  • 1. Data: 2003-09-11 18:28:35
    Temat: Medycyna - na wypadek ciezkiego stanu...
    Od: ">>Borowik<<" <1...@w...pl>

    Witam!
    Moja mama podczas pewnej rozmowy oznajmiła, że w razie, gdyby doszło do
    sytuacji, że: znajduje się w szpitalu, jest nieświadoma i podłączona do
    aparatury podtrzymującej życie, to nie chce, aby ta aparatura została
    odłączona.
    Pytała swojego lekarza o taką możliwość, ale ją zbył.
    Była u notariusza, który jej powiedział, że może napisać takie oświadczenie,
    ale nie wie jak miała by wyglądać sama treść takiego oświadczenia na wypadek
    takiego stanu.

    W związku z tym mam pytania:
    1) Czy pacjent ma prawo sobie zastrzec, że nie chce być podtrzymywany przy
    życiu przez taką aparaturę?
    2) Jaka jest praktyka w takiej sytuacji - czy rodzina ma wpływ na
    postępowanie lekarzy w w/w przypadku?
    3) Jeżeli ktoś z Państwa spotkał się z takim przypadkiem (chodzi o
    notarialne zastrzeżenie takiego postępowania w wypadku niemożności podjęcia
    samodzielnej decyzji w sytuacji bycia podtrzymywanym przy życiu przez
    respirator), to będę wdzięczny za ewentualne podesłanie tekstu takiego
    oświadczenia albo miejsca, skąd mógłbym go dostać.

    Z góry bardzo dziękuję!
    Grzegorz

  • 2. Data: 2003-09-12 03:48:14
    Temat: Re: Medycyna - na wypadek ciezkiego stanu...
    Od: "_-Stan-_" <e-mail: ststan@priv.sos.com.pl>

    Twój post jest logicznie źle osadzony. Piszesz "podtrzymywanie przy życiu".
    To oznacza, że osoba żyje, a więc i funkcje mózgu istnieją. To w czym rzecz
    jeśli dana osoba żyje?
    Po drugie. Po co komu jakiś papierek jeśli lekarz stwierdzi zgon i nie
    będzie podłączał do żadnej aparatury tłoczącej krew ?
    Stan

  • 3. Data: 2003-09-12 06:13:22
    Od: ">>Borowik<<" <1...@w...pl>

    Użytkownik "_-Stan-_" <e-mail: ststan@priv.sos.com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Po drugie. Po co komu jakiś papierek jeśli lekarz stwierdzi zgon i nie
    > będzie podłączał do żadnej aparatury tłoczącej krew ?

    Być może post jest logicznie błędnie sformułowany, ale problem nadal
    istnieje.
    Mam do czynienia na codzień z medycyną i wiem, że lekarze i pacjenci są
    często w tego typu sytuacjach.
    Fakt - mózg może żyć, ale pacjent może nie chcieć być "podtrzymywany" przez
    respirator.
    Druga sprawa - mózg umiera a często nadal utrzymuje się przy życiu ciało -
    przez długi okres czasu.
    Moje pytanie więc pozostaje aktualne.
    Pozdrawiam!
    Grzegorz