  • 11. Data: 2005-05-15 10:40:53
    Temat: Re: zakupy na odleglosc a zwrot towaru
    Od: firma mm <f...@g...pl>

    a jak ja wysyłam oprogramowanie na CD w pudełku plastikowym to jak mam to
    pudełko plastikowe opakować żeby było zgodnie z tym przepisem ? nie mam
    żadnego profesjonalnego urządzenia do zaklejania celofanem.

  • 12. Data: 2005-05-15 10:43:27
    Od: firma mm <f...@g...pl>

    kam wrote:

    > MZ nie, to nie jest oryginalne opakowanie, a tylko zabezpieczenie do
    > przesyłki.. Natomiast juz otwarcie drugiej, wewnętrznej koperty,
    > uznałbym za usunięcie opakowania (przecież to nie musi byc folia). Warto
    > jednak żeby jasno wynikało z okoliczności (załączonego pisma, opisu
    > itp.) co jest w tej kopercie.
    > A jeśli nie zostały spełnione przesłanki z przepisu (usunięcie
    > oryginalnego opakowania), to konsument ma prawo odstąpić od umowy.
    >
    > KG
    a jeśli bym dał drugą kopertę a odbiorca otworzy jednak ją a potem odeśle
    w podobnej kopercie i zarząda zwrotu pieniędzy? jak mam udowodnić że
    otworzył tą pierwotną kopertę ? przecież te koperty nie mają hologramu
    żeby był dowód że to ta oryginalna koperta

  • 13. Data: 2005-05-15 11:59:21
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    firma mm napisał(a):
> [...]
    > że otworzył tą pierwotną kopertę ? przecież te koperty nie mają
    > hologramu żeby był dowód że to ta oryginalna koperta

    nie masz jakiejś pieczątki (firmowej), którą oznaczysz kopertę? może
    jakis nadruk ?
    można też zabezpieczyć opakowanie w inny sposób, tak żeby nie dało się
    otworzyć bez uszkodzenia zabezpieczenia...
    pomyśl :)
    bo jeśli patrzymy w ten sposób, to znajdzie się też sposób żeby ponownie
    zafoliować :)

    KG

  • 14. Data: 2005-05-15 12:01:38
    Od: firma mm <f...@g...pl>

    kam wrote:

> [...]
    > pomyśl :)
    > bo jeśli patrzymy w ten sposób, to znajdzie się też sposób żeby ponownie

    sugerujesz że powinienem zamówić specjalne plastikowe samozaklejające
    woreczki firmowe (jakie na przykład używają firmy kurierskie) ale jeśli
    klient powie że żadnego takiego woreczka nie było ? i na tej zasadzie
    zwraca towar jako nieotwierany ?

  • 15. Data: 2005-05-15 12:10:00
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    firma mm napisał(a):
    > sugerujesz że powinienem zamówić specjalne plastikowe samozaklejające
    > woreczki firmowe (jakie na przykład używają firmy kurierskie) ale jeśli
    > klient powie że żadnego takiego woreczka nie było ?

    można i tak
    w razie sporu będziesz musiał wykazać, że było opakowanie
    np. bo takie zasady stosujesz, o takiej formie opakowania uprzedzasz
    klienta (na stronie internetowej, w załączonym piśmie) itd.
    sędziowie to wbrew czasem spotykanym opiniom w większości rozsądnie
    myślący ludzie :)
    nie sprowadzajmy sprawy do absurdu, bo co będzie jak klient powie, że w
    ogóle nic mu nie przysłałeś? ;)

    KG

  • 16. Data: 2005-05-15 12:24:00
    Od: firma mm <f...@g...pl>

    a jak stosować przepis jeśli program zostanie wysłany przez e-mail ?

  • 17. Data: 2005-05-15 14:10:57
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    firma mm napisał(a):
    > a jak stosować przepis jeśli program zostanie wysłany przez e-mail ?

    nie wiem, nie wiem czy w ogóle będzie miał zastosowanie...

    KG