eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRozwiązanie umowy o pracę/wypowiedzenie, a długie zwolnienie lekarskie › Rozwiązanie umowy o pracę/wypowiedzenie, a długie zwolnienie lekarskie
  • Data: 2005-11-24 10:26:05
    Temat: Rozwiązanie umowy o pracę/wypowiedzenie, a długie zwolnienie lekarskie
    Od: "gdaMa" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Sprawa wygląda następująco:
    Mąż jest na zwolnieniu lekarskim od czerwca br. W grudniu upływa mu 180 dni
    zasiłku chorobowego i wystąpił o przedłużenie tego zasiłku o kolejne 3 m-ce.
    Firma, w której jest zatrudniony ma zamiar się zlikwidować, pracownicy już
    dostali wypowiedzenia, ale nie mój mąż. Podobno to, że jest na zasiłku
    chorobowym a nie rehabilitacyjnym blokuje pracodawce...
    Jak wygląda w tej sytuacji rozwiązanie umowy o pracę? Z tego co wiem powinna
    być możeliwość rozwiązania bez wypowiedzenia (mineło 3 m-ce chorobowego).
    Więc co? Mąż ma prawo do 3 m-cznego wypowiedzenia.
    Wypowiedzą i ZUS będzie płacił zasiłek (aktulanie 80% wynagrodzenia). Czy
    pracodawca nie powienien wypłacić wtedy wyrównania do 100% wynagrodznia. A
    jak poczekają do 181 dnia jak ZUS będzie płacił 100 % to co z 26 dniowym
    urlopem? Wypłacą ekwiwalent?
    Nie chcemy się dać wycyckać. To, że będzie zwolniony to wiemy i tego się nie
    obawiamy, ale chcemy wykorzystać wszystkie przysługujące prawa.

    --
    Pozdrawiam,
    gdaMa (Magda)