  • 1. Data: 2003-12-05 07:34:10
    Temat: podstawy prawne dla decyzji administracyjnych
    Od: "PEnzym" <p...@w...pl>

    Witam !

    Mam do was pytanie. Czy ktoś orientuje się jak należy pisać decyzje
    administracyjne ?
    Ustawa która była podstawą dla starego rozporządzenia już nie obowiązuje, a
    do nowej ustawy brak rozporządzenia. Przynajmniej według mojej wiedzy.
    Czy w takiej sytuacji można wogóle pisać decyzje tylko na podstawie samej
    ustawy ?
    Czy można powołać się na stare rozporządzenie ?

    Pozdrawiam - Przemek

  • 2. Data: 2003-12-05 15:43:13
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PEnzym" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czy ktoś orientuje się jak należy pisać decyzje administracyjne ?

    To, co powinna zawierac decyzja administracyjna jest okreslone w KPA:

    (...)

    Art. 107. § 1. Decyzja powinna zawierać: oznaczenie organu administracji
    publicznej, datę wydania, oznaczenie strony lub stron, powołanie podstawy
    prawnej, rozstrzygnięcie, uzasadnienie faktyczne i prawne, pouczenie, czy i
    w jakim trybie służy od niej odwołanie, podpis z podaniem imienia i nazwiska
    oraz stanowiska służbowego osoby upoważnionej do wydania decyzji. Decyzja, w
    stosunku do której może być wniesione powództwo do sądu powszechnego lub
    skarga do sądu administracyjnego, powinna zawierać ponadto pouczenie o
    dopuszczalności wniesienia powództwa lub skargi.

    § 2. Przepisy szczególne mogą określać także inne składniki, które powinna
    zawierać decyzja.

    § 3. Uzasadnienie faktyczne decyzji powinno w szczególności zawierać
    wskazanie faktów, które organ uznał za udowodnione, dowodów, na których się
    oparł, oraz przyczyn, z powodu których innym dowodom odmówił wiarygodności i
    mocy dowodowej, zaś uzasadnienie prawne - wyjaśnienie podstawy prawnej
    decyzji, z przytoczeniem przepisów prawa.

    § 4. Można odstąpić od uzasadnienia decyzji, gdy uwzględnia ona w całości
    żądanie strony; nie dotyczy to jednak decyzji rozstrzygających sporne
    interesy stron oraz decyzji wydanych na skutek odwołania.

    § 5. Organ może odstąpić od uzasadnienia decyzji również w przypadkach, w
    których z dotychczasowych przepisów ustawowych wynikała możliwość
    zaniechania lub ograniczenia uzasadnienia ze względu na interes
    bezpieczeństwa Państwa lub porządek publiczny.

    (...)

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-

  • 3. Data: 2003-12-05 17:09:21
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > Mam do was pytanie. Czy ktoś orientuje się jak należy pisać decyzje
    > administracyjne ?

    Jestes urzednikiem?

> [...]
    > ustawy ?
    > Czy można powołać się na stare rozporządzenie ?

    Na 100 proc. jestes urzednikiem:)

    PS.

    Napisz dokladnie o co Ci chodzi. Formalne wymogi dec. adm. okresla kpa.
    (czasem tez przepisy szczegolne). Na podstawie takich szczatkowych
    informacji jakie podales nikt nie udzieli Ci odpowiedzi.

    Dan

  • 4. Data: 2003-12-05 17:41:31
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) PEnzym w wiadomości <bqpc8j$b0k$1@atlantis.news.tpi.pl>
    powiedział(a) co następuje:

> [...]
    > Czy w takiej sytuacji można wogóle pisać decyzje tylko na podstawie samej
    > ustawy ? Czy można powołać się na stare rozporządzenie ?

    Coś pokiełbasiłeś. Czy rozporządzenie zostało uchylone? Czy stare
    rozporządzenie jest jednoznacznie sprzeczne z nową ustawą? Czy w nowej
    ustawie jest podstawa prawna do wydania decyzji? Jaka jest Twoja wiedza?

    --
    Olgierd
    "Tylko szaleńcy ośmielają się lekceważyć prawa fizyki i biologii. Czymś

  • 5. Data: 2003-12-16 07:14:26
    Od: "PEnzym" <p...@w...pl>

    > Coś pokiełbasiłeś. Czy rozporządzenie zostało uchylone?

    Powstała nowa ustawa zastępująca starą. Rozporządzenie odnosiło się do
    starej.

    Czy stare
    > rozporządzenie jest jednoznacznie sprzeczne z nową ustawą?

    Nie jest sprzeczne.

    Czy w nowej
    > ustawie jest podstawa prawna do wydania decyzji?

    Tylko częściowo/

    Jaka jest Twoja wiedza?

    Tzn. ?? Nie jestem prawnikiem - co widać. :)

    --
    Pozdrawiam - Przemek
    Kto pyta, nie błądzi.