  • Data: 2005-04-02 23:26:44
    Temat: Re: zdjęcie legitymacyjne - czy musi byc powazne?!
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Roman G. wrote:

    > A można nakładać na obywatela obowiązki i ograniczać jego wolność aktem
    > prawnym niższej rangi niż ustawa?
    > Coś mi ten zapis bezprawnym się wydaje.

    No to spróbuj nie przestrzegać regulaminu pracy, który też nakłada na
    ciebie obowiązki i ogranicza twoją wolność.
    Trudno go nazwać ustawą, a jednak cię obowiązuje.
    Tzn, zawsze się możesz zwolnić, ale to nie o to chodzi.
    Chciałeś przykładu.

    > Tylko na podstawie regulaminu szkoły?

    Regulamin szkoły na pewno nie precyzuje rodzaju zdjęcia, ale na pewno
    mówi, że należy dbać o honor szkoły.

    > No i kto ma prawo oceniać, co to znaczy "odpowiednio"? Dyrektor szkoły,
    > rada pedagogiczna? Jakie mają do tego delegacje prawne zapisane w ustawie?

    Dyrektor szkoły.
    Odmowe wydania legitymacji z uzasadnieniem możesz dostać na piśmie i
    możesz odwołać się do jednostki prowadzącej szkołę.