  • 11. Data: 2006-05-21 11:27:40
    Temat: Re: zakonczenie wynajmu mieszkania
    Od: "Jakub Radomski" <j...@g...pl>

    Dzieki za wszystkie odpowiedzi!

    Co do pokwitowania za zaliczke, to ponoc takowe istnieje, tylko jak
    powiedziala moja kolezanka wg niej jest "g.... warte" (nie wiem dlaczego tak
    uwaza). Rozumiem, ze wystarczy ze na takim pokwitowaniu jest stwierdzenie o
    daniu kaucji i podpis (a co jak nie ma daty?).

    Zajrzalem do KC i mam jeszcze ostatnie pytanie - w jakim trybie ta sprawa
    bylaby przez sad rozpatrywana:
    1) uproszczonym
    2) nakazowym
    3) czy upominawczym ?

    Z tego co widze to post. nakazowe odpada, bo brak tu jakiegolwiek z
    dokumentow wymienionych w art. 485 KC. No bo chyba pokwitowania nie mozna
    np. uznac za "zaakceptowany przez dluznika rachunek".
    Pozostaje wiec post. uproszczone i post. upominawcze. Z tego co rozumiem
    nakaz zaplaty (czyli wyrok bez rozprawy i ciagania po sadach) moze byc
    wydany tylko w post. upominawczym, a nie w uproszczonym, tak? Co trzeba
    zrobic, zeby sprawa poszla do upominawczego?

  • 12. Data: 2006-05-22 17:25:02
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Jakub Radomski napisał(a):
    > Zajrzalem do KC i mam jeszcze ostatnie pytanie - w jakim trybie ta sprawa
> [...]

    1 i 3

> [...]
    > wydany tylko w post. upominawczym, a nie w uproszczonym, tak? Co trzeba
    > zrobic, zeby sprawa poszla do upominawczego?

    nic, jeśli za bardzo nie nakręcisz w pozwie, to pójdzie

    KG