    From: "KK" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: znowu NIP
    Date: Tue, 8 Apr 2003 15:01:20 +0200

    "plemek" <p...@i...pl> wrote in message
    news:b6ueat$qsr$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał

    > próbowałem podobnie... powiedziałem, że chce wynająć komus mieszkanie to
    > kazała mi przyjść z umową.... jakbym powiedział o umowie zleceniu to
    zapewne
    > musiałbym jej umowe przynieść

    No to teraz argumenty na nie. Albo na tak ale dla zleceniodawcy.

    7. Podatnicy podatku dochodowego od osób fizycznych niewymienieni w ust. 6
    dokonują zgłoszenia identyfikacyjnego nie później niż wraz ze złożeniem
    pierwszego, od dnia wejścia w życie ustawy, zeznania rocznego, w terminie
    przewidzianym do jego złożenia, z zastrzeżeniem art. 8.

    Art. 8. 1. Podatnicy podatku dochodowego od osób fizycznych, którym płatnik
    na podstawie przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych:
    1) pobiera zaliczki miesięczne, dokonując zmniejszenia kwot pobieranych
    zaliczek, lub

    2) dokonuje rocznego rozliczenia podatku, a nie dokonywał zmniejszenia kwot
    zaliczek, lub

    3) pobiera zaliczkę wyłącznie od dochodu z tytułu umowy o dzieło lub umowy
    zlecenia

    - dokonują zgłoszenia identyfikacyjnego za pośrednictwem tego płatnika.

    4. Płatnik dostarcza podatnikowi formularz zgłoszenia identyfikacyjnego w
    terminie 7 dni od dnia potrącenia pierwszej zaliczki na podatek dochodowy
    lub od dnia złożenia oświadczenia w sprawie rozliczenia rocznego.

    5. Podatnik składa płatnikowi zgłoszenie identyfikacyjne w terminie 14 dni
    od dnia otrzymania formularza zgłoszenia.

    6. Płatnik obowiązany jest przekazać, w tym za pośrednictwem poczty,
    zgłoszenie identyfikacyjne urzędowi skarbowemu właściwemu dla podatnika, w
    terminie 14 dni od dnia złożenia formularza zgłoszenia przez podatnika.

    Umowa zlecenie nie przejdzie. NIP-3 składa zleceniodawca za Ciebie. Nie
    powinien robić kłopotu za to z zatrudnieniem cię.