  • 11. Data: 2003-12-08 23:03:17
    Temat: Re: zarzad spoldzielni - swiete krowy
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...neostrada.pl>

    On Fri, 05 Dec 2003 10:36:54 +0000, Renata Gołębiowska wrote:

    > A poza tym to zdaje się spółdzielnia to Ty.
    Właśnie w tym problem. Spółdzielnie oficjalnie są tworzone przez
    "członków". W praktyce to firmy w kontaktach z konsumentami, ponieważ
    faktyczna możliwość zadbania o swoje interesy jest identyczna, jak w
    przypadku konsumentów. I taki "członek", szczególnie w większych lub
    bardziej rozproszonych spółdzielniach nie ma żadnych możliwości obrony i
    jest ewidentnie stroną słabszą. A ta fikcja tylko pogarsza sprawę. Dlatego
    w zasadzie spółdzielnie powinny być traktowane jak przedsiębiorcy w
    kontaktach z konsumentami, bo z prawdziwą spółdzielczością już dawno nie
    mają nic wspólnego.
    Pozdrawiam,
    MArta
    Ps. Ja też postuluję uczepić się przepisów przeciwpożarowych, dojazdów
    karetek itp. Ew. ostateczną decyzję spółdzielni można zaskarżyć do sądu,
    ale sądzenie się z własną spółdzielnią też w tym kraju nie jest łatwe.
    Ciekawe czemu do tej pory nic z tą idiotyczną fikcją nie zrobiono?

  • 12. Data: 2003-12-09 00:28:08
    Od: "Marek" <d...@p...com>

    Użytkownik "MXW" <m...@n...here> napisał w wiadomości
    > A wspolnota nie moze umoczyc? Tak samo moze byc odciete np. cieplo
    > dla calego budynku bo wspolnota wydala kase na cos wazniejszego.
    > Tak samo fundujesz diety zarzadowi czy radzie wspolnoty itp. itd.
    > Kontroli nad wspolnota nie masz duzo wiekszej niz w przypadku
    > spoldzielni.

    Ustawa o własności lokali
    Art. 27. Każdy właściciel lokalu ma prawo i obowiązek współdziałania w
    zarządzie nieruchomością wspólną.
    [....]
    Art. 29.
    [...]
    3. Prawo kontroli działalności zarządu służy każdemu właścicielowi lokalu.

    Dzięki tym przepisom jednak kontrola we wspólnocie może być o wiele
    skuteczniejsza niż w spółdzielni. Zależy to od woli właścicieli.

    Marek

  • 13. Data: 2003-12-09 21:12:08
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    Marta Wieszczycka wrote:
    > Ps. Ja też postuluję uczepić się przepisów przeciwpożarowych, dojazdów
    > karetek itp. Ew. ostateczną decyzję spółdzielni można zaskarżyć do sądu,
    > ale sądzenie się z własną spółdzielnią też w tym kraju nie jest łatwe.

    Dlaczego nie jest łatwe?

    KG

  • 14. Data: 2003-12-10 17:01:19
    Od: "MXW" <m...@n...here>

    "Marek" <d...@p...com> wrote in message news:3fd5171a@news.home.net.pl...

    > Dzięki tym przepisom jednak kontrola we wspólnocie może być o wiele
    > skuteczniejsza niż w spółdzielni. Zależy to od woli właścicieli.

    Analogiczne zapisy masz rowniez w statucie kazdej spoldzielni
    jesli nie w ustawie o prawie spoldzielczym, jak wygladaja proby
    egzekwowania takich praw ... wiadome.

  • 15. Data: 2003-12-10 23:52:14
    Od: "Marek" <d...@p...com>

    > "Marek" <d...@p...com> wrote in message

    > Analogiczne zapisy masz rowniez w statucie kazdej spoldzielni
    > jesli nie w ustawie o prawie spoldzielczym, jak wygladaja proby
    > egzekwowania takich praw ... wiadome.

    Jednak we wspólnocie trochę inaczej to wygląda. Ze względu na łatwość z jaką
    można zmienić zarząd. Nie bez znaczenia jest też to, że wspólnoty to dużo
    mniejsze podmioty niż spółdzielnie.

    Marek