  • 81. Data: 2022-11-17 17:16:38
    Temat: Re: zatrucie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 16 Nov 2022 23:50:23 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Pewnie można też z ciepłem ad/desorpcji, albo jakoś pojemnościowo na łożu
    > adsorpcyjnym.

    Pisało sie wlasnie o tranzystorach mos/FET z odpowiednim podlozem.
    A tu jeszcze organiczne półprzewodniki?

    https://www.sciencedirect.com/topics/engineering/odo
    r-sensor

    Tudziez o ogniwach paliwowych, dla alkoholu.

    a tu ponizej $10
    https://www.mouser.pl/new/sensirion/sensirion-sgp41/

    Podczerwien chyba tez potaniala, dla specyficznych gazów.

    A tu np czujniki CO2
    https://www.mouser.pl/new/sensirion/sensirion-scd40/

    photoacoustic? A coz to za cholera

    J.

  • 82. Data: 2022-11-17 17:21:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 16 Nov 2022 23:43:58 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > No ale to tylko 1 z czynników. Może być i 15C a z workiem na głowie tez
    > zemdlejesz.

    No ale nie mowmy wtedy, ze od upału.

    Jak dzieci od upału mdleją w kwietniu, to co bedzie w czerwcu czy na
    wakacjach :-)

    > Przy dobrej wentylacji pewnie nic.

    No ale co - od gorąca, czy od innych czynników?

    > Panika w sensie wystraszenie się, przerażenia.
    > https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/vasov
    agal-syncope/symptoms-causes/syc-20350527

    No ale czy dzieci takie wrazliwe na inne mdlejące dzieci?

    J.

  • 83. Data: 2022-11-17 23:11:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.11.2022 o 11:58, J.F pisze:

    > Czyli szkola to ma byc szkola i uzytkujemy typowo jak w szkole :-)

    Może być inaczej, tylko trzeba czy się nie zawali.

    > Ale teraz w szkolach sa juz baseny.
    > A jak to bedzie chcial sobie "ogrodowy" w klasie postawic ?

    Jak na niepodpiwniczonym parterze, to może się i bez przebudowy obejść.

    > No ale wychodzi mi, ze w kanale o przekroju 1mkw, powinny byc 2.8m/s.
    > A tu chyba ani takich kanałów wentylacyjnych wielkich nie ma,
    > a i wentylatory juz chyba musialby by byc.

    Nie tylko przekrój jest ważny, ale i długość, zakręty.

    --
    Robert Tomasik

  • 84. Data: 2022-11-17 23:12:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.11.2022 o 12:13, J.F pisze:
    > Sala duza, zapas powietrza spory, sala szczelna raczej nie jest.
    > Musialby tam chyba dzieci godzinami siedziec.

    Widziałeś tę salę?

    --
    Robert Tomasik

  • 85. Data: 2022-11-17 23:48:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-11-17, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > 40% mlodych doswiadczylo co najmniej jednego omdlenia przez 15 lat
    > swojego zycia.
    > To ile nam wyjdzie statystycznie omdlen, jak zgromadzimy 300 dzieci na
    > godzinnym apelu?

    Widzę, że dysponujesz jakimiś danymi dotyczącymi korelacji :)

    --
    Marcin

  • 86. Data: 2022-11-17 23:58:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-11-17, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No ale nie mowmy wtedy, ze od upału.

    Cały czas mówimy, że to kombinacja czynników.

    > No ale co - od gorąca, czy od innych czynników?

    Od gorąca/ciepła, duchoty, emocjonalnego stresu.

    agal-syncope/symptoms-causes/syc-20350527

    > No ale czy dzieci takie wrazliwe na inne mdlejące dzieci?

    Pojęcia nie mam, ale obstawiam, że tak. Jakbyś zobaczył, że np. dwie
    osoby stojące w pobliżu Ciebie nagle zemdlały, to byś się przynajmniej
    nie zaniepokoił? A dzieci są dużo bardziej emocjonalne, również z tego
    powodu, że mniej rozumieją co się dzieje.

    --
    Marcin

  • 87. Data: 2022-11-18 05:45:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.11.2022 o 12:13, J.F pisze:

    > Jestes pewien? Bo jakies dziwne wartosci podają.

    Powinno być spójne - pytanie kiedy to było robione.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 88. Data: 2022-11-18 09:51:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 17 Nov 2022 22:48:44 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Widzę, że dysponujesz jakimiś danymi dotyczącymi korelacji :)

    Nie, ale na oko tu wiele nie trzeba :-)

    J.

  • 89. Data: 2022-11-18 09:52:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 17 Nov 2022 23:12:51 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Widziałeś tę salę?

    Nie, ale watpie, aby byla jakos bardzo rozna od sal gimnastycznych w
    innych szkolach.

    J.

  • 90. Data: 2022-11-18 11:30:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 17 Nov 2022 22:58:45 GMT, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > osoby stojące w pobliżu Ciebie nagle zemdlały, to byś się przynajmniej
    > nie zaniepokoił? A dzieci są dużo bardziej emocjonalne, również z tego

    Ja bym sie chyba malo zaniepokoil, bo ja nieczuly jestem :-)
    Moze bardziej tym, ze to moze jakis gaz, i zaraz mnie dopadnie :-)

    No ale jakbym chwile wczesniej mial lekcje o broni chemicznej, to moze
    bardziej.
    No ale w Nowym Saczu to bylo pare lat temu, Polska wydawala sie
    spokojna, zdrowa ...