  • 1. Data: 2005-09-22 00:15:25
    Temat: ziemia rolna/siedlisko - zakup przez nie-rolnika
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    Próbowałem googlować, ale póki co nie znalazłem niczego konkretnego...
    poza tym, że poniżej 1ha gruntu nie ma gospodarstwa rolnego.

    Mógłby to ktoś mi jakoś przystępnie wyjaśnić?

    Konkretny przykład: kawałek gruntu (poniżej 0,5ha) z niewielkim sadem,
    domem (określanym mianem "siedlisko", choć normalny murowany) i
    zabudowaniami gospodarczymi (stodoła i inne takie duperele).

    Są jakieś ograniczenia na zakup przez nie-rolnika?

    A jak nie, to czy można potem liczyć na dopłaty z UE? (żartuję ;) )

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 2. Data: 2005-09-22 12:20:41
    Od: "lisle" <d...@d...pl>

    15 hektarow minimum ziemi rolnej jezeli mnie pamiec nie myli

    wiadomości news:dgst2t$p23$1@opal.futuro.pl...

  • 3. Data: 2005-09-22 12:33:59
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dgu91o$a1o$1@inews.gazeta.pl>, Jolanta Pers wrote:

    > Może kupić rolnik? Może kupić nie-rolnik? Nie może kupić rolnik? Nie może
    > kupić nie-rolnik?
    >
    > (Nie ma to jak precyzyjna odpowiedź.)

    Tak to jest jak się odpowiada nad cytatem i nie tnie cytatów.

    Renata

  • 4. Data: 2005-09-22 12:45:44
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl>

    lisle <d...@d...pl> napisał(a):

    > 15 hektarow minimum ziemi rolnej jezeli mnie pamiec nie myli

    Może kupić rolnik? Może kupić nie-rolnik? Nie może kupić rolnik? Nie może
> [...]

    JoP

  • 5. Data: 2005-09-22 12:46:11
    Od: " b" <b...@g...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

> [...]
    > zabudowaniami gospodarczymi (stodoła i inne takie duperele).
    >
    > Są jakieś ograniczenia na zakup przez nie-rolnika?

    Praktycznie nie ma. Co prawda w przypadku takiej transakcji prawo pierwokupu
    przysługuje Agencji Nieruchomości Rolnych, jednakowoż z braku funduszy
    Agencja z prawa nie korzysta, tym bardziej przy nieruchomościach zabudowanych.
    Jedynym utrudnieniem jest to, że trzeba sporządzać dwa akty notarialne
    (warunkową umowę sprzedaży i umowę przenoszącą własność - po oświadczeniu
    Agencji o nie korzystaniu z prawa pierwokupu)

    pozdr.

    b.