  • 1. Data: 2006-04-04 21:49:07
    Temat: zmiana adresu - koszty
    Od: "oti" <oti@[nospam]konto.pl>

    Czy ktos z Was moze powiedziec mi czy w przypadku kiedy urzad miasta zmienia
    mi adres - przypisuje nieruchomosc do innej ulicy niz obecnie, to kto w
    takim przypadku pokrywa koszta takiej zmiany.

    dowody, paszporty, pieczatki, wpisy do weidencji, regony, nipy....

    ?

    dziekuje pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-04-05 05:52:29
    Temat: Re: zmiana adresu - koszty
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "oti" <oti@[nospam]konto.pl> napisał w wiadomości
    > kto w takim przypadku pokrywa koszta takiej zmiany.
    > dowody, paszporty, pieczatki, wpisy do weidencji, regony, nipy....

    Generalnie koszty działania władzy ponoszą obywatele ;)
    Ale jest rozporządzenie RM w sprawie opłaty za wydanie dowodu osobistego,
    które mówi, że nie pobiera się opłaty za wymianę DO w opisanym przez
    ciebie przypadku. Poszukaj sobie na stronie Sejmu.

  • 3. Data: 2006-04-05 13:42:24
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

> [...]
    > takim przypadku pokrywa koszta takiej zmiany.
    >
    > dowody, paszporty, pieczatki, wpisy do weidencji, regony, nipy....

    Dowod osobisty zmienia za darmo. Ale czy jest darmo? Trzeba zlozyc wniosek,
    stracic czas na stanie w kolejce do wymiany i po odbior dowodu. Trzeba zrobic
    zdjecia.

    Paszportu nie wymieniasz, bo w paszporcie nie ma adresu zamieszkania

    Prawo jazdy placisz z wlasnej kieszenii. Panstwo nie zwraca.

    Pieczatki z wlasnej kieszeni.

    Wpis do eiwidencji i regon to nie wiem, bo nie mialem z tym stycznosci.

    NIP - skladasz osobiscie lub listownie NIP-3 z aktualizacja danych. Jedyne
    koszty to stracenie paru zlotych na znaczki, koperte i troche tuszu z dlugopisu.

    Do tego musisz powiadomic mase urzedow o nowym adresie oraz nr dowodu i waznosci
    tego dowodu. Czesto tez musisz kopie tej dowodu wyslac. A sa to m.in.:

    - konta bankowe
    - ZUS
    - US
    - KRUS
    - konto emerytalne IKE
    - fundusz emerytalny
    - ubepieczyciela OC/AC/NW twojego samochodu
    - wymiana dowodu rejestracyjnego
    - ubezpieczenie zdrowotne
    - ubezpieczenie na zycie
    - wydawcow kart kredytowych
    - operatorow telefonicznych i internetowych
    - zaklad pracy/uczelnie/szkole/zlobek

    Do tego musisz to zrobic na dzieci, jesli wystepuja.

    Juz nie wspomne o powiadomieniu znajomych o nowym adresie, a takze wypozyczalnie
    dvd, biblioteki, itp.

  • 4. Data: 2006-04-05 20:05:29
    Od: "oti" <oti@[nospam]konto.pl>

    Użytkownik "kjvirtual"

    > Paszportu nie wymieniasz, bo w paszporcie nie ma adresu zamieszkania

    dzieki za odzew,

    paszport niestety tez, mam paszport ue, jest tam adres

  • 5. Data: 2006-04-05 20:48:53
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

    > Użytkownik "kjvirtual"

    > dzieki za odzew,
    >
    > paszport niestety tez, mam paszport ue, jest tam adres

    paszport ue?? ten czerwony?? tam nie ma adresu.

  • 6. Data: 2006-04-05 20:56:08
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

    > paszport ue?? ten czerwony?? tam nie ma adresu.

    taki masz: http://www.pwpw.pl/rep/f38/r48/min_paszport.jpg ?? PRzeciez tu nie ma
    adresu.

  • 7. Data: 2006-04-09 20:25:06
    Od: "oti" <oti@[nospam]konto.pl>

    > paszport ue?? ten czerwony?? tam nie ma adresu.

    Francja ma adres