  • 21. Data: 2010-02-10 14:32:29
    Temat: Re: zwrot wniosku o wpis do KRS
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 10 Feb 2010 13:12:13 +0100, Icek napisał(a):

    > zalozenie Sp z o.o. w organizacji da sie normalnym trybem zalatwic w 3
    > dni. Trzeba tylko wiedziec jak i olac "jedno okienko"

    Niestety sąd wezwie do przedłożenia sobie załączników nipowskich i
    gusowskich. Bez nich nie popchnie sprawy u siebie i nie będzie
    rejestracji.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 22. Data: 2010-02-10 14:47:18
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 10-02-2010 15:32, Olgierd pisze:

    > Niestety sąd wezwie do przedłożenia sobie załączników nipowskich i
    > gusowskich. Bez nich nie popchnie sprawy u siebie i nie będzie
    > rejestracji.

    Hmm, w moim US powiedzieli mi, że nadadzą NIP spółce w organizacji jak
    pokażemy im kopię wniosku do KRS z potwierdzeniem złożenia. Czyli
    zasadniczo "jak za dawnych lat".

    Nie zastanawiałam się, co powie KRS. No i właśnie mnie olśniło, że
    zawsze przed NIPem trzeba było mieć regon. Nie pytałam w regonie co oni
    na to.

    Jak dobrze pójdzie będę testowała ten wariant w kwietniu-maju.

    Icek - może pochwal się jak to się robi?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 23. Data: 2010-02-11 10:26:06
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Icek - może pochwal się jak to się robi?

    1. wybor prezesa, wplata kasy, notariusz

    2. z umowa do statystycznego, regon daja od reki

    3. z umowa najmu lokalu, regonem i umowa spolki do skarbony (w umowie
    oczekiwali, ze bedzie napisane ze z przeznaczeniem na siedzibe spolki), nie
    wolno dac sie splawic jak w umowie spolki nie ma wpisanego pierwszego
    prezesa (nie musi byc)

    4. nip odbierasz osobiscie (mozna tak zastrzec), zwyuczajowo jak zlozysz to
    z rana to przynajmniej we wro na nastepny dzien juz jest (dowod zaplaty
    konieczny na miejscu w oryginale)

    -- w tym mi8ejscu juz mozesz dzialac

    5. na KRS masz 6 miesiecy w tym czasie dzialasz normalnie

    teraz jest bardzo latwo bo chyba niemal wszyscy zalatwiaja to przez "jedno
    okienko" i w US i gusie nie ma zywej duszy, od reki wszystko robia.

    6. jaja w KSie sa nieprzecietne bo oni nie sprawdzaja poprawnosci skladanych
    przez "jedno okienko" dokumentow do gusu i US co oznacza, ze pozniej jak
    taki z gusu wroci to oni zwracaja caly wniosek.

    Icek

  • 24. Data: 2010-02-11 11:18:33
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 11 Feb 2010 11:26:06 +0100, Icek napisał(a):

    > 5. na KRS masz 6 miesiecy w tym czasie dzialasz normalnie

    No tak powinno być, ale są banki, które nie otworzą Ci rachunku na sp. z
    o.o. w organizacji.

    > 6. jaja w KSie sa nieprzecietne bo oni nie sprawdzaja poprawnosci
    > skladanych przez "jedno okienko" dokumentow do gusu i US co oznacza, ze
    > pozniej jak taki z gusu wroci to oni zwracaja caly wniosek.

    Ale co po przejściu przez US i GUS składasz w KRS? Wniosek o rejestrację
    spółki -- bez tych załączników? Czy składasz to co masz?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 25. Data: 2010-02-11 11:29:00
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > No tak powinno być, ale są banki, które nie otworzą Ci rachunku na sp. z
    > o.o. w organizacji.

    juz od dlugiego czasu jestem klientem korporacyjnym i tam nawet jak maja
    watpliwosc to najpierw pisza do prawnika

    > Ale co po przejściu przez US i GUS składasz w KRS? Wniosek o rejestrację
    > spółki -- bez tych załączników? Czy składasz to co masz?

    skladasz caly komplet ponownie z zaznaczeniem, ze numery masz bo i tak
    aktualizujesz stan (w organizacji nie masz osobowosci prawnej i zmienia sie
    nazwa na bez "w organizacji")

    w gusie to przynajmniej babeczka czytala co masz we wniosku i robila
    poprawke jak trzeba bylo na miejscu. A tu w KRSie nie maja bladegopojecia i
    nie dokonuja kontroli tych zalacznikow

    Icek

  • 26. Data: 2010-02-11 21:19:56
    Od: "macso" <m...@p...oniet.pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Miesiac temu zlozylismy wniosek o wpis spolki z o.o do KRSu.
    > Otrzymalismy decyzje o ZWROCIE WNIOSKU z przyczyn formalnych
    > (nieprawidlowo wypelniony wniosek, nie wypelnione 3 pola)
    >
    > Mam dwa pytania:
    >
    > 1. Czy oplata sadowa (1500) jest zwracana czy nie? Jesli tak, to czy mamy
    > napisac pismo o zwrot (jakis wniosek) lub sie zglosic osobiscie czy tez
    > sami przesla pieniadze? (jak? przekaz pocztowy?)
    >
    > 2. Co mamy zrobic aby spolke jednak zarejestrowac? Wyslac te same
    > dokumenty (uzupelniajac braki) czy tylko te, ktore poprawilismy?

    właśnie dzis też dostałęm , ale z pouczeniem.
    na wszelki wypadek zadzwoniłem do biura podawczego i dogadałem szczegóły.
    trzeba wypełnić prawidłowo, poprosić o zaliczenie załączniików ( NIP REGON )
    a opłata oczywiście jest zaliczana do nowego wniosku

    macso

  • 27. Data: 2010-02-12 15:22:22
    Od: wombi <w...@w...onet.eu>

    W dniu 2010-02-11 11:26, Icek pisze:

    > umowa najmu lokalu, regonem i umowa spolki do skarbony

    Od 31 marca 2009 r. już nie. Skreślony ustęp 4b w art.5 ustawy z dnia 13
    października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i
    płatników

  • 28. Data: 2010-02-12 16:53:12
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Od 31 marca 2009 r. już nie. Skreślony ustęp 4b w art.5 ustawy z dnia 13
    > października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i
    > płatników

    taaaaaaaa, a lyzka na to niemozliwe.

    Jak chcesz miec zoo w organizacji to sam biegasz.

    Icek