  • 201. Data: 2022-08-11 03:00:30
    Temat: Re: [OT] Pytanie o telefon
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-10, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Dodajmy, że jest oficjalnym funkcjonariuszem tej właśnie religii.

    > A co to jest "oficjalna religia"? I dlaczego nie to co twierdzą jej
    > oficjalni funkcjonariusze?

    Przyjąłbym, że to to co zapisane w księgach :) Oboje wiemy, że problem,
    jeśli występuje dotyczy subtelnosci. Co do rzeczy grubszych, takich
    wątpliwości nie ma.

    --
    Marcin

  • 202. Data: 2022-08-11 03:04:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-10, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Zaraz - Franek jest zwierzchnikiem KK. Więc jak coś mówi jako
    > zwierzchnik to jest to stanowisko KK. Bez znaczenia czy w blibli na
    > przykład było coś o szczekaniu nato czy nie.

    To jego interpretacja i nic poza tym. Przynajmniej MZ. Czy masz
    watpliwości, że rydzki, toruński i rangoonski postepują zgodnie z
    naukami odpowiednio Chrystusa i Buddy?

    > Ale chciałem dobry:P Piszesz, że dana religia ma mniejsze czy większe
    > tendencje do zarzynania owieczek w imię tej religii, ale to nie ma nic
    > wspólnego z religią. A nawet na konkretnym przykładzie że
    > przedstawiciele danej religii są motywowani do tego religijnie, ale...
    > religią nieokreśloną a nie tą co wyznają;)

    No bo tak jest. Większość wyrzynania ma niewiele wspólnego z naukami,
    które są u podstaw tych 3ch wspomnianych religii.

    --
    Marcin

  • 203. Data: 2022-08-11 06:11:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > JAk nie przez Bopga, to nie jest religijny, tylko kościelny. To nie do
    > końca to samo.

    Jasne. Źródła dostałeś:P

    > Bóg może oddziaływać na ludzi na rożne sposoby, nie tylko im coś
    > szeptając :-)

    NIe może, co najwyżej komuś może się wydawać. Wtedy powiesz, że to nie bóg:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 204. Data: 2022-08-11 06:14:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To jego interpretacja i nic poza tym. Przynajmniej MZ. Czy masz
    > watpliwości, że rydzki, toruński i rangoonski postepują zgodnie z
    > naukami odpowiednio Chrystusa i Buddy?

    A co za różnica? Zacznijmy od tego skąd masz pewność jakie są nauki
    buddy czy jezusa?

    > No bo tak jest. Większość wyrzynania ma niewiele wspólnego z naukami,
    > które są u podstaw tych 3ch wspomnianych religii.

    Więc dochodzimy do tego, że byssyści w birmie wyżynają muzułmanów w imię
    religii, tylko nie buddyzmu, a jakiejś innej - jak ona się nazywa?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 205. Data: 2022-08-11 06:15:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Przyjąłbym, że to to co zapisane w księgach :)

    Przecież te księgi również pisali ludzie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 206. Data: 2022-08-12 04:19:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-11, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > A co za różnica? Zacznijmy od tego skąd masz pewność jakie są nauki
    > buddy czy jezusa?

    Dlaczego mam to rozpatrywać skoro odnosnie systemu wartosci o którym
    mówimy jest klarowny, ACHTUNG, konsensus. Teraz już możemy spokojnie
    nawiązac do szczepionek :)

    Birmorydzykobuddyzm.

    --
    Marcin

  • 207. Data: 2022-08-12 04:21:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-11, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Przecież te księgi również pisali ludzie.

    Te kamienne co Indiana Jones znalazł w Tamisie to chyba nie.

    --
    Marcin

  • 208. Data: 2022-08-12 06:25:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dlaczego mam to rozpatrywać skoro odnosnie systemu wartosci o którym
    > mówimy jest klarowny, ACHTUNG, konsensus.

    Co do terroryzmu motywowanego religijnie też istnieje konsensus.

    Co nie zmienia tego że terroryzm religijny istnieje.

    > Birmorydzykobuddyzm.

    Aha...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 209. Data: 2022-08-12 06:26:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Te kamienne co Indiana Jones znalazł w Tamisie to chyba nie.

    Chyba powinniśmy kończyć;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 210. Data: 2022-08-12 08:15:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Te kamienne co Indiana Jones znalazł w Tamisie to chyba nie.

    Chyba też. Dlatego to się "wiara", a nie "wiedza" nazywa :-)

    --
    Robert Tomasik