  • 1. Data: 2003-09-30 00:54:18
    Temat: zatrzymanie prawa jazdy
    Od: "walec" <w...@p...onet.pl>

    Witam,

    w niedziele zostalem zlapany za predkosc. Panowie policjanci sprawdzili
    prawo jazdy i wyszlo ze mam 0 (zero) punktow.

    ALE sprawdzili jeszcze raz dogłębnie i się okazało że w maju ubiegłego roku
    zrobiłem jednak >24 pkt. i na tej podstawie zatrzymali mi prawko. (od maja
    2002 nie zarabiałem punktów)

    gwoli informacji: od tego nieszczesnego maja 2002 nie dostalem ani jednego
    złamanego pisma że mam się zgłosić na jakieś egzaminy celem sprawdzenia
    kwalifikacji - ani też w trakcie wypisywania tego majowego mandatu nie
    poinformowano mnie że właśnie zrobiłem >24 (tego faktu w zasadzie nie
    pamietam...)

    czy wszystko tu jest w porządku? rozumiem że zrobienie >24 nie jest
    anulowane po roku, ale czy mogli mi tak po prostu zabrać prawko
    (potraktowali się jak doręczyciele wiadomości)?

    pozdro,

    walec

  • 2. Data: 2003-09-30 20:32:20
    Temat: Re: zatrzymanie prawa jazdy
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "walec" <w...@p...onet.pl> napisał:

    >ALE sprawdzili jeszcze raz dogłębnie i się okazało że w maju ubiegłego roku
    >zrobiłem jednak >24 pkt. i na tej podstawie zatrzymali mi prawko. (od maja
    >2002 nie zarabiałem punktów)
    W maju tego roku wszystkie punkty uległy zatarciu - twój stan na dzień
    kontroli jest zero. Policja ne ma podstwy prawnej do zatrzymania ci
    dokumentu. Złóż zażalenie na bezprawne działanie policjantów.

    >(potraktowali się jak doręczyciele wiadomości)?
    Jakiej wiadomości ?
    Przecież ci zatrzymali PJ, a nie cokolwiek doręczyli !

    Artur Golański

  • 3. Data: 2003-09-30 21:46:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > W maju tego roku wszystkie punkty uległy zatarciu - twój stan na dzień
    > kontroli jest zero. Policja ne ma podstwy prawnej do zatrzymania ci
    > dokumentu. Złóż zażalenie na bezprawne działanie policjantów.

    Wydaje mi się, że nie masz racji. Punkty może i się zatarły, ale pozostaje
    fakt prawny, że on przekroczył te 24 punkty, co powoduje obowiązek
    ponownego zdania egzaminu i to daje podstawę do zatrzymania prawa jazdy
    policjantom. Twoje rozumowanie byłoby oczywiście prawidłowe, gdyby gość
    miał 20 punktów i teraz dostał 5, które spowodowały przekroczenie 24 pkt.

    Swoją drogą dziwne, że Wydział Komunikacji nie przesłał do gościa żadnego
    pisma w tej sprawie. Chyba, że nastąpiły jakieś komplikacje z adresem.
    Może inicjator tego wątku nie zmienił adresu w prawie jazdy.

  • 4. Data: 2003-10-01 15:09:19
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > W maju tego roku wszystkie punkty uległy zatarciu - twój stan na dzień
    > kontroli jest zero.

    Była amnestia o której ja nie wiem??Prosiłbym o szczegóły.

    Pozdr
    Leszek

  • 5. Data: 2003-10-01 15:33:01
    Od: "Marek K" <m...@o...kappa.com.pl>

    Leszek wrote:

    > Była amnestia o której ja nie wiem??Prosiłbym o szczegóły.

    Czytaj ze zrozumieniem i najpierw mysl, potem pisz.

    Marek

  • 6. Data: 2003-10-01 17:15:35
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Marek K" <m...@o...kappa.com.pl> napisał w wiadomości

    > Czytaj ze zrozumieniem i najpierw mysl, potem pisz.

    Już ja wiem co piszę ale co do tego jak Ty rozumiesz słowo pisane nie jestem
    pewny (no bo skąd? zbyt lakonicznie się wypowiedziałeś).
    Po przekroczeniu 24 pkt. zostaje wydana decyzja o skierowaniu na ponowny
    egzamin i zatrzymaniu prawa jazdy.Policja jest jedynie wykonawcą tej
    administracyjnej decyzji .I stąd moje pytanie (nie do Ciebie) o amnestię.
    A.G na pewno je zrozumiał.

    Pozdr
    Leszek

  • 7. Data: 2003-10-01 19:48:56
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Leszek" <l...@p...fm> napisał:

    >Była amnestia o której ja nie wiem??
    Rzeczywiście. Ulegają zatarciu, ale pod warunkiem, że liczba punktów
    nie przekroczy 24. Ponieważ tu tak nie było, więc stan pozostał i
    policjant słusznie postąpił zatrzymując PJ. Rozpędziłem się :-)

    Artur Golański

  • 8. Data: 2003-10-01 21:58:49
    Od: "walec" <w...@p...onet.pl>

    [...]

    dziekuje wszystkim za odpowiedzi, w zasadzie to potwierdza moje
    przypuszczenia i nie jestem tym specjalnie zdziwiony

    rzeczywiście "zaniedbałem" zmiane informacji o adresie, wiec moze to jest
    powód dla którego nie otrzymałem żadnego pisma

    dobra, czas sie wziać za naukę :-) kodeksu i zdać te egzaminy... ostatni (i
    prierwszy) raz to robiłem w 1991...

    pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje...

    walec

  • 9. Data: 2003-10-02 11:16:37
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Rzeczywiście. Ulegają zatarciu, ale pod warunkiem, że liczba punktów
    > nie przekroczy 24. Ponieważ tu tak nie było, więc stan pozostał i
    > policjant słusznie postąpił zatrzymując PJ. Rozpędziłem się :-)

    Czy mógłbyś jeszcze raz powoli specjalnie dla Marka K.;))))

    Pozdr
    Leszek