  • 1. Data: 2003-12-05 07:51:31
    Temat: zarzad spoldzielni - swiete krowy
    Od: "GARDU" <g...@i...pl>

    Czy ktos ma jakis pomysl lub zna uregulowanie prawne pozwalajace wywalczyc
    cokolwiek od zarzadu spoldzielni. Sytuacja jesty taka:
    Aby wymusic wykup garazy zarzad stwierdzil, ze klucze do bramki (i pilota do
    bramy) pozwalajace na wychodzenie z tylu budynku od strony podworka dostana
    TYLKO osoby, ktore wykupia garaz. Jesli chodzi o pilota to moze i to sluszna
    rzecz, ale wyjscie bramka zostalo zablokowane i zostalo praktycznie tylko
    jedno wyjscie z klatki, bo drugie prowadzi teraz tylko na podworko (do
    smietnika), bo dalej jest juz tylko brama dla "wybrancow".

  • 2. Data: 2003-12-05 10:11:52
    Temat: Re: zarzad spoldzielni - swiete krowy
    Od: "- Sebastian -" <s...@g...pl>

    Użytkownik GARDU <g...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bqpdcl$gd1$...@a...dialog.net.pl...
> [...]
    > jedno wyjscie z klatki, bo drugie prowadzi teraz tylko na podworko (do
    > smietnika), bo dalej jest juz tylko brama dla "wybrancow".

    Ja sprobowalbym szukac rozwiazania problemu w strone bezpieczenstwa p-poz.,
    drogi ewakulacji, itp
    pozdrawiam
    Sebastian

  • 3. Data: 2003-12-05 10:36:54
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <bqplms$6mg$1@inews.gazeta.pl>, - Sebastian - wrote:

> [...]
    > sluszna
    >
    > Ja sprobowalbym szukac rozwiazania problemu w strone bezpieczenstwa p-poz.,

    A poza tym to zdaje się spółdzielnia to Ty. Nigdy nie należałam do
    żadnej spółdzielni, ale zdaje się, że spółdzielnię tworzą jej
    członkowie, kt. wspólnie podejmują decyzję, więc albo Cię
    przegłosowano, albo nie było głosowania.
    Nie wiem, jak wygląda Twoje osiedle, jak jest duże i gdzie są te
    bramy, ale ja bym się zastanowiła, czy danie wszystkim do nich klucza
    jest dobrym pomysłem. Jeżeli osiedle jest zamknięte, z ochroną przy
    głównym wejściu, to założę się, że znajdą się ćwoki, kt. wyjdą przez
    boczną furtkę, nie zamykając jej za sobą, bo im się nie będzie
    chciało, no chyba, że zamek zatrzaskuje się automatycznie.

    Renata

  • 4. Data: 2003-12-06 07:52:44
    Od: "523" <a...@w...pl>

    Wszystko zależy ile członków ma spółdzielnia. Czy ma przedstawicieli i czy
    członkowie przychodzą na walne. Jak masz naprawdę problem to możesz zrobić
    najpierw akcję informacyjną (ulotki, ogłoszenia) i wywieś ją też w biurze
    spółdzielni.Jeżeli Ci nie pozwolą to na walnym zgłoś wniosek o zmianę
    statutu w tym zakresie, na pewno cię poprą jak dasz dobre uzasadnienie. A
    nierealizowanie wniosków walnego jest dla zarządu bolesne.

  • 5. Data: 2003-12-06 08:05:47
    Od: "GARDU" <g...@i...pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnbt0nu6.l7e.Renata.Golebiowska@154-moo-7.acn
    .waw.pl...
> [...]

    > żadnej spółdzielni, ale zdaje się, że spółdzielnię tworzą jej
    > członkowie, kt. wspólnie podejmują decyzję, więc albo Cię

    to jest przayklad rozumowania w stylu mamy demokrecje, wiec czemu sie
    krzywicie jak zle jest. decyzje podjal zarzad BEZ ZADNEGO glosowania.
    arbitralnie, po to tylko by wymusic kupno garazy (tfu, miejsc garazowych),
    ktorych koszt w 6 miesiecy podskoczyl o 4tys. siegajac juz nieprzyzwoitych
    cen.
    spoldzielnia jest rozproszona i sklada sie z kilkunastu grupek budynkow i
    odwolanie zarzadu jest nierealizowalne (cszczegolnie, ze najwieksza grupa
    jest tam gdzie mieszka zarzad - a nie musze pisac co to oznacza dla jej
    mieszkancow)

  • 6. Data: 2003-12-06 09:58:12
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <bqs2jk$2ou$1@absinth.dialog.net.pl>, GARDU wrote:

    > to jest przayklad rozumowania w stylu mamy demokrecje, wiec czemu sie
    > krzywicie jak zle jest.

    Krzywić można się jak najbardziej. Ja się np. krzywię na
    demokratycznie wybrany parlament, więc czemu miałabym Ci zabronić
    krzywienia się na inne demokratycznie podejmowane decyzje. Niestety
    społeczeństwo mamy mocno przypadkowe, żeby nie powiedzieć gorzej.

    >decyzje podjal zarzad BEZ ZADNEGO glosowania.

    To sprawdź, czy nie złamał prawa, przeczytaj statut, czy regulamin,
    czy co tam macie. Sprawdź jaka jest procedura podejmowania i
    odwoływania takich decyzji.

    Rada dla innych i na przyszłość: najlepiej omijać spółdzielnie
    szerokim łukiem. Ja kupowałam do tej pory 3 mieszkania, żadne nie było
    w spółdzielni i specjalnie pod tym kątem je wybierałam nauczona m.in.
    doświadczeniem znajomych będących członkami spółdzielni.

    Renata

  • 7. Data: 2003-12-06 10:18:48
    Od: "MXW" <m...@n...here>

> [...]
    > w spółdzielni i specjalnie pod tym kątem je wybierałam nauczona m.in.
    > doświadczeniem znajomych będących członkami spółdzielni.

    Na jedno chyba wychodzi - jak nie spoldzielnia to wspolnota czyli
    podobna struktura. Do jakiejs wspolnoty chyba nalezysz ?

  • 8. Data: 2003-12-06 13:33:34
    Od: "zbisa" <zbisa@SPAM_FUJzr.ita.pwr.wroc.pl>

    zostalo praktycznie tylko
    > jedno wyjscie z klatki, bo drugie prowadzi teraz tylko na podworko (do
    > smietnika), bo dalej jest juz tylko brama dla "wybrancow".

    hmmm... a przeszkadza to Ci w normalnej egzystencji ? czy ta sytuacja
    utrudnia Ci codzienne zycie? Jesli nie to szkoda nerwa, ale jesli tak to
    moze spokojna rozmowa pozwoli siakos uregulowac sprawe. Nie moze zarzad
    spoldzielni dzielic swoich spoldzielcow na gorszych i lepszych. Z czesci
    wspolnej nieruchomosci kazdy ma prawo korzystac w jednakowym stopniu. Zarzad
    spoldzielni ma obowiazek dbania w jednakowy sposob o intereszy wszystkich
    spoldzielcow. Te argumenty powinny wystarczyc... No chyba ze sprawy zaszly
    juz za daleko (np. przy innych okazjach) i teraz jest tak ze jedna strona
    chce pokazac drugiej stronie :-)))
    pozdrawiam! zbisa

  • 9. Data: 2003-12-06 22:23:12
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <bqsam7$30d$1@opal.futuro.pl>, MXW wrote:

    > Na jedno chyba wychodzi - jak nie spoldzielnia to wspolnota czyli
    > podobna struktura. Do jakiejs wspolnoty chyba nalezysz ?

    Należę i dlatego np. nie martwię się o to, że moja spółdzielnia, czyli
    teoretycznie ja umoczę w budowie jakiegoś kolejnego bloku, który mnie
    nic nie obchodzi, za to obchodzi mojego pana prezesa.

    Renata

  • 10. Data: 2003-12-08 09:51:07
    Od: "MXW" <m...@n...here>

    > Należę i dlatego np. nie martwię się o to, że moja spółdzielnia, czyli
    > teoretycznie ja umoczę w budowie jakiegoś kolejnego bloku, który mnie
    > nic nie obchodzi, za to obchodzi mojego pana prezesa.

    A wspolnota nie moze umoczyc? Tak samo moze byc odciete np. cieplo
    dla calego budynku bo wspolnota wydala kase na cos wazniejszego.
    Tak samo fundujesz diety zarzadowi czy radzie wspolnoty itp. itd.
    Kontroli nad wspolnota nie masz duzo wiekszej niz w przypadku
    spoldzielni.