  • 1. Data: 2003-04-08 11:31:01
    Temat: znowu NIP
    Od: "plemek" <p...@i...pl>

    Witam
    Bede kontynuował watek nadania NIPa, który rozpocząłem na tej grupie 17
    marca: zgodnie ze wskazówkami osób, które mi wtedy odpowiedziały wysłałem
    NIP 3 poleconym po tym jak "urocza" pani w okienku stwierdziła, że skoro
    nikt mnie nie chce zatrudnić i nie jestem zarejestrowanym bezrobotnym to mi
    NIPa nie wyda.
    Minął miesiąc i zamiast NIP dostałem wezwanie do skarbówki (art 155
    Ordynacji Podatkowej) w celu złożenia wyjaśnień powodu ubiegania się o
    NIPa.
    Czy w związku z tym nie ma siły na uzyskanie NIPa w takiej sytuacji? Mam się
    zgłosić do tej samej "uroczej" urzędniczki, która juz raz mnie przekonywała,
    że nie mogę uzyskać NIP ale konkretnej podstawy prawnej w Ustawie z dnia
    13 października 1995 r. o
    Zasadach Ewidencji i Identyfikacji Podatników i płatników
    nie umiała znaleźć... ale jednoznacznie swierdza, że NIPa nie dostanę
    Podstawy prawnej odmowy od niej nie wyciagnę, bo mi pokazuje ta ustawę ale
    sama nie wie, gdzie tam pisze, ze NIP a nie moge dostać więc jak od nich
    wyciągnąć podstawe prawną odmowy?

  • 2. Data: 2003-04-08 11:48:58
    Temat: Re: znowu NIP
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "plemek" <p...@i...pl> wrote in message
    > Minął miesiąc i zamiast NIP dostałem wezwanie do skarbówki (art 155
    > Ordynacji Podatkowej) w celu złożenia wyjaśnień powodu ubiegania się o
    > NIPa.

    No to powiedz, że masz mieć umowę zlecenie i zamierzasz podjąć pracę.

  • 3. Data: 2003-04-08 12:11:03
    Od: "plemek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał

    > No to powiedz, że masz mieć umowę zlecenie i zamierzasz podjąć pracę.

    próbowałem podobnie... powiedziałem, że chce wynająć komus mieszkanie to
    kazała mi przyjść z umową.... jakbym powiedział o umowie zleceniu to zapewne
    musiałbym jej umowe przynieść

  • 4. Data: 2003-04-08 12:22:40
    Od: d...@o...pl

    > Podstawy prawnej odmowy od niej nie wyciagnę, bo mi pokazuje ta ustawę ale
    > sama nie wie, gdzie tam pisze, ze NIP a nie moge dostać więc jak od nich
    > wyciągnąć podstawe prawną odmowy?

    skoro ty złozyłeś do nich pisemna prosbę o ten NIP
    to oni niech ci pisemnie uzasadną że ci go wydac nie chą
    taka powinna byc procedura
    a panience w okienku po prostu nie chce sie tego pisać
    na pisemne pytanie powinna byc pisemna odpowiedź
    masz potwierdzenie że złozyłec pismo do nich?
    zadzwoń przyrżnij głupa ze wysłałes pismo a jeszcze nic nie dostałes
    tzn zadnej odpwiedzi
    ta baba POWINNA uzasadnić odmowe
    czyli podac podstawe prawna dlaczego nie chca tego zrobić
    czy dlaczego ci ten nip nie przysługuje
    i tyle
    bądz uparty

  • 5. Data: 2003-04-08 12:35:32
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    Po pierwsze pismo zostalo zlozone, wiec odpowiedz JAKAS musi byc.
    Niemoze byc odpowiedzi bez formalnej podstawy prawnej.

> [...]
    > na pisemne pytanie powinna byc pisemna odpowiedź
    > masz potwierdzenie że złozyłec pismo do nich?

    Jesli dobrze pamietam, to panienka twierdzila, ze dokument jestniepoprawnie
    wypelniony
    bo w odpowiednim polu ine ma numeru NIP wystwpujacego o jego nadanie
    podmiotu.
    Dlatego proponowalem wpisac tam "nie posiada numeru NIP".

> [...]
    > tzn zadnej odpwiedzi
    > ta baba POWINNA uzasadnić odmowe
    > czyli podac podstawe prawna dlaczego nie chca tego zrobić

    No jesliNIP jest potrzebny to oprocz uporu nic nie pozostaje...

    Boguslaw

  • 6. Data: 2003-04-08 13:01:20
    Od: "KK" <p...@g...pl>

> [...]
    >
    > próbowałem podobnie... powiedziałem, że chce wynająć komus mieszkanie to
    > kazała mi przyjść z umową.... jakbym powiedział o umowie zleceniu to

    No to teraz argumenty na nie. Albo na tak ale dla zleceniodawcy.

    7. Podatnicy podatku dochodowego od osób fizycznych niewymienieni w ust. 6
    dokonują zgłoszenia identyfikacyjnego nie później niż wraz ze złożeniem
    pierwszego, od dnia wejścia w życie ustawy, zeznania rocznego, w terminie
    przewidzianym do jego złożenia, z zastrzeżeniem art. 8.

    Art. 8. 1. Podatnicy podatku dochodowego od osób fizycznych, którym płatnik
    na podstawie przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych:
    1) pobiera zaliczki miesięczne, dokonując zmniejszenia kwot pobieranych
    zaliczek, lub

    2) dokonuje rocznego rozliczenia podatku, a nie dokonywał zmniejszenia kwot
    zaliczek, lub

    3) pobiera zaliczkę wyłącznie od dochodu z tytułu umowy o dzieło lub umowy
    zlecenia

    - dokonują zgłoszenia identyfikacyjnego za pośrednictwem tego płatnika.

    4. Płatnik dostarcza podatnikowi formularz zgłoszenia identyfikacyjnego w
    terminie 7 dni od dnia potrącenia pierwszej zaliczki na podatek dochodowy
    lub od dnia złożenia oświadczenia w sprawie rozliczenia rocznego.

    5. Podatnik składa płatnikowi zgłoszenie identyfikacyjne w terminie 14 dni
    od dnia otrzymania formularza zgłoszenia.

    6. Płatnik obowiązany jest przekazać, w tym za pośrednictwem poczty,
    zgłoszenie identyfikacyjne urzędowi skarbowemu właściwemu dla podatnika, w
    terminie 14 dni od dnia złożenia formularza zgłoszenia przez podatnika.

    Umowa zlecenie nie przejdzie. NIP-3 składa zleceniodawca za Ciebie. Nie
    powinien robić kłopotu za to z zatrudnieniem cię.

  • 7. Data: 2003-04-08 13:03:57
    Od: "plemek" <p...@i...pl>

    Użytkownik <d...@o...pl> napisał

> [...]
    > na pisemne pytanie powinna byc pisemna odpowiedź
    > masz potwierdzenie że złozyłec pismo do nich?

    moze jeszcze raz: miesiac temu użerałem sie w urzędzie z babskiem
    odpowiedzialnym za NIPy i skończyło sie na tym, że wysłałem im NIP 3
    poleconym żeby mieć podkładkę do pisemnej odpowiedzi a dziś dostałem
    wezwanie do urzędu do tej samej baby w celu złożenia wyjaśnień po co mi
    NIP - wizyta skończy się jak ostatnio wyjaśnieniem mi że zgodnie z
    ustawą....tylko bez konkretów - zamiast odpowiedzi pisemnej z uzasadnieniem
    odmowy dostałem wezwanie i tak moga ze mną "w kółko Macieju"

    > zadzwoń przyrżnij głupa ze wysłałes pismo a jeszcze nic nie dostałes
    > tzn zadnej odpwiedzi

    dostałem wezwanie w tej sprawie poleconym

    > ta baba POWINNA uzasadnić odmowe
    > czyli podac podstawe prawna dlaczego nie chca tego zrobić
    > czy dlaczego ci ten nip nie przysługuje
    > i tyle
    > bądz uparty

    kwadratura koła - ja im o uzasadnienie a oni mi wezwanie do baby, która nie
    wie jak to uzasadnić....

  • 8. Data: 2003-04-08 13:26:42
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

    A co to za US???
    Jakieś trzy miesiące temu wypełniałem dwóm młodym dziwczonym NIP3, co prawda
    one mialy umowy zlecenia w 2002 roku, ale w momencie jak złozyły NIP3
    (składały we własnym imieniu, nie zakład pracy) to US jeszcze nie wiedział,
    że bedą z nimi jakieś umowy (nie były wysłane jeszcze do US PIT8B).
    Dziewczyny złożyły ty NIPy3, podlegały różnym US i w żadnym nie było
    problemu, po miesiącu dostały decyzję o nadaniu NIP.
    Nie znam podstaw prawnych i nie chcę mi się szukać, ale chyba ten US do
    którego podlegasz jest jakiś chory.
    Napisz po prostu pismo, z prośba o wyjaśnienie no i tak jak juz ktoś
    wcześniej radził musza ci odpisać i podać podstawę prawną.

    pozdr
    galis

  • 9. Data: 2003-04-08 16:44:24
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 8 Apr 2003 15:03:57 +0200, "plemek"

    >NIP - wizyta skończy się jak ostatnio wyjaśnieniem mi że zgodnie z
    >ustawą....tylko bez konkretów - zamiast odpowiedzi pisemnej z uzasadnieniem
    >odmowy dostałem wezwanie i tak moga ze mną "w kółko Macieju"

    To najpierw pooglądaj tablice ogłoszeń w US - powinno tam być
    wywieszone, że wszelka korespondencja z US musi zawierać NIP. Odepnij
    i pokaż babie i wyjaśnij, że chcesz im przesłać pocztówkę z wakacji ;)

    >kwadratura koła - ja im o uzasadnienie a oni mi wezwanie do baby, która nie
    >wie jak to uzasadnić....

    Tak, czy inaczej musi wydać decyzję na piśmie. I na niej powinno być,
    gdzie możesz się od niej odwołać.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 10. Data: 2003-04-08 20:14:34
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    plemek wrote:
    > Minął miesiąc i zamiast NIP dostałem wezwanie do skarbówki (art 155
    > Ordynacji Podatkowej) w celu złożenia wyjaśnień powodu ubiegania się o
    > NIPa.

    Kiedyś takie wezwanie zignorowałem, a po jakimś czasie dostałem decyzję
    nadającą numer :)

    KG