  • 1. Data: 2004-06-11 15:45:13
    Temat: Rozpoczecie postepowania.
    Od: "328.28.00" <n...@s...com>

    czy wlasciwym jest rozumowanie ze nastapilo rozpoczecie
    postepowania jezeli:

    omylkowo czy celowo (nieistotne) zostalo wyslane pismo do sadu
    o zasadzenie. Natomiast oddzial sadu odpowiedzial ze jest
    niewlasciwym miejscem do rozpoznania sprawy dla pozwanego,
    dodatkowo napisal ze przekazuje sprawe do wlasciwego
    miejscowo dla pozwanego Sadu.

    Czy taka czynnosc mozemy wg prawa nazwac "rozpoczeciem
    postepowania" ?

    R,
    --

    _For e.mail, click this_: http://e-mail.notlong.com

  • 2. Data: 2004-06-11 16:00:49
    Temat: Re: Rozpoczecie postepowania.
    Od: "M" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > dodatkowo napisal ze przekazuje sprawe do wlasciwego
    > miejscowo dla pozwanego Sadu.
    >
    > Czy taka czynnosc mozemy wg prawa nazwac "rozpoczeciem

    To nie takie proste... Bo:
    1. jezeli okaze sie, ze pozew mial braki formalne, ktore nie zostaly
    uzupelnione w terminie, to zostanie on zwrocony i wtedy - mozna powiedziec -
    uznany zostanie za niebyly

    2. jezeli wszystko bedzie ok, pozew bedzie spelnial warunki dla niego
    przewidziane oraz nie bedzie brakow w przeslankach procesowych - nastapi
    doreczenie pozwu stronie przeciwnej - jednakze za chwile wszczecia post.
    uwazac sie bedzie chwile wniesienia pozwu

  • 3. Data: 2004-06-11 16:21:08
    Od: "328.28.00" <n...@s...com>

    Użytkownik M napisał:

    [...]

> [...]
    > doreczenie pozwu stronie przeciwnej - jednakze za chwile wszczecia post.
    > uwazac sie bedzie chwile wniesienia pozwu

    przyjmujemy taka wersje ze wszystko w zlozonym wniosku jest ok.
    Tylko ze wniosek miejscowo jest niewlasciwy w stosunku do pozwanego.
    Sad ktory wydal to postanowienie, przekazal pismo do sadu wlasciwego
    miejscowo dla pozwanego.

    Czy w takim ukladzie powod, musi raz jeszcze skladac juz we wlasciwe
    miejsce raz jeszcze pozew. ?
    Czy to juz jest traktowane jak poprawne zlozenie.

    Art.27.§1. KPC mowi jednoznacznie ze wytacza sie proces
    tam gdzie jest miejsce zamieszkania. (W ktorego OKREGU
    pozwany ma miejsce zamieszkania).

    Czy zatem postawa Sadu i przekazanie z jednego oddzialu
    do drugiego oddzialu wskazuje na rozpoczecie postepowania?

    dla mnie to oznacza (prywatnie) sory ale kolego nie tutaj
    zlozyles pozew, mozemy ci go przekazac tam gdzie powinienes
    zlozyc - zatem rowniez I TY powinienes to zrobic osobiscie
    jezeli chcesz rozpoczac postepowanie.

    Mam racje ? Czy jest jakos inaczej ?

    R,
    --

    _For e.mail, click this_: http://e-mail.notlong.com

  • 4. Data: 2004-06-11 16:24:34
    Od: "328.28.00" <n...@s...com>

    Użytkownik M napisał:

    [...]

    krotko mowiac czy przekazanie pisma z Sadu A do Sadu B
    (A, B - oddzialy) bedzie traktowane jako czynnosc procesowa

    czy wogole to nie ma najmniejszego znaczenia w takim ukladzie.

    Rozpoczecie postepowania kategorycznie rozpoczyna
    sie z chwila kiedy wlasciwy miejscowo SAD wysle
    do pozwanego - pozew.

    Zgadza sie M ?

    R,
    --

    _For e.mail, click this_: http://e-mail.notlong.com

  • 5. Data: 2004-06-11 16:51:28
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    328.28.00 wrote:
    > Rozpoczecie postepowania kategorycznie rozpoczyna
    > sie z chwila kiedy wlasciwy miejscowo SAD wysle
    > do pozwanego - pozew.
    >
    > Zgadza sie M ?

    Raczej kiedy pozwany dostanie pozew.

    KG

  • 6. Data: 2004-06-11 17:14:10
    Od: "328.28.00" <n...@s...com>

    [...]

    zatem dlaczego M napisal:

    "jednakze za chwile wszczecia post.
    uwazac sie bedzie chwile wniesienia pozwu "

    to kiedy wlasciwie zaczyna sie postepowanie :)

    R,
    --

    _For e.mail, click this_: http://e-mail.notlong.com

  • 7. Data: 2004-06-11 17:30:52
    Od: "M" <t...@c...onet.pl>

> [...]
    >
    > "jednakze za chwile wszczecia post.
    > uwazac sie bedzie chwile wniesienia pozwu "
    >

    > to kiedy wlasciwie zaczyna sie postepowanie :)

    Bo dopiero kiedy nastapi doreczenie pozwu pozwanemu wywiera on wobec tego
    pozwanego skutki oraz - wywiera wszystkie inne wlasciwe dla wytoczenia
    powodztwa nastepstwa (utrwalenie sie wlasciwosci sadow itd). Natomiast, mimo
    w/w, data wszczecia postepowania bedzie data wniesienia pozwu.

    Co do art. 27 - tam jest tylko zasada okreslania wlasciwego sadu. Dalej jest
    jeszcze cala kupa przepisow dotyczacych tej materii, ktore uszczegolowiaja te
    zasade / wprowadzaja wyjatki i mozliwe odstepstwa.

    Jezeli sad, do ktorego wniesiony zostal pozew, stwierdzil swoja niewlasciwosc
    i przekazal sprawe do sadu wlasciwego - nie ma koniecznosci ponownego
    wnoszenia pozwu.

  • 8. Data: 2004-06-11 18:08:49
    Od: "328.28.00" <n...@s...com>

    Użytkownik M napisał:

    [...]

    > Jezeli sad, do ktorego wniesiony zostal pozew, stwierdzil swoja niewlasciwosc
    > i przekazal sprawe do sadu wlasciwego - nie ma koniecznosci ponownego
    > wnoszenia pozwu.

    zeby byla totalnie jasnosc, postepowanie sie rozpocznie z chwila
    dostarczenia pozwanemu pozwu. Natomiast na "papierkach" bedzie
    widniala data zlozenia (do niewlasciwego miejscowo Sadu) pozwu.

    dziekuje za informacje.

    R,
    --

    _For e.mail, click this_: http://e-mail.notlong.com

  • 9. Data: 2004-06-11 18:33:46
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

    Użytkownik "M" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > doreczenie pozwu stronie przeciwnej - jednakze za chwile wszczecia post.
    > uwazac sie bedzie chwile wniesienia pozwu

    Postępowanie cywilne wszczyna się z chwilą wniesienia pozwu i tyle. Wtedy
    następuje zarejestrowanie sprawy.
    Bez znaczenia jest dalszy tok postępowania, w szczególności to czy pozwem
    zostanie zwrócony, czy też zostanie przekazany według właściwości. Zwrot
    może mieć znaczenie tylko dal powoda. Ale i tak postępowanie zostało już
    wszczęte i się co najwyżej zakończyło zwrotem.

    --
    JOHNSON :)

  • 10. Data: 2004-06-11 18:35:11
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

    > Raczej kiedy pozwany dostanie pozew.
    >
    > KG

    Mylicie wszczęcie postępowania z cywilnego ze skutkami doręczenia pozwu. To
    nie jest to samo.

    --
    JOHNSON :)