eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozdegustowany konsument › Re: zdegustowany konsument
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!warszawa.rmf.pl!news.rmf.pl!news.ipa
    rtners.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Ewa " <j...@N...poczta.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zdegustowany konsument
    Date: Sat, 13 Jul 2002 07:02:13 +0000 (UTC)
    Organization: Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl
    Lines: 41
    Message-ID: <agoj9l$fnv$1@news.gazeta.pl>
    References: <agn9m7$qva$1@szmaragd.futuro.pl>
    NNTP-Posting-Host: 213.76.9.144
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.gazeta.pl 1026543733 16127 172.20.26.238 (13 Jul 2002 07:02:13 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 13 Jul 2002 07:02:13 +0000 (UTC)
    X-User: jagoo
    X-Forwarded-For: pb144.katowice.cvx.ppp.tpnet.pl
    X-Remote-IP: 213.76.9.144
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:100040
    [ ukryj nagłówki ]

    Michael <m...@e...com.pl> napisał(a):

    > Sytuacja:
    > idę sobie do sklepu. Wkładam do koszyka towar. Idę do kasy. Pani w kasie
    > stwierdza że pieniądz jest fałszywy. Było to 200 PLN. Kobieta patrzyła pod
    > światło szukając w prawym dolnym rogu znaku w postaci korony. Nie znlazazła.
    > Narobiła krzyku w sklepie że mam podrobioną kase i bezczelnie mnie spławiła
    > robiąc mi przy tym obciach.
    >
    > Tak mnie to wkurzyło że zaglądnąłem sobie na stronę nbp.pl gdzie wyczytałem:
    > " widoczne pod kątem /efekt kątowy/ na stronie przedniej w prawej dolnej
    > części na wyodrębnionej płaszczyźnie widoczne w zależności od kąta patrzenia
    > korona w owalu lub liczba "200" "
    >
    > Wydrukowałem więc ten oto tekst i zaniosłem go szanownej pani do sklepu.
    > Wymiana zdań trwała jakieś 10 minut i pani nie raczyła spojrzeć na banknot
    > ponownie. Oczywiście dobrze wiedziała że nie ma racji ale przecież jak tu
    > się przyznać do błędu przy masie klientów, którzy stali za moimi plecami.
    >
    > Oczywiście chciałem się udać do kierownictwa sklepu ale kierownikiem sklepu
    > okazała się owa super inteligentna, wykształcona, pewna swoich racji i
    > doskonale znająca się na podrabianiu pieniądzy.......... *********. :-)
    >
    > Do czego zmierzam: Czy jest instytucja broniąca praw konsumenta ? Czy mając
    > świadków jestem w stanie coś zdziałać aby owa pani w przyszłości nie robiła
    > takich świństw ? Dużych nadziei sobie nie robię bo niestety żyjemy w Polsce
    > gdzie o konsumenta się nie dba - a może się myle ?
    >
    > zdegustowany
    > pozdrawiam
    >
    > Miałam podobny wypadek tyle ze w hipermarkecie i banknot faktycznie okazał
    sie fałszywy. Stąd wiem, że sklep ma w takiej sytuacji obowiazek spisać
    protokł (mają specjalny druk) i, niestety, zarekwirować podejrzany przedmiot
    czyli twój banknot. Po jakimś miesiący wzywawli mnie na komende, spisali
    zeznania i tyle. Zwrotu kasy nie było.
    pozdr. Ewa


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1