eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozwolnienie L4 - odmowa urlopu - brak możliwości dojazdu dziwny pracodawca › Re: zwolnienie L4 - odmowa urlopu - brak możliwości dojazdu dziwny pracodawca
    From: "Piotr" <a...@p...tp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zwolnienie L4 - odmowa urlopu - brak możliwości dojazdu dziwny
    pracodawca
    Date: Mon, 5 Nov 2012 21:02:22 +0100

    Użytkownik "bartek" <b...@...pl> napisał w wiadomości
    news:k793i9$lcu$1@mx1.internetia.pl...
    > Witam,
    > od jakiegoś czasu pracuje w firmie X.
    > Na początku było wszystko w porządku, były robione plany itp itd.
    > Pewnego raz niedawno zaczely sie zwolnienia,
    > mnie to akurat tez dotyczylo, tylko ubieglem pracodawce i w dzien
    > zwolnienia mialem grype zoladkowa... pracodawca nie wreczyl mi zwolnienia.
    > zwolnienie l4 mialem na 2 dni, mimo tego pracodawca - zabrał mi samochod
    > słuzbowy, telefon, i skasowal maila sluzbowego. Mogl ?w dniu l4 mi to
    > zrobic w moim miejscu zamieszkania ?

    Jasne, że mógł. Ciekwe tylko jak to praktycznie wykonał. Rozumim, ze powatł
    jakiś protokół przekazania. Ty mogłeś wykręcić się, że źle się czujesz i, że
    nic teraz nie podpiszesz.
    > l4 przeciagnelo sie do okresu 2 tygodni,
    > skonczylo sie dzis.
    >
    > napisalem do pracodawcy maila ze swojego konta mailowego prywatnego ze
    > chcialbym wykorzystac urlop jaki mi przysluguje 15 dni... ktorego nie
    > wybralem we wrzesniu z uwagi na to ze chcialem robic wynik dla firmy...
    > pracodawca mi odmowil..
    Mógł odmówić udzielnia zległego urlopu. Na twoim miejscu wziąłbyn na
    żądanie. Wtedy trudniej pracodawcy odmówić.

    > na moim miejscu w ciagu tych 16 dni zatrudnil juz kogos na zastepstwo ?!
    > ogloszenia wczesniej puszczal w prasie o czym pracownicy wiedzieli i czuli
    > pismo nosem
    Również może zatrudnić kogo chce.

    > pracodawca zabral mi samochod nie mam jak sie poruszac...

    Takie życie. Wiele osób nie ma samochodu służbowego i jakoś żyje i pracuje.

    >a teraz odmowil mi urlopu (po urlopie chcialem zlozyc wypowiedzneie za
    >porozumieniem stron) i nalega zebym przyjechal do siedziby firmy do miejsca
    >oddalonego od mojego miasta o 300 km.
    > Aktualnie nie mam jak sie tam dostac... raz ze brak funduszy a dwa nie mam
    > z kim zostawic dziecka..

    Po L4 stawiasz sie w swoim miescu pracy, domyślam się, że to blisko twojego
    miejsca zmieszkania. Jeśli pracodawca chce abyś pojechał do siedziby daje ci
    delegację, ale możllwe jest też oddelegowanie i wtedy go nie interesuje jak
    tam się dostaniesz i za co. Jest to znana praktyka szykanowania niechcianego
    pracownika, aby sią sam zwolnił. Pracodawca zaraz po powrocie z L4
    prawdopodobnie złoży ci wypowiedzenie, być może zgodzi sie na rozwiązanie
    umowy za porozumieniem stron , jeśli jest to ci na rękę.