  • 11. Data: 2006-05-23 08:54:49
    Temat: Re: zatrzymanie prawa jazdy bez badania alkomatem
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "ww" <...@...pl> napisał:

    >czy takim wykroczeniem moze byc tez kolizja drogowa ?
    Teoretycznie może. Na pewno nie można poprzestać na stwierdzeniu, że
    przecież na szczęście, dzięki szczęśliwemu zbiegowi, cudowi itd NIC
    groźnego się nie stało. Ważne jest istnienie realnego zagrożenie.

    >co jest miara tego "uzasadnionego podejrzenia" ?
    Nie ma takiej, bo to kwestia oceny.

    --
    Artur Golański

  • 12. Data: 2006-05-23 09:14:58
    Od: "ww" <...@...pl>

    > Nie ma takiej, bo to kwestia oceny.

    czyli zalezy to od dobrej (zlej) woli funkcjonariusza :(

    A czy istnieje mozliwosc odzyskania prawa jazdy przed rozprawa w sadzie
    grodzkim (nie przyjalem mandatu) ?

  • 13. Data: 2006-05-23 09:45:39
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "ww" <...@...pl> napisał:

    >A czy istnieje mozliwosc odzyskania prawa jazdy przed rozprawa w sadzie
    >grodzkim (nie przyjalem mandatu) ?
    Nie sądzę. Teraz tylko sąd może podjąć decyzję. Policją pzresyła PJ
    sądowi w ciągu 7 dni, aten wydaj decyzję o zatrzymaniu w ciągu 14 dni.
    Czytaj art. 135 do 137 PoRD (link w stopce)

    Artur Golański
    --
    http://artgola.webpark.pl/kodeks

  • 14. Data: 2006-05-23 10:31:17
    Od: "ww" <...@...pl>

    > Nie sądzę. Teraz tylko sąd może podjąć decyzję. Policją pzresyła PJ
    > sądowi w ciągu 7 dni, aten wydaj decyzję o zatrzymaniu w ciągu 14 dni.
    > Czytaj art. 135 do 137 PoRD (link w stopce)

    Decyzja o zatrzymaniu prawa jazdy jest wydawana automatycznie - czy
    rozpatrywana jest koniecznosc zatrzymania ? (art 137.1)
    Sadem ktory bedzie rozpatrywal sprawe jest "urzedujacy" na terenie w ktorym
    doszlo do kolizji czy ten ktory "urzeduje" na obszarze gdzie jestem
    zameldowany ?
    Oraz czy przysluguje mi prawo odwolania od decyzji, np z uwagi na charakter
    wykonywanej przezemnie pracy wymagajacy prawa jazdy ? (art137.3)

    Oraz prosze o wyjasnienie art138.2 - zwrot nastapi po ustaniu przyczyn
    zatrzymania - jak wyglada to w moim przypadku ? (ustaniem przyczyn bedzie
    nienalozenie na mnie kary przez sad w postaci zatrzymania prawa jazdy/uplyw
    terminu zatrzymania w przypadku zasadzenia takiego wyroku)

  • 15. Data: 2006-05-23 16:38:43
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "ww" <...@...pl> napisał:

    >Decyzja o zatrzymaniu prawa jazdy jest wydawana automatycznie - czy
    >rozpatrywana jest koniecznosc zatrzymania ? (art 137.1)
    Tak sądzę. Sąd postanawia o zatrzymaniu lub nie.

    >Sadem ktory bedzie rozpatrywal sprawe jest "urzedujacy" na terenie w ktorym
    >doszlo do kolizji
    Tak.

    >Oraz czy przysluguje mi prawo odwolania od decyzji, np z uwagi na charakter
    >wykonywanej przezemnie pracy wymagajacy prawa jazdy ? (art137.3)
    Masz prawo złożyć odwołanie od postanowienia sądu i sąd rozważy twoje
    argumenty.

    >Oraz prosze o wyjasnienie art138.2 - zwrot nastapi po ustaniu przyczyn
    Ciebie to nie dotyczy.
    Sąd po rozpatrzeniu wniosku o ukaranie wcale nie musi PJ zatrzymywać i
    stosować kary dodatkowej.

    P.S. Na przyszłość tnij zbędny tekst,nie cytuj całego listu(netykieta)

    --
    Artur Golański