  • 1. Data: 2004-01-04 16:38:07
    Temat: Rozporzadzanie rzecza i korzystanie....
    Od: Ratel <r...@o...pl>

    Witam!

    Mam pytanie dotyczace korzystania przez osobe nie bedaca wlascicielem,
    z przedmiotu, ktory jest wlasnoscia innej osoby.

    Sytuacja wyglada nastepujaco:
    Jest mieszkanie, w ktorym jeden pokoj nalezy do pana X, a reszta
    do Y. Z kolei pan X ma prawo korzystania z lazienki i kuchni co jest
    potwierdzone w ksiedze wieczystej.

    Czy prawo korzystania z lazienki zawiera w sobie rowniez (jakby to
    ujac...) jej funkcjonalnosc (dostep do cieplej wody) czy wystarczy sam
    fakt, ze ktos ma dostep do danego pomieszczenia?

    Inaczej: czy wlasciciel moze robic cokolwiek ze swoja wlasnoscia,
    ktora jest obciazona prawem korzystania z niej przez osobe trzecia?
    Czy moze np. zakrecic ciepla wode?

    Interesuje mnie wlasnei to zderzenie dwoch praw: korzystania i
    wladania rzecza przez wlasciciela.

    Z gory bardzo dziekuje za pomoc!
    Pozdrawiam serdecznie,
    Ratel