    From: "plemek" <p...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: znowu NIP
    Date: Tue, 8 Apr 2003 13:31:01 +0200

    Witam
    Bede kontynuował watek nadania NIPa, który rozpocząłem na tej grupie 17
    marca: zgodnie ze wskazówkami osób, które mi wtedy odpowiedziały wysłałem
    NIP 3 poleconym po tym jak "urocza" pani w okienku stwierdziła, że skoro
    nikt mnie nie chce zatrudnić i nie jestem zarejestrowanym bezrobotnym to mi
    NIPa nie wyda.
    Minął miesiąc i zamiast NIP dostałem wezwanie do skarbówki (art 155
    Ordynacji Podatkowej) w celu złożenia wyjaśnień powodu ubiegania się o
    NIPa.
    Czy w związku z tym nie ma siły na uzyskanie NIPa w takiej sytuacji? Mam się
    zgłosić do tej samej "uroczej" urzędniczki, która juz raz mnie przekonywała,
    że nie mogę uzyskać NIP ale konkretnej podstawy prawnej w Ustawie z dnia
    13 października 1995 r. o
    Zasadach Ewidencji i Identyfikacji Podatników i płatników
    nie umiała znaleźć... ale jednoznacznie swierdza, że NIPa nie dostanę
    Podstawy prawnej odmowy od niej nie wyciagnę, bo mi pokazuje ta ustawę ale
    sama nie wie, gdzie tam pisze, ze NIP a nie moge dostać więc jak od nich
    wyciągnąć podstawe prawną odmowy?