaniem się do winy", ale ustanowiony przez policję
    wymóg werbalnego podawania przez sprawcę wykroczenia powodu
    odmowy przyjęcia mandatu bezprawny nie jest ("co nie jest prawem
    zabronione, jest dozwolone"), a pozwala wykluczyć na ten przykład
    oczekiwanie ukaranego, że woli by mu przyłożono pałą na gołą,
    zamiast mandatu.