  • 1. Data: 2023-07-22 07:14:38
    Temat: Fikołki prawnicze część druga
    Od: Shrek <...@w...pl>

    https://prawonadrodze.org.pl/wp-content/uploads/2023
    /05/Raport-z-losowania.jpg

    W skrócie - system losowego przydziału sędziwów wybiera losowego
    sędziego z pierwszych _trzech_pozycji_ możliwych sędziów (modulo3+1)

    1 - marek bogdanowicz
    2 - marek bogdanowicz
    3 - marek bogdanowicz
    4 - marek bogdanowicz
    5 - roman kałuża.

    Może jakiś gek sprawdzić, czy rzeczywiście prawodopodobieństwo wybrania
    każdego z trzech romanów jest równe czy jest tu jakiś wałek?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 2. Data: 2023-07-22 09:57:26
    Temat: Re: Fikołki prawnicze część druga
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.07.2023 o 07:14, Shrek pisze:
> [...]
    > Może jakiś gek sprawdzić, czy rzeczywiście prawodopodobieństwo wybrania
    > każdego z trzech romanów jest równe czy jest tu jakiś wałek?

    Jest brak znajomości rzeczy u osoby, która to publikuje. Znaczenie ma
    jeszcze ta ostatnia rubryka. Sędzia BOGDANOWICZ ma mniej od średniej
    ilości spraw od Sędziego KAŁUŻY, zaś Sędziego DUL po prostu nie ma w
    pracy. Gdyby i s. BOGDANOWICZA nie było, to wiadomo by było, że musi
    sprawa by musiała trafić s. KAŁUŻY.

    Ponieważ jacyś debile uparli się, że ma być losowanie, bo na pewno
    wszyscy w sądach oszukują i biorą łapówki, to losowanie jest. W dużych
    sadach ma to sens, ale w małych przy kilku kilku sędziach jest - jak
    łatwo zauważyć bez sensu.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 3. Data: 2023-07-22 10:05:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > ilości spraw od Sędziego KAŁUŻY, zaś Sędziego DUL po prostu nie ma w
    > pracy. Gdyby i s. BOGDANOWICZA nie było, to wiadomo by było, że musi

    Nie ma nieznajmości - wiem skąd to się bierze. Przecież w tytule
    napisałem że to fikołekm prawniczy. System losowego przydziału spraw
    wybiera losowo z jednego z sędziów i nazywa to losowaniem.

    > Ponieważ jacyś debile uparli się, że ma być losowanie,

    Ładnie to tak o ministrze mówić? kulsonom tak wolno czy przychodzą
    smutni panowie jak ktoś cie podpierdoli że nazywasz ministra debilem? ;)

    > jak
    > łatwo zauważyć bez sensu.

    Bez sensu to jest nazywać system który losuje 1 z trzech tych samych
    osób systemem losowego przydzielania spraw.

    BTW - wie ktoś jak się przydziela obrońców z urzędu? W moim przypadku
    somsiadowi akurat przydzieliło prawnika z którym byli na ty, bo się
    znali z poprzedniej roboty - pszypadeg;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 4. Data: 2023-07-22 10:06:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 22 lipca 2023 o 09:57:30 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > wszyscy w sądach oszukują i biorą łapówki, to losowanie jest. W dużych
    > sadach ma to sens, ale w małych przy kilku kilku sędziach jest - jak

    A rozumiesz taką matematykę, że daje się listę PIĘCIU sędziów - njech się nawet
    powtarzają - ale potem losuje się "MODULO 3"+1?
    I da się wylosować sędziego z numerem 4 albo 5?

  • 5. Data: 2023-07-22 10:27:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.07.2023 o 10:05, Shrek pisze:
    > Nie ma nieznajmości - wiem skąd to się bierze. Przecież w tytule
    > napisałem że to fikołekm prawniczy. System losowego przydziału spraw
    > wybiera losowo z jednego z sędziów i nazywa to losowaniem.

    Wybiera z trzech, tylko z pewnymi ograniczeniami. Jak znam życie, to
    formatka przewiduje wpisanie 5 sędziów minimum, a w sadzie dostępnych
    jest tylko dwóch. To wpisali jednego cztery razy. Tak to jest, jak za
    wymyślanie systemów biorą się ludzie, którzy nie mają wiedzy merytorycznej.

    > Bez sensu to jest nazywać system który losuje 1 z trzech tych samych
    > osób systemem losowego przydzielania spraw.

    Bo się nie chcemy przyznać, że nie mam czasem z czego losować. Tu do
    wyboru było dwóch.

    > BTW - wie ktoś jak się przydziela obrońców z urzędu? W moim przypadku
    > somsiadowi akurat przydzieliło prawnika z którym byli na ty, bo się
    > znali z poprzedniej roboty - pszypadeg;)

    U nas rozsyłają raz na miesiąc emailem listę adwokatów / radców
    prawnych. Podejrzanemu / zatrzymanemu dajesz wydrukowaną listę i sobie
    wybiera. Jak żadnego nie zna, to mu każemy podać cyferkę 1~26 i
    dzwonimy. Z tym, że czasem dany mecenas nie odpowiada, więc dzwoni się
    do kolejnego. Rzecz w tym, że ja wiem, który mecenas faktycznie
    przyjedzie na telefon, a który ma "wywalone" i się będzie wykręcał. Ale
    czasem trafi się podejrzany "Twojego pokroju", co to uważa, że wszyscy
    mu "podrzucają kłody", więc skoro lubi, to się mu tę kartkę daje. Jak
    nie jest zatrzymany, to nawet może sobie sam podzwonić.

    Jak jest "normalny" podejrzany,. to dzwonimy do jednego z kilku
    mecenasów, o których wiemy, ze przyjadą w sensownym czasie i się sprawą
    zajmą.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 6. Data: 2023-07-22 10:29:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    >>> https://prawonadrodze.org.pl/wp-content/uploads/2023
    /05/Raport-z-losowania.jpg
    >>> 2 - marek bogdanowicz
    >>> 3 - marek bogdanowicz
    >>> 4 - marek bogdanowicz
    > A rozumiesz taką matematykę, że daje się listę PIĘCIU sędziów - njech się nawet
    powtarzają - ale potem losuje się "MODULO 3"+1?
    > I da się wylosować sędziego z numerem 4 albo 5?
    O tym nie pomyślałem. Może instrukcja mówi, że losuje się z pośród tych,
    którzy mają poniżej średniej ilości spraw. Inaczej, to jeszcze bardziej
    bez sensu, niż myślałem.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 7. Data: 2023-07-22 14:03:44
    Od: n...@o...pl

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> napisał(-a):

    > A rozumiesz taką matematykę, że daje się listę PIĘCIU sędziów - njech się nawet
    powtarzają - ale potem losuje się "MODULO 3"+1?
    > I da się wylosować sędziego z numerem 4 albo 5?

    Czego nie rozumiem?
    modulo 3 daje zawsze 0, 1 lub 2. Czyli można wylosować tylko z pozycji 1-3.

  • 8. Data: 2023-07-22 14:44:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wybiera z trzech, tylko z pewnymi ograniczeniami.

    Tak - wybiera się losowo jednego sędziego z ograniczeniem że jest tylko
    jeden:P

    > U nas rozsyłają raz na miesiąc emailem listę adwokatów / radców
    > prawnych. Podejrzanemu / zatrzymanemu dajesz wydrukowaną listę i sobie
    > wybiera.

    Ok - czyli nie jest losowo. I co jak jeden jest dobry, to wszyscy go
    biorą a inni nic ni robią?

    > Ale
    > czasem trafi się podejrzany "Twojego pokroju",zwonić.
    >
    > Jak jest "normalny" podejrzany,

    Dość zabawne;) Choć jak się głębiej zastanowić to jednak nie:(

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 9. Data: 2023-07-22 14:47:41
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > mu "podrzucają kłody", więc skoro lubi, to się mu tę kartkę daje. Jak
    > nie jest zatrzymany, to nawet może sobie sam podzwonić.

    A tej kobiecinie co podobno przerwała ciążę i chciała popełnić
    samobójstwo to przedstawiono jakąś listę z radcami/adwokatami?

  • 10. Data: 2023-07-22 14:48:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.07.2023 o 14:03, n...@o...pl pisze:

    > Czego nie rozumiem?
    > modulo 3 daje zawsze 0, 1 lub 2. Czyli można wylosować tylko z pozycji 1-3.

    Dokładnie. I o tym pisałem i ja i dawid. System _losowego_ przydziału
    spraw może wylosować w tym przypadku sędziego marka bogdanowicza albo
    sędziego marka bogdanowicza ewentualnie sędziego marka bogdanowicza.

    I to jest robienie kurwy z logiki na poziomie gry w trzy kubki.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!