  • 1. Data: 2003-09-11 18:31:53
    Temat: Wydziedziczenie
    Od: "sluchacz" <n...@o...pl>

    Witam.
    Spotkalem sie z terminem wydziedziczenia.
    Co to oznacza?
    S.

  • 2. Data: 2003-09-11 18:52:43
    Temat: Re: Wydziedziczenie
    Od: "kizzi" <k...@w...pl>

    > Witam.
    > Spotkalem sie z terminem wydziedziczenia.
    > Co to oznacza?
    > S.

    chodzi zapewne o art.1008 kc
    spadkodawca może w testamencie ppozbawić zstępnych, małżonka i rodziców
    zachowku jezeli ....
    kiz

  • 3. Data: 2003-09-11 18:55:00
    Od: "kizzi" <k...@w...pl>

    .. jeśeli;
    1 wbrew woli spadkow\dawcy pstępuje uporczywie w sposób sprzeczny z zasadami
    współżycia społecznego
    2 dopuścił się względem spadkodawcy albo jednej z najbliższych mu osób
    umyslnego przestępstwa przciwko życiu, zdrowi lub wolności albo rażącej
    obrazy czci
    3 uporczywie nei dopełnia względem spadkodawcy obowiązków rodzinnych
    kiz

  • 4. Data: 2003-09-11 19:59:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Sep 2003, kizzi wrote:
    [...]
    >+ chodzi zapewne o art.1008 kc
    >+ spadkodawca może w testamencie ppozbawić zstępnych, małżonka i rodziców
    >+ zachowku jezeli ....

    ...przy czym wygląda na to że ocenia to sąd, a nie spadkodawca...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-09-12 15:25:28
    Od: "kizzi" <k...@w...pl>

    > ...przy czym wygląda na to że ocenia to sąd, a nie spadkodawca...
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd

    no ale spadkodawca w testamencie piszę przecież, że przykładowo wydziedzicza
    tego i tego bo chciał go zabić czy cóś, to co? sąd stwierdza fakt
    wydzidziczenia dodatkowo, czy dopiero w systuacji gdy wydziedziczony podważy
    testament, bo mnie się wydaje że normalnie w testamencie wydziedzicza go.
    pozdro
    kiz