  • 1. Data: 2003-04-08 10:31:09
    Temat: dublowane zdjecia
    Od: "iMa" <m...@N...tlen.pl>

    Miejsce akcji: laboratorium fotograficzne w X
    Udział biorą: Big-Boss, Laborant i Sprzedawca.
    Laborant całymi dniami robi odbitki dla klientów, sprzedawca je
    sprzedaje, a B-Boss poza swoimi obowiązkami spogląda na efekty pracy
    laboranta. Co bardziej "nie--ubrane" zdjęcie laborant musi (na 'prosbe'
    B-Bossa) zdublowac. Zdjęcia owe starannie sa kolekcjonowane w albumie
    stanowiacym wlasnosc B-Bossa.
    Pewnego dnia sprzedawca z powodu 'XYZ' dostaje nagane i wypowiedzenie z
    pracy. Uwaza, ze nieslusznie. Postanawia, ze się zemsci na swoim
    pracodawcy - zabiera z jego gabinetu cala kolekcje rozbieranych zdjec.....

    i teraz pytanko:
    -- czy mozna taki album wykorzystać jako dowód, ze zdjęcia klientów (bez ich
    wiedzy i zgody) trafiły do osób trzecich, ze nie byl to 'jednorazowy
    wybryk', tylko ze taki proceder ma juz miejce jakis czas?
    -- jezeli tak, to czy może się to odbyć bez udziału (zeznan) osob
    poszkodowanych (klientow oddajacych film do wywolania) ?
    -- co grozi osobie, ktora przywlaszcza sobie zdjecia bez wiedzy i zgody
    autora?
    -- i czy sprzedawca sam sobie nie narobi klopotow, ze zabral w/w album ?

    pozdrawiam wszystkich
    marabutt

  • 2. Data: 2003-04-08 11:30:40
    Temat: Re: dublowane zdjecia
    Od: "gonz0" <g...@N...pl>

    Użytkownik "iMa" <m...@N...tlen.pl> napisał w wiadomości
    > Miejsce akcji: laboratorium fotograficzne w X

    Skoro o tym wiedzial wczesniej to mogl poinformowac prokurature o tym.. a
    tak, co prawda skruszony, tez moze dostac "po lbie" :( za wspoludzial !

    gonz0

  • 3. Data: 2003-04-08 11:46:20
    Od: "iMa" <m...@N...tlen.pl>

    Użytkownik "gonz0" <g...@N...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Skoro o tym wiedzial wczesniej to mogl poinformowac prokurature o tym.. a
    > tak, co prawda skruszony, tez moze dostac "po lbie" :( za wspoludzial !

    Zabral ten album i ma zamiar zglosic to prokuraturze -- waha sie, czy
    nie beda mu do tego potrzebne zeznania poszkodowanych klientow. Znalezienie
    ich to szukanie igly w stogu siana :o((.
    (narazie z tego co wiem naglosnil to w lokalnych mediach)

    pozdro
    marabutt