  • 11. Data: 2004-06-11 18:36:50
    Temat: Re: Rozpoczecie postepowania.
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

    Użytkownik "328.28.00" <n...@s...com> napisał w wiadomości
    news:40c9f533@news.home.net.pl...
    > zeby byla totalnie jasnosc, postepowanie sie rozpocznie z chwila
    > dostarczenia pozwanemu pozwu. Natomiast na "papierkach" bedzie
    > widniala data zlozenia (do niewlasciwego miejscowo Sadu) pozwu.
    >
    > dziekuje za informacje.
    >
    > R,
    > --
    >
    > _For e.mail, click this_: http://e-mail.notlong.com

    Postępowanie wszczyna się z chwilą wniesienia pozwu. Z chwilą doręczenia
    następują co najwyżej określone skutki procesowe i materialnoprawne.

    --
    JOHNSON :)

  • 12. Data: 2004-06-11 18:40:19
    Od: "328.28.00" <n...@s...com>

    Użytkownik Johnson napisał:

    [...]

    > Postępowanie cywilne wszczyna się z chwilą wniesienia pozwu i tyle. Wtedy
    > następuje zarejestrowanie sprawy.
    > Bez znaczenia jest dalszy tok postępowania, w szczególności to czy pozwem
    > zostanie zwrócony, czy też zostanie przekazany według właściwości. Zwrot
    > może mieć znaczenie tylko dal powoda. Ale i tak postępowanie zostało już
    > wszczęte i się co najwyżej zakończyło zwrotem.

    nie jest istotne gdzie zostal zlozony ?

    R,
    --

    _For e.mail, click this_: http://e-mail.notlong.com

  • 13. Data: 2004-06-11 18:42:32
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

    > Użytkownik Johnson napisał:

> [...]
    Sam pozew może być złożony do dowolnego sądu i wtedy ma znaczenie data
    pierwotnego wpływu nawet do sądu niewłaściwego.
    Trochę inaczej jest przy apelacji. Tam ma znaczenie data wpływu do sądu
    właściwego, ale to inna bajka.

    --
    JOHNSON :)

  • 14. Data: 2004-06-11 19:09:19
    Od: "328.28.00" <n...@s...com>

> [...]

    > pierwotnego wpływu nawet do sądu niewłaściwego.
    > Trochę inaczej jest przy apelacji. Tam ma znaczenie data wpływu do sądu

    jak mozna zlozenie pozwu interpretowac w przypadku Art123, 124 KC
    jezeli zlozylem nie tam gdzie trzeba.

    To znaczy 123 KC mowi o przerwaniu przedawnienia w przypadku
    jakiejkowiek czynnosci przed sadem (czyt. zlozenie pozwu, ktory
    zrobilem)

    A 124 mowi o terminie biegu przedawnienia na nowo.

    I teraz jezeli sie spoznilem termin przedawnienia uplywa 03.2004
    ja zlozylem niewlasciwie miejscowo pozew 01.2004.
    Dluznik najprawdopoboniej dostal jedynie informacje ze sprawa
    nie dotyczy tego okregu i kieruje ja do wlasciwego okregu.

    I TERAZ: czy przerwalem czy nie.

    R,
    --

    _For e.mail, click this_: http://e-mail.notlong.com

  • 15. Data: 2004-06-11 19:13:00
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    328.28.00 wrote:
    > I TERAZ: czy przerwalem czy nie.

    tak
    nie można było pytanie od razu?

    KG

  • 16. Data: 2004-06-11 19:19:35
    Od: "M" <t...@c...onet.pl>

> [...]
    > może mieć znaczenie tylko dal powoda. Ale i tak postępowanie zostało już
    > wszczęte i się co najwyżej zakończyło zwrotem.

    Czyzby?... A w jaki to magiczny sposob pozew nie spelniajacy wymogow
    formalnych i nie zawierajacy, dajmy na to petitum albo causa petendi moze
    cokolwiek wszczac? Wszczecie post. w momencie wniesienia pozwu faktycznie
    nastepuje tylko w przypadku wniesienia formalnie poprawnego pozwu. Natomiast
    jezeli sa braki formalne i nastapi ich konwalidacja w trybie art. 130 kpc -
    wtedy mamy do czynienia z pewna fikcja prawna - bo dopiero po uzupelnieniu
    brakow pozewmoze stanowic podstawe wszczecia postepowania, natomiast przyjmuje
    sie ze skutek ten wywoluje on ex tunc - czyli od momentu wniesienia.

    Jezeli dla potwierdzenia tej tezy komus potrzebne jest poparcie tego jakims
    nazwiskiem, prosze uprzejmie - jest to poglad reprezentowany chociazby przez:
    - prof. K. Lubińskiego - UMK Toruń - katedra post. cyw.
    - prof. Z. Kwasniewski - sedzia SN (izba cywilna) + UMK Torun - katedra pr.
    handlowego
    - prof. M. Bączyk - sedzia SN (izba cywilna) + UMK Torun - katedra pr.
    cywilnego i bankowego

    Natomiast co do powolywanego tu pogladu, zgodnie z ktorym wszczecie nastepuje
    wraz z doreczeniem pozwu pozwanemu - jest to niewatpliwie uzasadnione o tyle,
    o ile z punktu widzenia pozwanego rzeczywiscie tak sprawa wyglada.

  • 17. Data: 2004-06-11 19:21:59
    Od: "328.28.00" <n...@s...com>

    Użytkownik kam napisał:

    [...]

    > tak
    > nie można było pytanie od razu?

    czasami chce pomyslec SAM ! :)
    a nie z kazdym problemem leciec do Was.

    niemniej jednak Serdecznie dziekuje
    dzieki temu rowniez inne watpliwosci rozwialem
    sobie.

    R,

    --

    _For e.mail, click this_: http://e-mail.notlong.com

  • 18. Data: 2004-06-11 19:35:19
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    M wrote:
> [...]
    > handlowego
    > - prof. M. Bączyk - sedzia SN (izba cywilna) + UMK Torun - katedra pr.

    A jakieś inne miasta? ;)

    KG

  • 19. Data: 2004-06-11 19:42:46
    Od: "M" <t...@c...onet.pl>

    > A jakieś inne miasta? ;)

    Tylko te nazwiska moglam podac z cala odpowiedzialnoscia, bo w tym (tj. w
    torunskim) srodowisku funkcjonuję :-)

  • 20. Data: 2004-06-11 20:56:07
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

    Użytkownik "M" <t...@c...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    przyjmuje
    > sie ze skutek ten wywoluje on ex tunc - czyli od momentu wniesienia.

    Może, może. Pozew nie spełniający warunków forlamnych też wszczyna
    postępoeanie cwyilne. Przewodniczący Wydziłu stosuje art. 130 kpc.
    Stosowanie art. 130 kpc jest już postepowaniem cywilnym. Jak by na to nie
    patrzeć.

> [...]
    pr.
    > handlowego
    > - prof. M. Bączyk - sedzia SN (izba cywilna) + UMK Torun - katedra pr.

    A ja proponuje (poza własną osobą) Broniewicza. Ja jestem wychowankiem UŁ ;)

    --
    JOHNSON :)