  • 1. Data: 2007-10-09 10:34:41
    Temat: zwrot kosztów sadowych
    Od: "Teddy" <t...@N...pl>

    Witam,
    Wygralem sprawe w sadzie i mam miec zwrocona kase za wpisowe.
    Czy w zwiazku z tym powinienem pisemnie wezwac sad do zaplaty powolujac sie
    na decyzje sadu czy tez powinienem postapic inaczej?

    Pozdrawiam T.

  • 2. Data: 2007-10-09 10:40:34
    Temat: Re: zwrot kosztów sadowych
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Teddy pisze:
> [...]
    > Czy w zwiazku z tym powinienem pisemnie wezwac sad do zaplaty powolujac sie
    > na decyzje sadu czy tez powinienem postapic inaczej?

    Pozwany ma Ci zwrócić? Możesz go o to poprosić, a możesz od razu
    skierować wniosek o egzekucję do komornika, uzyskując uprzednio klauzulę
    wykonalności.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-10-10 07:14:02
    Od: "Teddy" <t...@N...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Pozwany ma Ci zwrócić? Możesz go o to poprosić, a możesz od razu
    > skierować wniosek o egzekucję do komornika, uzyskując uprzednio klauzulę
    > wykonalności.

    Strona byl Sad Rejonowy i to on ma zwrocic wpisowe + kase.

  • 4. Data: 2007-10-10 07:22:51
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Teddy pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Strona byl Sad Rejonowy i to on ma zwrocic wpisowe + kase.

    Stroną, to znaczy kim? Pozwanym?

  • 5. Data: 2007-10-10 07:25:42
    Od: "Teddy" <t...@N...pl>

    > Stroną, to znaczy kim? Pozwanym?

    W skardze o przewleklosc postepowania strona jest Skarb Panstwa - Sad
    Rejonowy.

  • 6. Data: 2007-10-10 08:09:01
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Teddy pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > W skardze o przewleklosc postepowania strona jest Skarb Panstwa - Sad
    > Rejonowy.

    Możesz postąpić tak samo jak z innym dłużnikiem - poprosić o
    zapłatę, lub/i wszcząć egzekucję przez komornika.

    Jednakże jako że dłużnikiem jest sąd, to po prostu polecam poczekać,
    ewentualnie dowiedzieć się w sądzie kiedy mają zamiar zapłacić.

    Nigdy sądu nie pozywałem, ale jak sąd zasądził mi ze swojej kasy
    zwrot opłaty sądowej (wtedy jeszcze wpisu), to kwotę otrzymałem
    przekazem w ciągu około 2 miesięcy.

  • 7. Data: 2007-10-10 17:42:54
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Liwiusz pisze:
    > Możesz postąpić tak samo jak z innym dłużnikiem - poprosić o zapłatę,
    > lub/i wszcząć egzekucję przez komornika.

    egzekucja przeciwko Skarbowi Państwa ma swoje odmienności, art.1060 i
    nast. kpc
    najpierw trzeba wezwać do spełnienia świadczenia, dopiero po upływie
    dwóch tygodni można wystąpić o nadanie klauzuli, a potem prowadzić
    egzekucję z rachunku bankowego

    KG