  • 11. Data: 2015-01-16 07:09:13
    Temat: Re: znowu spadek ale inny :)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Na co dzień ma do czynienia z nieruchomością która jest w toku
    > postępowania spadkowego, bez urzędowego poświadczenia?

    > Zdążyłem zacytować we wcześniejszym poście :)

    > Nieprawda - tylko wtedy, kiedy przepis nie stoi temu na
    > przeszkodzie. A przepis KC (o niemożności udowodnienia
    > praw do spadku przy braku świstka od sądu lub notariusza) stoi!
    >
    > To że "prawie zawsze" wystarczy złożyć oświadczenie to jedno, ale
    > "prawie" czyni różnicę.

    No więc w praktyce, jak złoży oświadczenie, to nikt nie bedzie nawet tego
    sprawdzał. A oświadczenie jest prawdziwe, bo jest jej dysponentem. Dopiero,
    jakby strony postępowania podniosły "larum", to będzie trzeba czekać na
    wpis do księgi.

  • 12. Data: 2015-01-18 21:21:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Dezeusz wrote:
    > Dobrze się obawiasz, pełnomocnictwo wygasa z chwilą śmierci.

    chyba ze zastrzezono inaczej.

  • 13. Data: 2015-01-19 23:22:17
    Od: Dezeusz <d...@g...pl>

    W dniu 2015-01-18 21:21, witek pisze:

    > chyba ze zastrzezono inaczej.

    co jest możliwe jedynie w szczególnych przypadkach wynikających ze
    stosunku prawnego; innymi słowy - nie dot. tego wątku.

    Pozdr
    DeZ

  • 14. Data: 2015-01-20 16:22:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > No więc w praktyce, jak złoży oświadczenie, to nikt nie bedzie nawet tego
    > sprawdzał.

    Obstawiam, że masz rację.
    Ale to, że nieznajomość prawa (przez urzędnika) może zadziałać wyjątkowo
    na sprawność procesu :) to jedno, a to że "nie powinno" to drugie.

    > A oświadczenie jest prawdziwe, bo jest jej dysponentem. Dopiero,
    > jakby strony postępowania podniosły "larum", to będzie trzeba czekać na wpis
    > do księgi.

    Wtedy urzędnik który zaakceptował to oświadczenie będzie miał
    przechlapane. I przez najbliższe 20 lat w całym powiecie będą pamiętali,
    że tak nie wolno ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2015-01-20 19:26:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Obstawiam, że masz rację.
    > Ale to, że nieznajomość prawa (przez urzędnika) może zadziałać wyjątkowo
    > na sprawność procesu :) to jedno, a to że "nie powinno" to drugie.

    Na to kuż nic nie poradzę.

    > Wtedy urzędnik który zaakceptował to oświadczenie będzie miał
    > przechlapane. I przez najbliższe 20 lat w całym powiecie będą pamiętali,
    > że tak nie wolno ;)

    Ależ wolno. Zajrzyj, że oni mają brać oświadczenie.

  • 16. Data: 2015-01-21 23:00:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Jan 2015, Robert Tomasik wrote:

    > Ależ wolno. Zajrzyj, że oni mają brać oświadczenie.

    Robercie, czy Ty czytasz co ja ZACYTOWAŁEM z KPA,
    czy przeszedłeś w tryb write-only?
    Owszem, *ja* zajrzałem, ze dwa razy dla pewności ;>

    NIE MOŻNA brać oświadczenia w roli dowodu, jeśli "przepis
    prawa stoi temu na przeszkodzie" (literalnie z KPA!)

    W takim przypadku ewentualne przepisy rozporządzenia
    (w których zapomniano o zastrzeżeniu) nie uchylają KPA.
    Musiałby istnieć przepis ustawowy, uchylający KPA dla
    takiego przypadku.
    Bo przepis KC, stanowiący że "nie można udowodnić" wobec
    niespadkodawcy prawa do spadku inaczej niż papierem z sądu
    lub od notariusza - stoi (na przeszkodzie).

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2015-01-22 07:08:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > niespadkodawcy prawa do spadku inaczej niż papierem z sądu
    > lub od notariusza - stoi (na przeszkodzie).

    Ja się oparłem na praktyce i nie chce mi się teraz rozkminiać, z czego ona
    wynika. Do pozwolenia na budowę albo zgłoszenia dołączasz OŚWIADCZENIE O
    PRAWIE DO DYSPONOWANIA, nie zaś wyciąg z księgi wieczystej.

  • 18. Data: 2015-01-22 23:07:18
    Od: Marek Wisniewski <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 stycznia 2015 19:47:15 UTC+1 użytkownik Mrqs napisał:
> [...]
    >
    > Pytanie dotyczy kiedy uzyskam możliwość pełnego "zarządzania"
    > nieruchomością. Czy wystarczy urzędowe nabycie spadku, czy muszę czekać
    > aż do wpisu w KW?
    >
    > Zależy mi na czasie, bo roboty na działce ruszyły, a czekanie na
    > uregulowanie wpisu w KW pewnie "trochę" potrwa i będę uziemiony.
    > Co prawda mam upoważnienie do podejmowania wszelkich decyzji, ale
    > obawiam się, że straciło moc...
    >
    > z góry dziękuję
    >
    > Mrqs
    >
    > --
    > "Lewicowość to rodzaj fantazji masturbacyjnej, dla której świat faktów

    Nie mogles poczekac, az nieboszczyk ostygnie ?

  • 19. Data: 2015-01-24 22:14:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 22.01.2015 o 23:07, Marek Wisniewski pisze:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^

    > Nie mogles poczekac, az nieboszczyk ostygnie ?

    Czego nie rozumiesz w podkreślonym fragmencie?

    Rozpoczęły się jakieś prace, sadząc po upoważnieniu najwyraźniej
    uzgodnione z tamtym współwłaścicielem.

    Ten znienacka wziął i zmarł, upoważnienie (zapewne) straciło ważność, a
    roboty rozgrzebane.

    A może była w nim klauzula, że nie wygasa w przypadku śmierci?

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić