  • 61. Data: 2008-10-08 20:38:53
    Temat: Re: zwrot notebooka z powodu niepełnej informacji ze strony sprzadawcy możliwy?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Animka wrote:

    > Wszystkie dot PC, Windows, laptopów, Tlenofonu, prawa itd, itd

    To o tym linuxie z własnym biosem to chyba nie na tych napisali.

  • 62. Data: 2008-10-08 21:10:40
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    Homo zarozumialec z ciebie. Cóż niektórzy przywykli do niskich
    standardów w zakresie obsługi klienta. Dalej uważam, że sprzedawca
    powinien był mnie poinformować

    Napisz jak ci poszło :)

    W drugim swoim poście piszesz że sprzedawca powiedział "nie będzie problemu
    z XP. Zostałam wprowadzona w błąd."

    Nie zostałaś. Problemu z xp nie ma - tzn nie wiesz czy jest czy go nie ma.
    na razie masz problem z zainstalowaniem tego systemu.

    Na jakiej podstawie twierdzisz że sprzedawca cię wprowadził w błąd skoro
    "dokupiłam ten system i zasugerowałam sprzedawcy, że wgram go
    sama." Skoro chciałaś sama to sprzedawca miał ci zabronić? Jeżeli chciałaś
    to wgrywać sama to sprzedawca chyba miał prawo przypuszczać że wiesz na co
    się porywasz. Bo pewnie jeżeli byś się nie wyrywała to by ci wgrali za
    darmo.

    Swoją drogą wczoraj to samo robiłem na swoim laptopie. 20 minut przygotowuje
    się tą płytę - pytanie czy jest sens tracić czas na noszenie tego laptopa
    od pierwszego dnia do serwisu

    --
    PawełJ

  • 63. Data: 2008-10-08 21:51:51
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Marcin Debowski pisze:

    > To zalezy (patrz moj wczesniejszy post w tym wątku). Istotna jest
    > MZ deklaracja sprzedawcy i czy towar posiada typowe (w danym kontekscie)
    > cechy. Typowym zachowaniem dystrybujci łindołs nie jest konieczność
    > tworzenia dodatkowej kopii tej dystrybucji z użyciem dodatkowego
    > oprogramowania (sterowników).

    Obecnie typowym wyposażeniem laptopa jest dysk SATA, do którego to XP
    sterowników nie posiada.

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 64. Data: 2008-10-08 22:09:35
    Temat: Re: zwrot notebooka z powodu niepe?nej informacji ze strony sprzadawcy mo?liwy?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 08.10.2008 Kocureq <a...@...stopce.pl> napisał/a:

    > Obecnie typowym wyposa?eniem laptopa jest dysk SATA, do którego to XP
    > sterowników nie posiada.

    No i?

    --
    Marcin

  • 65. Data: 2008-10-08 23:08:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 08.10.2008 Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał/a:

    > Nie wiem na ile polityka Microsoftu się w tej dziedzinie zmieniła, ale
    > jeszcze jakiś czas temu instalacja systemu operacyjnego nie była przez
    > nich uważana za czynność wykonywaną przez użytkownika ( i były to
    > właśnie czasy XP ).

    Niezaleznie od intencji czy praktyki producenta, takie instalacje na ogół
    przebiegały nieco inaczej niż z koniecznością samodzielnego tworzenia
    pakietu. To, że potem trzeba było zainstalować dodatkowe sterowniki, to MZ
    już typowe zachowanie.

    > To jest tak jak z samochodem - kupuje się go i niby jest on
    > serwisowalny. Można sobie do niego kupić np. tarczę sprzęgła i nawet nie
    > dostanie się do niej instrukcji wymiany, bo to nie jest czynność dla
    > użytkownika. Trzeba mieć wiedzę i narzędzia.
    > Próba zwrócenia dealerowi samochodu z powodu że ja nie umiem wymienić
    > tarczy sprzęgła, będzie podobnym pomysłem.
    > Tego Windowsa zapewne również z chęcią i bez problemu zainstaluje serwis.

    Ale tu kupiłeś samochód, który nie dał się w ogóle w typowy sposób
    uruchomić. Nie wykazywał podstawowej funkcjonalności.

    > No w zasadzie nie ma... To nie jest żadna kosmiczna wiedza.
    > Przeciętnie zaawansowany użytkownik sobie z tym radzi, zwłaszcza mając
    > dostęp do internetu.

    Patrzysz na to ze swojej perspektywy. Zresztą przeciętnie zaawansowanych
    technicznie użytkowników jest mało. Wiekszość to techniczni analfabeci [1]
    Nikt o tym zapewne lepiej nie wie jak sprzedawca więc nie może on MZ
    domniemywać, że dla przeciętnego klienta "bezproblemowo" oznaczać będzie
    "da się ale trzeba dodatkowo zrobić to to to i tamto".

    [1] nie ubliżając nikomu - nie trzeba się na wszytkim znać, to wyłącznie
    dla zobrazowania poziomu wiedzy.

    --
    Marcin

  • 66. Data: 2008-10-08 23:50:48
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-10-08 22:37 witek napisał/a:

    > I co, uważasz, że możesz ją zainstalować na jeszcze jednym?

    Jakbym chciala to bym ją sobie przekładała, bo mam dwa.
    Ale i tak wolę to swoje pudełko-cały warsztat pracy (router-bramka
    telefom bezprzewowowy) na biureczku :-)

    --
    animka

  • 67. Data: 2008-10-08 23:54:06
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-10-08 22:38 witek napisał/a:

    > To o tym linuxie z własnym biosem to chyba nie na tych napisali.

    Szukałam na gogle czegoś tu dla Was, bo się motaliście z instalką XP na
    Linuksie i to przekazałam. Ja tam się na Linuksie i dosie nie znam, na
    Biosie tak.

    --
    animka

  • 68. Data: 2008-10-08 23:56:41
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

  • 69. Data: 2008-10-09 00:05:38
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-10-08 23:10 pawelj napisał/a:
> [...]
    > się tą płytę - pytanie czy jest sens tracić czas na noszenie tego laptopa

    Mojej córce się coś pochrazniło i nie umiała/nie mogła zainstalować, bo
    miała tylko jakieś 4 płyty ze strownikami, coś uruchamiającego. Płyta
    nie chciała się uruchomić ale znalazlyśmy klawisz uruchamiający BIOS i
    dałyśmy na pierwszy ogień bootowanie z płytki, a drugi dysk twardy.
    To znaczy ja jej mówilam co ma robić, bo nie umiem jeździc rękami po
    tej myszy wbudowanej w laptopa i mnie to denerwowało, nie chciaiałam
    tracić czsasu.

    --
    animka

  • 70. Data: 2008-10-09 04:20:08
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Wed, 08 Oct 2008 15:38:53 -0500,
    witek <w...@g...pl.invalid> screamed:

    > To o tym linuxie z własnym biosem to chyba nie na tych napisali.

    Pewnie chodziło jej o płytę Asusa/Abita z wbudowanym w MoBo Linuksie na
    flash. Co oczywiście nie przeszkadza olania tegoż i używania płyty
    "normalnie". Jak zwykle słyszy dzwony tylko kościoła nie potrafi
    zlokalizować...

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:218B ]
    [ 06:18:38 user up 11855 days, 18:13, 1 user, load average: 0.69, 0.81, 0.99 ]

    Every solution breeds new problems.