  • 1. Data: 2003-06-29 08:24:15
    Temat: interpretacja regulaminu tpsy
    Od: "eva" <l...@i...pl>

    1 kwietnia 2003 r. wszedł w życie nowy regulamin, który uchylił w całości
    poprzedni z 1 grudnia 1998 r.
    w związku z tym pytanie czy w przypadku spraw wszczętych pod rządami starego
    regulaminu, zastosowanie będzie miał nadal poprzedni regulamin, czy też już
    nowy (chodzi o postępowanie reklamacyjne wszczęte jeszcze przed 1 kwietnia
    2003)?

    pozdrav
    eva

  • 2. Data: 2003-06-29 09:35:03
    Temat: Re: interpretacja regulaminu tpsy
    Od: "Ewcia" <m...@m...pl>

> [...]
    już
    > nowy (chodzi o postępowanie reklamacyjne wszczęte jeszcze przed 1 kwietnia
    Zobacz na samym końcu nowego regulaminu, czy nie zawiera on stosownych
    postanowień, np. " odnośnie spraw rozpoczętych przed dniem... stosuje
    się...".
    Jeżeli nie będzie tam takiej klauzuli, to IMHO należy stosować stary
    regulamin, po rządami którego wszczęte zostało postępowanie.
    pozdrawiam
    ewcia

  • 3. Data: 2003-06-29 11:42:31
    Od: "Jacek" <l...@p...onet.pl>

    Moim zdaniem tylko i wylacznie stary. Regulamin jest czescia umowy. Umowa
    zostala zawarta na warunkach poprzedniego regulaminu. Przeciwne twierdzenie
    prowadzi do absurdu np. tepsa ma z kims sprawe w sadzie wiec zmienia
    regulamin i ma sytuacje czysta.
    Do wszelkich sytuacji zaistnialych przed 1 kwietnia ma bezwzglednie
    zastosowanie stary regulamin. Nie ma koniecznosci podjecia jakichkolwiek
    ruchow. Jezeli chodzi natomiast o wszczecie postepowania reklamacyjnego,
    ktore byloby wszczete po 1 kwietnia to nalezaloby rozwazyc, czy
    zaakceptowalas nowy regulamin czy nie. Jest w KC termin, ktorego niestety
    nie podam, bo nie mam kodeksu pod reka, w ktorym nalezy wypowiedziec umowe
    jezeli nie akceptujesz nowego regulaminu.
    To tak w najwiekszym skrocie, bo sam problem jest dosc szerszy i nie do
    konca uregulowany

    pozdroofka
    Jacek

  • 4. Data: 2003-06-29 11:57:04
    Od: "Ewcia" <m...@m...pl>

    > Przeciwne twierdzenie
    > prowadzi do absurdu np. tepsa ma z kims sprawe w sadzie wiec zmienia
    > regulamin i ma sytuacje czysta.

    No i właśnie to miałam na myśli :-) Mam usługę neostrada plus w TPSie -
    regulamin jest beznadziejny, ale nawet taki jaki jest byłby do
    zaakceptowania, gdyby TPSA sama go przestrzegała.
    To jest co najmniej dziwna instytucja, dlatego nie zdziwiłoby mnie zawarcie
    w regulaminie unormowań mających na celu "zmianę" już zaistniałych
    stosunków.
    :-)
    ewcia

  • 5. Data: 2003-06-29 13:42:35
    Od: "eva" <l...@i...pl>

    dzięki za utwierdzenie mnie w słuszności swoich argumentów, ale
    przypuszczam, że na monopolistę to i tak niewiele pomoże, bo przeciez w jego
    ręku jest najpoważniejszy argument w postaci magicznej "wtyczka" za pomocą
    której można odłączyć telefon :-((

    pozdrav
    eva

  • 6. Data: 2003-06-30 14:25:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Jun 2003, Ewcia wrote:

> [...]
    >+ regulamin jest beznadziejny, ale nawet taki jaki jest byłby do
    >+ zaakceptowania, gdyby TPSA sama go przestrzegała.

    IMHO krytyczne jest to co napisał Jacek: do spraw *zaistniałych*
> [...]

    >+ w regulaminie unormowań mających na celu "zmianę" już zaistniałych

    Powyższe spowodowało we mnie podejrzenie, że może chodzić o zmianę
    jakiejś umowy (na gorsze warunki) wskutek zmiany regulaminu.
    IMHO to akurat jest możliwe - jeśli nie na skutek zapisu
    w starym regulaminie, to innych przepisów (formalnie drogą
    wypowiedzenia umowy, niezależnie jak procedura będzie się
    nazywała).
    Dlatego "zmiana już istniejących stosunków", szczególnie przy
    umowach bezterminowych - jest IMHO zdecydowanie możliwa.
    Jak rozumiem z twojego posta: "niestety" !

    BTW: a co zmienili ??

    pozdrowienia, Gotfryd