  • 171. Data: 2019-07-17 13:43:54
    Temat: Re: Resort cyfryzacji bierze się za kradzieże tożsamości
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2019-07-17 o 13:25, Kris pisze:

    > A dlaczego nie wie?
    > Najczęściej dlkatego ze ma podany nieaktualny adres w bazie pesel.

    A jak kogoś nie ma w tej bazie pesel, to już nie można ustalić miejsca
    zamieszkania?

    > Dzisiejszy nakaz zapłaty to takie pytanie własnie

    W języku polskim nakaz i zapytanie to dwa różne pojęcia.

    > W jaki sposób ma zapytać?
    >
    > Czy Ty czasem w jakiejś buzetówce nie pracujesz że tak zalezy Tobie na mnożeniu
    etatów?
    > Najpierw pomysł aby urzędnicy potwierdzali podpis przy każdej pożyczce teraz pomysł
    aby co najmniej podwoić ilość korespondencji sadowej bo najpierw pytanie o
    oryginalność podpisu a później i tak trzeba ew nakaz zapłaty wystawić i wysłać.

    I jaki jest koszt wysłania pisma przez sąd?
    Przypomnę, że jest coś takiego jak koszty postępowania, które ponosi
    (czy powinna ponosić) strona przegrywająca. Tak więc strona
    przegrywająca poniesie koszt wysłania tego czy innego pisma.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 172. Data: 2019-07-17 13:49:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-17 o 13:43, Wojtek pisze:
> [...]
    > (czy powinna ponosić) strona przegrywająca. Tak więc strona
    > przegrywająca poniesie koszt wysłania tego czy innego pisma.

    To nie tylko koszt pisma, ale koszt niepotrzebnie wyznaczonej rozprawy.

    --
    Liwiusz

  • 173. Data: 2019-07-17 14:02:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 17 lipca 2019 13:43:58 UTC+2 użytkownik Wojtek napisał:

    > A jak kogoś nie ma w tej bazie pesel, to już nie można ustalić miejsca
    > zamieszkania?

    Pewnie można ale skoro ktoś nie zadbał o podanie swego miejsca zamieszkania to nie
    powinien być zdziwiony że mogą być kłopoty z dostarczeniem mu korespondencji

    > W języku polskim nakaz i zapytanie to dwa różne pojęcia.

    Wiec tylko dlatego proponujesz zwięszenie biurokracji, kosztów i czasu oczekiwania

    > I jaki jest koszt wysłania pisma przez sąd?

    Koszt wysłania + koszt przygotowania + koszt pracownika który te pismo sporządzi i
    wyśle itp
    No i o miesiąc-dwa przedłużenie sprawy

    > Przypomnę, że jest coś takiego jak koszty postępowania, które ponosi
    > (czy powinna ponosić) strona przegrywająca. Tak więc strona
    > przegrywająca poniesie koszt wysłania tego czy innego pisma.

    Biorąc pod uwagę ze zdecydowana większość pozwów jest jednak zasadna to gdzie widzisz
    sens w tym aby osoby które nie kwestionują nakazu zapłaty ponosiłby dodatkowy koszt
    za wysłanie i obsługę listu/listów z pytaniem i dodatkowy koszt za przedłożenie
    sprawy(odsetki)

    W końcu powinieneś zauważyć ze Twoje pomysły są delikatnie mówiąc absurdalne.

  • 174. Data: 2019-07-17 14:03:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 17 lipca 2019 13:49:26 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > To nie tylko koszt pisma, ale koszt niepotrzebnie wyznaczonej rozprawy.

    I tym samym przedłużenie czasu oczekiwania na terminy innych rozpraw, dodatkowo
    zbyteczna robota dla sądów itp.

  • 175. Data: 2019-07-17 14:19:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 2019-07-16 o 18:47, J.F. pisze:

    >O ile dobrze pamiętam, listy były wysyłane na adres zameldowania
    >pozwanego, ale on tam nie mieszkał.

    Pismaki napisali "nigdy".
    Zameldowal sie, ale nie mieszkal ?

    J.

  • 176. Data: 2019-07-17 14:20:29
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-07-17 o 12:02, Liwiusz pisze:

    > Już o tym pisałem - są dwa bezpieczniki (porównanie adresu doręczenia z
    > adresem w pesel, oraz możliwość śledzenia swoich spraw przez internet i
    > mailowa informacja o nowych czynnościach i sprawach), a będzie jeszcze
    > trzeci bezpiecznik w postaci doręczeń przez komornika. Wydumujesz
    > problemy, które stały się nieaktualne już jakiś czas temu.

    Oba nie działają.
    Starsza pani nawet jak ma dostęp do internetu to raczej w nim
    nie "śledzi" swoich spraw. A może nie mieć komputera i internetu.
    A jak nie ma meldunku to to z czym porównają.
    Inna sprawa czy aby na pewno porównują? bo trafiają się
    przypadku udowadniające że jednak nie zawsze.
    Jak będzie z trzecim to zobaczymy jak już będzie.

    > jw.

    Czyli nie rozumiesz lub świadomie nie chcesz zrozumieć.
    Za tu z uporem czterolatka będziesz tupał nóżką twierdząc
    że to niemożliwe lub rozmówca nie rozumie co piszesz.
    Przykłady pokazujące że to nie tylko możliwe ale się zdarzyło
    zgrabnie pominiesz.

    Pozdrawiam

  • 177. Data: 2019-07-17 14:23:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 2019-07-16 o 19:02, J.F. pisze:

    >Do tego typu czynności nie ma.

    No to moze powinien byc ?
    Jakis asystent sedziego mial tez byc ...

    _konto_lisa_po_przegranym_procesie_z_pawlowicz_kores
    pondencje_przyjeli_domownicy_i_ja_podpisali/
    >Jakoś mi nie żal :)

    Bo Lis, czy dlatego, ze nie sie potrafil dogadac ?

    >TO zadbaj o to, aby twój mail nie ukrywał przed tobą niepotrzebnie
    >listów.

    Kontynuuj jak ...

    >Nie, nie byłem stroną umowy najmu, ani żadnym członkiem spółdzielni
    >czy kimś takim.

    A to czemu Ciebie pozywali ?

    >Czyli powiesz, że nie wiesz - tym lepiej dla sąsiada.

    Chyba zalezy - czy komornik uzna to "nikt nie zaprzecza, ze tam
    mieszka", czy "nikt nie potwierdza" :-P

    J.

  • 178. Data: 2019-07-17 14:32:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-17 o 14:03, Kris pisze:

    > I tym samym przedłużenie czasu oczekiwania na terminy innych rozpraw, dodatkowo
    zbyteczna robota dla sądów itp.

    Już teraz rozprawy w dużych miastach są wyznaczane na pół roku wprzód.
    Strach pomyśleć, co by było, gdyby potrzebnych terminów rozpraw było 10x
    więcej.

    --
    Liwiusz

  • 179. Data: 2019-07-17 14:36:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-17 o 14:23, J.F. pisze:

    > No to moze powinien byc ?
    > Jakis asystent sedziego mial tez byc ...

    Skoro trzeba tworzyć nowe byty, to czemu nie komornik. Asystentów
    sędziego na razie nie ma i nie zanosi się, aby byli, a komornicy są. W
    dodatku działają podobnie do sektora prywatnego i są dość sprawni.

    _konto_lisa_po_przegranym_procesie_z_pawlowicz_kores
    pondencje_przyjeli_domownicy_i_ja_podpisali/

    > Bo Lis, czy dlatego, ze nie sie potrafil dogadac ?

    A nie wiem. Bo Lis. Jakoś nie słynie z inteligencji, pewnie coś skopał i
    pretensje ma wszędzie naokoło, tylko nie do siebie.

    > Kontynuuj jak ...

    Wyłącz nadgorliwy antyspam, albo chociaż zaglądaj do folderu spam co
    pewien czas.

    > A to czemu Ciebie pozywali ?

    art. 4 ust. 6 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych.

    --
    Liwiusz

  • 180. Data: 2019-07-17 14:39:02
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Skoro nakaz zapłaty jest tylko propozycją, to wierzyciel powinien taki nakaz wysyłać
    od razu do dłużnika, po co do tego sąd.
    Dopiero sprzeciw do sądu.

    -----