  • 11. Data: 2008-02-14 09:35:42
    Temat: Re: Rząd ma zamiar znieść obowiązek meldunkowy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:

    > No właśnie, a co z wpisywaniem adrsu do dowodu?

    Gdyby dowód był za darmo, to nie widzę przeszkód. Ale skoro obywatel
    ma płacić 30zł, to nie widzę powodu, aby obciążać go kosztami po każdej
    zmianie miejsca zamieszkania.

    Gdyby była taka potrzeba, to urząd mógłby wydać papierowe
    potwierdzenie aktualnego adresu, aczkolwiek nie widzę większych powodów
    ku temu - wszak każdy mógłby się "zameldować" tam gdzie chce, nikt tego
    specjalnie sprawdzać nie będzie, tym samym jeśli w jakiejś sytuacji
    obywatel będzie przed inną osobą twierdził, że mieszka tu i tu, to nie
    ma większej potrzeby, aby jeszcze potwierdzał to dokumentem.

    Wszak ważniejsze jest to, że tam mieszka, a nie że ma papier, że tam
    mieszka.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 12. Data: 2008-02-14 10:09:46
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

    > Nowelizacja przejdzie, obowiązek meldunkowy zostanie zniesiony i co wtedy
    > ?

    Wtedy to co z podpisem elektronicznym. Czyli g....

    Bo mądry rząd wie że coś dzwoni, tylko nie kojarzy gdzie i zamierza (tak w
    każdym bądź razie słyszałem od jego przedstawicieli wypowiadających się w
    mediach) znieść tylko *obowiązek* meldunkowy, a nie meldunki w ogólności.

    Czyli dalej wszystko będzie funkcjonować po staremu (bo nie dostaniesz np.
    kredytu bez meldunku), tyle że nie dostaniesz mandatu za niedopełnienie
    obowiązku meldunkowego ;).

    Pytanie pomocnicze: kiedy ostatnio dostałeś mandat za niedopełnienie
    obowiązku meldunkowego?

    p. m.

  • 13. Data: 2008-02-14 10:11:19
    Od: "Tomek Renik" <t...@g...pl>

    Dnia 14-02-2008 o 10:35:42 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > potwierdzenie aktualnego adresu, aczkolwiek nie widzę większych powodów
    > ku temu - wszak każdy mógłby się "zameldować" tam gdzie chce, nikt tego

    a co z dowcipnisiami, którzy chcieliby sie zameldować, zgłosić adres:
    Warszawa, ul. Krakowskie Przedmieście 46/48

  • 14. Data: 2008-02-14 10:17:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek Renik pisze:

    > a co z dowcipnisiami, którzy chcieliby sie zameldować, zgłosić adres:
    > Warszawa, ul. Krakowskie Przedmieście 46/48

    A co ma być? Zameldują się i tyle. Działają tylko i wyłącznie na
    własną szkodę.

  • 15. Data: 2008-02-14 10:19:18
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

    Użytkownik "Tomek Renik" <t...@g...pl> napisał
    > a co z dowcipnisiami, którzy chcieliby sie zameldować, zgłosić adres:
    > Warszawa, ul. Krakowskie Przedmieście 46/48

    Po pierwsze sami sobie stworzyliby problem, listy wysłane pod ten adres
    uważanoby za doręczone.
    Przecież taka deklaracja żadnych praw pobytu itp nie niesie, podobnie jak
    dziś meldunek.
    Po drugie, zależy od formy tej deklaracji, możnaby rozważyć przestępstwo
    nieprawdziwego oświadczenia lub wprowadzić wykroczenie deklarowanie
    nieprawdziwego adresu.

  • 16. Data: 2008-02-14 10:28:27
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > (...) możnaby rozważyć przestępstwo
    > nieprawdziwego oświadczenia lub wprowadzić wykroczenie deklarowanie
    > nieprawdziwego adresu.

    OMG, nie przesadzasz?

    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.

  • 17. Data: 2008-02-14 10:44:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Feb 2008, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

    > Jak to technicznie powinno Waszym zdaniem zostać ujęte w ustawie ?
    > Zdaje się teraz jest tak, że adres zameldowania jest w punktu prawnego
    > skutecznym adresem do doręczania wszelkiej urzędowej korespondencji,

    ...AFAIK nie jest, co najmniej nie "wszelkiej".

    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ordynacja-podatkow
    a-1_2_129.html
    +++
    Art. 148
    § 1. Pisma doręcza się osobom fizycznym w ich mieszkaniu
    lub miejscu pracy.
    ---

    Adresem doręczeń są domyślnie *miejsca zamieszkania* i jest wszędzie
    (przy podatkach) oddzielnie podawany adres zameldowania oraz adres
    zamieszkania. A jeśli jest jeden, to właśnie adres zamieszkania (a nie
    zameldowania).
    I oczywiście przewidziano tu i ówdzie możliwość podania adresu
    do doręczeń (innego niż oba poprzednie) :)

    > jeśli
    > ktoś w miejscu zameldowania nie odbiera listów to jego strata.

    Możesz wskazać przepis?
    Tak z ciekawości bym poczytał (i sprawdził czy tam zapisali
    "zameldowania") :)

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2008-02-14 10:50:51
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

    wiadomości
    > Adresem doręczeń są domyślnie *miejsca zamieszkania*

    Całkiem możliwe

> [...]
    > zameldowania).
    > I oczywiście przewidziano tu i ówdzie możliwość podania adresu
    > do doręczeń (innego niż oba poprzednie) :)

    W obecnym stanie prawnym jeśli adres zameldowania jest inny niż zamieszkania
    to jest to niezgodne z prawem (poza paroma wyjątkami czasowymi). A adres do
    doręczeń, rzeczywiście może być inny.

  • 19. Data: 2008-02-14 10:52:01
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

    >A adres do doręczeń, rzeczywiście może być inny.

    Mam na myśli deklarowany osobno jako inny, a nie domyślny.

  • 20. Data: 2008-02-14 19:47:27
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl> napisał w wiadomości

    > Problem jest jeszcze np. z komisjami wyborczymi i spisem wyborców. Jak to
    > rozwiązać? Bo dziś spisy i przynależność do kw jest według meldunku.

    Tak jak w Estonii, gdzie DO, ma chip i w połączeniu z pinem, możesz za
    jego pomocą składać przez net
    zeznanie podatkowe, głosować i robić wiele innych rzeczy. Ale w
    złodziejskiej RP, gdzie nawet obowiązkowy dokument tożsamości MUSI obywatela
    kosztować, wyrobienie podpisy kwalifikowanego, to okazja do dodatkowego
    wyłudzenia kilkuset złotych, co 2 lata, w dodatku z powodu płatnika na
    chama.