  • 1. Data: 2003-09-11 19:52:38
    Temat: HELP: zatrudnienie męża przez żone
    Od: "lukasz" <r...@p...fm>

    czy moze mi ktos powiedziec jaka ustawa... lub cokolwiek gdzie moge o tym
    poczytac... że żona nie może zatrudniać męża w swojej firmie........ jest
    coś takiego ?

    spółka zoo a mąż jest cudzoziemcem i ma pobyt tymczasowy......

    dzieki

  • 2. Data: 2003-09-11 20:57:18
    Temat: Re: zatrudnienie męża przez żone
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > spółka zoo a mąż jest cudzoziemcem i ma pobyt tymczasowy......

    Jak sp.zoo to nie zona zatrudnia meza tylko osoba prawna. Ograniczen nie ma
    zadnych.

    Dan

  • 3. Data: 2003-09-12 07:38:19
    Od: "lukasz" <r...@p...pl>

    > Jak sp.zoo to nie zona zatrudnia meza tylko osoba prawna. Ograniczen nie
    ma
    > zadnych.
    >
    > Dan

    Witam!

    A jakieś nr ustaw..... itp... bo sie przyczepiły panie w urzedzie....
    dzieki

  • 4. Data: 2003-09-12 08:33:52
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > A jakieś nr ustaw..... itp... bo sie przyczepiły panie w urzedzie....
    > dzieki

    Nie ma przepisu bo nie ma ofraniczenia. Kazdy by chcial zeby jego przypadek
    byl dokladnie opisany w ustawie i jeszcze z podkresleniem ze jest dozwolony.
    Jak sie przyczepily to maja obowiazek podania podstawy prawnej ograniczenia.
    A ze jej nie ma to Ci mieszaja.
    Skoro pracodawca jest spolka zoo to ma ona osobowosc prawna - art 12 ksh, co
    oznacza ze odpowiada za zobowiazania wlasnym majatkiem, ma zdolnosc prawna i
    zdolnosc do czynnosci, posiada odrebny majatek od wspolnikow i nie ma
    znaczenia kim oni sa. Zatrudniac moze kogo chce-nawet samego wspolnika a co
    dopiero jego zone czy meza. Jedynym ograniczeniem jest to ze w jednoosobowej
    spolce jedyny wspolnik nie moze zawrzec umowy o prace ze spolka. Ale to
    dotyczy wylacznie samego wspolnika (w jednoosob. spolce) a nie jego
    malzonka.

    Dan

  • 5. Data: 2003-09-12 16:23:02
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    "lablador" <l...@p...fm> wrote in message

> [...]
    > spolce jedyny wspolnik nie moze zawrzec umowy o prace ze spolka. Ale to
    > dotyczy wylacznie samego wspolnika (w jednoosob. spolce) a nie jego

    W przypadku dzialanosci gospodarczej wolno bylo mi zatrudnic meza, ale nie
    wolno bylo wliczac sobie w koszty jego wynagrodzenia... Moze o to chodzi??

    Kania

  • 6. Data: 2003-09-12 22:46:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Sep 2003, Kania wrote:
    [...]
    >+ W przypadku dzialanosci gospodarczej wolno bylo mi zatrudnic meza, ale nie
    >+ wolno bylo wliczac sobie w koszty jego wynagrodzenia... Moze o to chodzi??

    Yhrm... A to sobie Bogusław poużywa....
    Zeznaję że na .podatki twierdziłem że ciężko takiego chętnego
    znaleźć (do podwójnego opodatkowania), epitetów nie powtórzę
    bo jeszcze na deser od ciebie oberwę :] !
    Ale za "przykład doświadczalny" będziesz służyć :)

    pozdrowienia :) Gotfryd