  • 1. Data: 2005-09-21 21:10:51
    Temat: Idea przedłużanie umów
    Od: Tomke <p...@B...pl>

    Witam!

    Mam następujšcy problem z Ideš
    W dniu. 14.08.2003 zawarłem z nimi umowę.Umowa była na czas okreœlony
    na 24 miesišce(czyli do 14.08.2005).
    W tym okresie było dwukrotne wyłšczenie całkowite telefonu(z powodu
    opóŸnionej płatnoœci)w grudniu zeszłego i marcu tego roku. Dziœ dzwonię
    do ideii(orange) i słyszę że moja umowa została przedłużona aż do
    11.12.2006 z powodu tych dwóch wyłšczeń. Wiem z doœwiadczenia że jak
    następujš takie wyłaczenia lub rozwišzania umowy to następnie dajš do
    podpisania aneks do umowy o przedłużeniu tejże o ok pół roku(za karę).
    W regulaminie usług nic na ten temat nie moge znaleŸć(a tak swojš drogš
    nie moge znaleŸć regulaminu œwiadczenia usług z 2004 roku jeœli ktoœ ma
    to będe wdzięczny za podesłanie)
    Ja dysponuję egzemplarzem umowy z datš końca 14.08.2005.
    Nie ma żadnych aneksów do tej umowy,przedłużenia dokonali ot tak sobie.
    Zamierzam rozwišzać umowę jednak bez ponoszenia kary.
    Jak z nimi walczyć? Czy ktoœ miał podobny problem?

    Pozdrawiam

    Tomek

  • 2. Data: 2005-09-21 21:19:42
    Temat: Re: Idea przedłużanie umów
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Tomke napisał(a):
> [...]
    > Zamierzam rozwišzać umowę jednak bez ponoszenia kary.
    > Jak z nimi walczyć? Czy kto? miał podobny problem?

    Przede wszystkim dotrzeć do regulaminu. Wszystkich regulaminów jakie
    mogły obowiązywać i wiązać się z umową.
    A potem, jeśli nie ma w nim, ani w obowiązujących przepisach (wątpię)
    nic niekorzystnego, bronić się.
    Ostatecznie w sprzeciwie od nakazu zapłaty, a wcześniej korzystając
    (jeśli jesteś konsumentem) z pomocy Federacji Konsumentów albo
    miejskiego/powiatowego rzecznika konsumentów i wnosząc reklamację na
    każdą fakturę, którą będą przysyłać po terminie w którym umowa wygasa.

    KG

  • 3. Data: 2005-09-21 22:05:13
    Od: Daroot <d...@p...onet.pl>

    Tomke napisał(a):
> [...]
    > Zamierzam rozwišzać umowę jednak bez ponoszenia kary.
    > Jak z nimi walczyć? Czy kto? miał podobny problem?

    Ja mialem podobny przypadek. Tyle ze dostalem pismo ze albo zaplace
    oplate aktywacyjna (120zl) lub zrywaja ze mna umowe i kara 1500zl (za 2
    tele). Podpisalem od nowa umowe z aneksem na 3 miesiace. W innym
    przypadku, "na gebe" to sobie moga... Czy dostales wypowiedzenie umowy??

  • 4. Data: 2005-09-22 05:38:57
    Od: Tomke <p...@B...pl>

    Po długiej i burzliwej dyskusji Daroot napisał(a) to co chciał:

    W innym przypadku, "na gebe" to sobie moga... Czy
    > dostales wypowiedzenie umowy??

    No właœnie nic nie dostałem ani nic nie podpisywałem. Panienka z
    infolinii mówi tylko że tak majš w komputerze(znaczy umowa do 12.2006)
    i tak w kółko

    Tomek

  • 5. Data: 2005-09-22 07:41:32
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Tomke wrote:

    > No właśnie nic nie dostałem ani nic nie podpisywałem. Panienka z
    > infolinii mówi tylko że tak majš w komputerze(znaczy umowa do 12.2006)
    > i tak w kółko

    Podejdz do pinktu i popros, ze jutro jak przyjdziesz niech ci pokaza ta
    umowe z twoim podpisem i juz bedziesz wiedzial...

    --
    Ruchomy Zamek Hauru (Hauru no ugoku shiro) ..... http://tiny.pl/qlnw
    ________________

  • 6. Data: 2005-09-22 07:53:57
    Od: "Bartloo" <bartloo@_wywal_to_o2.pl>

    Użytkownik "Tomke" <p...@B...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Mam następujšcy problem z Ideš

    Witam

    Mialem tak samo.
    Zmusili mnie do podpisania aneksu na tyle miesiecy ile byl wylaczony
    telefon, ale wczesniej wypowiedzieli mi umowe i przyslali karne odstapienie
    = czyli koszty 750 zł za zerwanie umowy na czas okreslony.
    Trzeba bylo podpisac aneks i zaplacic ok 130 zł aktywacji ponownej. Ale
    wszystko odbylo sie drogami oficjalnymi, jesli tego nie zrobili to IMO
    mozesz dochodzic swoich praw oficjalnie i pisac reklamacje, odwolanie.

  • 7. Data: 2005-09-22 11:04:08
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > miejskiego/powiatowego rzecznika konsumentów i wnosząc reklamację na każdą
    > fakturę, którą będą przysyłać po terminie w którym umowa wygasa.

    obowiuazuje go regulamin siedziacy hgdzies tam w inetrenecie ktorego nie
    podpisywal czy umowa
    i warunki w niej zawarte ktore podpisal ?

    P.

  • 8. Data: 2005-09-22 21:08:51
    Od: Tomke <p...@B...pl>

    Po długiej i burzliwej dyskusji Bartloo napisał(a) to co chciał:

> [...]
    > ponownej. Ale wszystko odbylo sie drogami oficjalnymi, jesli tego
    > nie zrobili to IMO mozesz dochodzic swoich praw oficjalnie i pisac

    W drugim tel. miałem podobnie ale że było to z mojej winy podpisałem
    aneks i było ok.
    Ale w tej umowie której dotyczy dyskusja nie było takiego przypadku
    nawet nie było rozwišzania umowy. Telefon był owszem zablokowany (w
    obydwu kierunkach) ale może to była kwestia do miesišca czasu i jeœli
    by mi przedłużyli umowę o miesišc to nic bym nie mówił ale o prawie rok
    to lekkie przegięcie.
    Na razie czekam bo panienka z infolinii powiedziała mi że mi przyœle
    wszystko co się działo na koncie kiedy wyłšczeni włšczenie itp.
    Przeglšdne to i następne moje kroki to będš do salonu na rozmowę i
    "pokaz umów" jak to napisał mariposa doux

    Tomek