    From: "stavi" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zasiedzenie
    Date: Wed, 20 Mar 2002 09:08:10 +0100
    Sender: s...@p...onet.pl@nat-38.wasko.pl

    > Autor postu ma rację! Przypominam, żę na gruncie KC obowiązuje
    > domniemanie dobrej wiary (Art. 7 KC). Ciężar udowodnienia złej wiary
    > spoczywa na tym kto twierdzi, że samoistny posiadacz uzyskał posiadanie w
    > złej wierze. Problemu nie ma jeżeli wnioskodawca sam przyznaje się do złej
    > wiary zakładając, że upłynął termin 30 lat.

    tutaj trochę sam Wam chyba namieszałem, ponieważ nie doczytałem wykładni
    prawa, a zresztą dalej nie wiem. Tam w tym wniosku było napisane, że ta
    kobieta, która mi stara się zasiedzieć działkę, została obdarowana przez
    swoich rodziców około 4 lata temu ich ziemią i (jakoś tak to sformułowała)
    że przekazali jej również moją działkę jako właściciele samoistni i ona
    dopiero wtedy dowiedziała się, że ta moja działka jest moją własnością
    (kłamie, ale to ja będę musiał to udowodnić (: ). Więc teraz nie wiem, czy
    dla niej liczy się 30 lat, czy zakłada się, że ponieważ jej rodzice byli w
    dobrej wierze to i tak się liczy 30 lat ?

    > mojej

    to twierdzenie nie było wprost( moja interpretacja ), bo pisze, że jej
    rodzice uzywali (jako samoistni) tą działkę od 1940 r, ( albo gdzieś około
    tego roku ) Więc policzyłem :)) że wychodzi więcej :))

    > sądzie

    > Zalezy jaka "sprawa spadkowa" Postepowanie o dział spadku
    > przerywa! -Komentarz do KC, Beck, W-wa 1999r., s. 445.

    A konkretnie co to jest "sprawa spadkowa o dział spadku" ? Dziękuję bardzo
    za odsyłacz i na pewno skorzystam, ale wczoraj poszedłem spać dzisiaj :)
    więc nie miałem juz siłi dłużej ślęczeć nad ksiązkami.

    Pozdrawiam, stavi