  • 1. Data: 2003-06-29 08:42:46
    Temat: pilne, gdzie intereniowac!
    Od: "ITA" <d...@w...pl>

    Spółdzielnia mieszkaniowa wynajeła lokal na parterze w bloku w którym
    mieszka moja siostra i tam prowadzona jest działalnosc gopodarcza. W
    zwiazku z tym cos jest zle podłaczone bo z ktatki wentylacyjno spalinowej w
    kuchni siostry dmucha i to silnie smród i czasem dym co zagraza zyciu, bo
    kuchnia jest pełna dymu..Nie jest to stale - wtedy kiedy włacza wentylatory.
    W kuchni sa jedynieokna góne, małe i uchylne i wszystko leci na mieszkanie,
    w którym sie spi..
    Spółdzielnia na interwencje nie reaguje i nie odpisuje na pisma. Sanepid
    stwierdził ze sie zajmuje przechowywaniem zywnosci i tanem
    epidemiologicznym. Gdzie nalezy interweniowac?

    ITA

  • 2. Data: 2003-06-29 14:52:53
    Temat: Re: pilne, gdzie intereniowac!
    Od: "Marg" <m...@s...pl>

    Użytkownik "ITA" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Spółdzielnia mieszkaniowa wynajeła lokal na parterze w bloku w którym
    > mieszka moja siostra i tam prowadzona jest działalnosc gopodarcza. W
    [ciach]

    Powod jest zapewne prosty. Ta działalność gospodarcza zainstalowała w swojej
    kratce wentylacyjnej wentylator (i to pewnie dużej wydajności skoro tak
    dymi), który zamiast dostarczać powietrza do pomieszczenia - zasysa opary z
    lokalu (w ktorym prow. jest ta DG) i wdmuchuje w system wentylacyjny. Po
    pierwsze zainterweniuj u właściciela DG, opisz problem, zapytaj się czy
    modyfikowali system wentylacyjny. W przypadku braku współpracy idź osobiście
    do spółdzielni i wykłóć się o swoje prawa - gdy odeślą Cię z kwitkiem -
    żądaj widzenia z przełożonym itd. - zwykle pomaga. Wyznacz termin na
    załatwienie sprawy - np. 7 dni, po którym zaskarżysz sprawę do sąd. Później
    pozostaje ścieżka sądowa i przepisy kodeksu cywilnego, ustawa o prawie
    budowlanym itp.
    Sanepid oczywiście nie pomoże. Są od tego o czym mówili m. in.

  • 3. Data: 2003-06-29 17:58:15
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > ITA
    >
    > Ja na twoim miejscu powiadomiłbym straż miejską, potem straż pożarną.
    Spróbuj przedstawić problem jako bezpośrednie zagrożenie życia.
    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2003-06-29 20:54:05
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Marg" <m...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > [ciach]
    >
    > Powod jest zapewne prosty. Ta działalność gospodarcza zainstalowała w

    Naślij im kominiarza.

  • 5. Data: 2003-06-30 08:03:26
    Od: "J.R." <jromanowska[usun]@schr.gov.pl>

> [...]
    > stwierdził ze sie zajmuje przechowywaniem zywnosci i tanem
    > epidemiologicznym. Gdzie nalezy interweniowac?

    Zgodnie z ustawą prawo budowalne, obiekt musi mieć aktualne (wazne 12
    miesiecy) badania przewodów kominowych, dymowych i wentylacyjnych. Należy
    zażądać od spółdzielni pokazania ww, prowadzący działalnośc powinien również
    mieć dokumentację na przyłączenie wyciągów tec. Proponuję pismo do
    spółdzielni z kopią do starży pożarnej oraz urzędu miasta.
    powinno poskutkować
    pozdrawiam JO

  • 6. Data: 2003-06-30 13:18:59
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Wg mojej znajomości rzeczy tylko nadzór budowlany po wizycie kominiarzy i
    stwierdzeniu wadliwego działania jest wstanie zamknąć sprawę definitywnie.

    Stan_Z

  • 7. Data: 2003-07-02 06:56:07
    Temat: Odp: pilne, gdzie intereniowac!
    Od: "ITA" <d...@w...pl>

    Dziekuje wszystkim, choc było to bardzo trudne sprawa trafiła do nadzoru
    budowlanego - i to wojewódzkiego, sanepidu, który zreszta sie tym nie
    przejał oraz do prokuratury. Co bedzie dalej - zobaczymy.

    ITA