  • 1. Data: 2003-06-29 09:54:14
    Temat: zarządca nieruchomosci/licencja
    Od: "Asia" <a...@i...pl>

    Witam

    Chciałabym się dowiedzieć jakie sa
    1. zasady przyznawania licencji zarzadcy nieruchomosci i Gdzie mogę znalesć
    bliższe informacje na ten temat.
    Poza tym interesuje mnie
    2. czy jest gdzies dostepny wykaz licencjonowanych zarz?dców nieruchomosci.

    Podejrzewam bowiem, że firma, która podjęła się zarz?dzania w moim bloku
    wcale nie posiada takiej licencji. Zanim jednak zaczne to oficjalnie
    sprawdzać muszę się upewnić, że mam słuszne podejrzenia.

    Pozdrawiam
    Asia

  • 2. Data: 2003-06-29 10:48:34
    Temat: Re: zarządca nieruchomosci/licencja
    Od: wer <w...@w...tnijto.pl>

    Asia wrote:
> [...]
    > wcale nie posiada takiej licencji. Zanim jednak zaczne to oficjalnie
    > sprawdzać muszę się upewnić, że mam słuszne podejrzenia.

    A do tego trzeba licencje?

    wer

  • 3. Data: 2003-06-29 18:34:43
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Asia" napisał w wiadomości

    > 1. zasady przyznawania licencji zarzadcy nieruchomosci i Gdzie mogę
    znalesć
    > bliższe informacje na ten temat.

    Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18 sierpnia 1998 r.
    w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o gospodarce
    nieruchomościami,
    dotyczących działalności zawodowej.
    http://www.umirm.gov.pl/Akty/rozpo/roz12.htm

    http://www.umirm.gov.pl/Rejestry/bazarej.htm

  • 4. Data: 2003-06-29 18:59:08
    Od: "Andrzej i B." <andrzejibeata@"nospam"tlen.pl>

> [...]
    > wcale nie posiada takiej licencji. Zanim jednak zaczne to oficjalnie
    > sprawdzać muszę się upewnić, że mam słuszne podejrzenia.

    Wiele informacji znajdziesz na stronie Polskiej Federacji Rynku
    Nieruchomości
    http://www.pfrn.pl/
    Pozdrowienia Andrzej

  • 5. Data: 2003-06-29 20:24:00
    Od: "Asia" <a...@i...pl>

    Witam

    Dziękuje bardzo za informacje, ale mam jeszcze jedno pytanie, jeśli moge na
    nie sobie pozwolić.
    Nie moge bowiem znaleźć kiedy jest wymagane posiadanie licencji zarządcy
    nieruchomości.
    Firma o która mi chodzi zarządza moim budynkim i trzma kolejnymi.
    Sprawdzałam, na stronie http://www.franchising.info.pl/, że nie maja
    licencji, a chyba przy tym zarządzaniu powinni ja mieć?
    Dziękuję z góry za odpowiedź i pozdrawiam
    Asia

  • 6. Data: 2003-06-30 00:50:04
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl>

    > Nie moge bowiem znaleźć kiedy jest wymagane posiadanie licencji zarządcy
    > nieruchomości.

    Obecnie licencje powinna mieć każda osoba która zawodowo
    zajmuje się zarządzaniem nieruchomościami.

    > Firma o która mi chodzi zarządza moim budynkim i trzma kolejnymi.
    > Sprawdzałam, na stronie http://www.franchising.info.pl/, że nie maja
    > licencji, a chyba przy tym zarządzaniu powinni ja mieć?

    Firma nie ma licencji bo jej mieć nie może - licencje
    na zarządzanie nieruchomościami są nadawane
    wyłącznie osobom fizycznym!!!
    Jeżeli firma ta faktycznie zarządza nieruchomościami
    (a nie np:administruje) to powinna zatrudniać
    osobę która taką licencje posiada.

    ps. co to za strona?, i gdzie konkretnie na niej
    jest ten spis?

    pozdrawiam
    Robert

  • 7. Data: 2003-06-30 05:54:37
    Od: "Asia" <a...@i...pl>

    Przepraszam podałam błędną stronę, sprawdzałam na stronie
    http://www.umirm.gov.pl/Rejestry/bazarej.htm

    > Firma nie ma licencji bo jej mieć nie może - licencje
    > na zarządzanie nieruchomościami są nadawane
    > wyłącznie osobom fizycznym!!!

    Sprawdzałam po osobach fizycznych zatrudnionych w firmie, ale żadna z nich
    nie widnieje w spisie.
    > Jeżeli firma ta faktycznie zarządza nieruchomościami
    > (a nie np:administruje) to powinna zatrudniać
    > osobę która taką licencje posiada.
    I tu pewnie jest problem, bo jak odróżnić czy oni zajmuja sie zarządzaniem
    czy administracją?
    Czy w zależności od tego jak oni to nazwą moga administraować (nie
    posiadając licencji) a nie moga zarządzać? W takim razie każdy bedzie mówił,
    że tylko administruje.... :(

    Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki za odpowiedzi
    Asia

  • 8. Data: 2003-06-30 17:18:50
    Od: a...@b...pl (a.sliwowska)

    Sprawdz w Urzedzie Mieszkalnictwa - to ten urzad wydaje licencje i tam
    mozna i nalezy sprawdzac.
    pzdr
    A.

  • 10. Data: 2003-07-02 12:51:20
    Od: g...@p...onet.pl

    Hej
    Z listu wnioskuję że macie współnotę mieszkaniową, jeśli tak to zarządcą
    nieruchomości jest wspólnota, ta może zlecić całą robotę innej firmie która
    wtedy tylko administruje i nie musi mieć licencji
    Szczegóły o zarządcach znajdziesz w Ustawie o gospodarowaniu nieruchomościami