    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rozporządzenia nie zwalniają ze zdrowego rozsądku
    Date: Tue, 25 Jul 2023 16:32:44 +0200

    On Tue, 25 Jul 2023 11:37:36 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > kontroluje sposób realizacji wszelkich czynności przez wszystkich
    > policjantów?
    >
    > Wszyscy się "czepili" tych policjantów w radiowozie, a nikt nie próbuje
    > w ogóle zauważyć kwestii podstawowych. Kto wpadł na pomysł realizacji
    > tego przez pojedynczy radiowóz najprawdopodobniej Prewencji (wnoszę po
    > kratach i braku "R"). Sądzę, że sytuacji by zaradziło choćby
    > zadysponowanie do realizacji tego zadania służby Ruchu Drogowego. Ufam,
    > że policjanci z odpowiednim przeszkoleniem na pomysł zastawienia
    > autostrady by po prostu nawet nie wpadli.

    No to trzeba wysłać takich, co nie wpadną, że się nie da, tylko
    wykonają rozkaz, nieprawdaż :-)

    Ja też nie rozumiem, czemu sie wszyscy czepili.
    Zatrzymac ruch na autostradzie - dziesiątki powodów mogą być.

    Zatrzymali ... jak widac skutecznie i bezpiecznie.
    Swiatelka z boku mieli, widoczni byli.

    Tylko co tam było na lewym pasie - policjant z tarczą?
    Bo na oko, to przejechac osobowym by się dało.

    > Realizacji tego zadania
    > pojedynczym radiowozem sobie w ogóle nie wyobrażam. Nie wiem, na ile
    > pomysłodawca zdawał sobie sprawę z zagrożenia, jakie spowodował, zarówno
    > dla jadących autostradą, ale i samych policjantów wykonujących to
    > polecenie.

    Czyli jednak przekroczenie uprawnien? :-)

    > Mamy ZARZĄDZENIE NR 1355 KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI z dnia 20 grudnia
    > 2007 r. w sprawie metod i form organizowania i prowadzenia przez Policję
    > pościgów i zorganizowanych działań pościgowych. Ono zaistniałej sytuacji
    > nie dotyczy (tam nie było pościgu ani blokady), ale mniej więcej tak
    > sobie wyobrażam realizację tego zadania, gdybyśmy postanowili coś
    > takiego zrobić. Tam są rozrysowane schemaciki. Tego się pojedynczym
    > radiowozem po prostu nie da zrobić.

    Jak widac nie znasz się :-)

    > Dostępny w Google jest obraz tego odcinka. Sam radiowóz oraz zapewne
    > zatrzymujące się pojazdy powinno być widać z około pół kilometra, bo tam
    > wyjeżdżasz z za wiaduktu. Kalkulator podaje drogę hamowania ~200 metrów
    > dla dopuszczalnej 140 km/h.

    To w złych warunkach.

    > Ale dla 180 km/h już ~300 metrów. Jeśli

    Ale 180 niedopuszczalne :-)

    > zatrzymało się kilka pojazdów, to uderzenie w tył zaparkowanych jest
    > naprawdę realnym zagrożeniem.

    Zatrzymac sie mogą z różnych przyczyn same. Kierowcy muszą uważać.

    > Można było "zepchnąć" ruch na lewy pas
    > awaryjny oraz lewy z dwóch pasów ruchu. Tylko do tego konieczne były
    > słupki, znaki itp. Jakoś awaryjnie pewnie ze 2~3 radiowozy i policjanci
    > stopniowo spowalniający ruch z kilometr wcześniej. To powinno się
    > zaplanować, wyznaczyć stosowne siły i środki do realizacji.

    A jeden jadący srodkiem jezdni nie wystarczy?

    Ale ... spowolnisz pare km wczesniej, ale w koncu trzeba będzie
    zatrzymac. I co wtedy z bezpieczenstwem zatrzymanych?

    J.