  • 1. Data: 2004-06-14 06:17:42
    Temat: zakaz konkurencji
    Od: "mikubo" <m...@v...pl>

    Pracuję w firmie, która zajmuje sie importem i sprzedażą importowanych towarów
    na terenie kraju. Chciałabym zrezygnować z pracy i rozpocząć indywidualną
    działalnosc gospodarczą, która polegała by na imporcie tych samych towarów i
    ich sprzedaży w kraju. Czy grożą mi jakieś sankcje prawne ze strony byłego
    pracodawcy.
    Z góry dziękuję za odpowiedzi lub wskazanie miejsca gdzie jej szukać.

  • 2. Data: 2004-06-14 07:37:20
    Temat: Re: zakaz konkurencji
    Od: glokers <glokers[no-spam]@poczta.onet.pl>

    mikubo wrote:

> [...]
    > strony byłego pracodawcy.
    > Z góry dziękuję za odpowiedzi lub wskazanie miejsca gdzie jej szukać.

    jezeli nie macie miedzy soba wiazacej umowy o zakazie konkurencji to mozesz
    bez ograniczen zajmowac sie taka dzialalnoscia

    co do przepisow to zerknij rozdzial IIa Kodeksu Pracy

  • 3. Data: 2004-06-14 08:41:51
    Od: m...@v...pl

    > mikubo wrote:
    > Dziękuję bardzo za pomoc.
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-06-14 09:12:48
    Od: "Piotr Jachowicz" <p...@p...gazeta.pl>

    mikubo napisał:

> [...]
    > Czy grożą mi jakieś sankcje prawne ze strony byłego pracodawcy.
    > Z góry dziękuję za odpowiedzi lub wskazanie miejsca gdzie jej szukać.

    Zanim zaczniesz to robić, poradź się prawnika. Wydaje mi się że w
    przypadku np. sprzedaży tym samym klientom Twój były pracodawca mógłby
    dochodzić że popełniłeś czyn nieuczciwej konkurencji.

    > Pozdrawiam

    Piotr Jachowicz

  • 5. Data: 2004-06-14 09:38:03
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > ich sprzedaży w kraju. Czy grożą mi jakieś sankcje prawne ze strony byłego
    > pracodawcy.

    Jesli wykorzystasz do tego swoje znajomosci i bedziesz handlowac z tymi
    samymi klientami co twoj byly pracodawca, to moglby on wystapic do sadu
    z tego powodu ...

  • 6. Data: 2004-06-14 09:38:25
    Od: m...@v...pl

    Przepraszam ale jeszcze raz chciałabym skorzystać z Pana/Pani wiedzy. Nie mam
    umowy o zakazie konkurencji ale w załączniku umowy o pracę (w wykazie
    obowiązków) są m.in. następujące punkty.
    Do Pani obowiązków na stanowiski Handlowca należy:
    - Zachować tajemnicę zawodową w odniesieniu do spraw prowadzonych w imieniu
    firmy jak do wszelkoch informacji w posiadanie których weszła Pani z tytułu
    zawartej umowy o pracę.
    - Wykazaywać lojalność wobec Zarządu.
    - Przestrzegać przepisów o niekonkurencyjności zawartych w Kodeksie Pracy tak w
    trakcie trwania stosunku pracy jak i po jego ustaniu, nie zależnie od przyczyn
    wypowiedzenia.

    Czy na powyższej podstawie pracodawca może żądać odszkodowania ?
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2004-06-14 11:57:16
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 14 cze o godzinie 11:38, na pl.soc.prawo, m...@v...pl napisał(a):

> [...]
    > wypowiedzenia.
    >
    > Czy na powyższej podstawie pracodawca może żądać odszkodowania ?

    Raczej tak.
    Ale to ogólne stwierdzenie, brak tutaj okresu tej /niekonkurencyjności/ po
    ustaniu stosunku pracy, brak wzmianki o formie zadośćuczynienia za to itp
    itd.
    Jeden znajomy był informatykiem w większej frmie i gdy został /zredukowany/
    - firma ze to że nie będzie prowadził DG w dziedzinie informatyki przez 1,5
    roku płaciła mu.... pełną pensje która zarabiał gdy był zatrudniony.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 8. Data: 2004-06-14 12:39:21
    Temat: Odp: zakaz konkurencji
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    Nie mogłby.

    Umowa o zakazie konkurencji jest umową dwustronną. Żeby umowa taka była
    ważna pracodawca musi zobowiązać się wypłaty na rzecz pracownika
    odpowiedniego odszkodowania przez określony czas.

    Skoro w umowie o pracę nie zawarto takich postanowień należy uznać, że zakaz
    konkurencji nie obowiązuje.

    brett

  • 9. Data: 2004-06-14 13:51:50
    Temat: Re: Odp: zakaz konkurencji
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Skoro w umowie o pracę nie zawarto takich postanowień należy uznać, że zakaz
    > konkurencji nie obowi?zuje.

    Mi bardziej chodzilo o to, ze pracownik odchodzi z pracy i zaklada
    wlasna dzialalnosc i korzysta z bazy danych jakiej dorobil sie w
    poprzedniej pracy, tj. po prostu kradnie liste klientow ....

  • 10. Data: 2004-06-16 17:09:07
    Od: "adamba" <b...@p...onet.pl>

    > Mi bardziej chodzilo o to, ze pracownik odchodzi z pracy i zaklada
    > wlasna dzialalnosc i korzysta z bazy danych jakiej dorobil sie w
    > poprzedniej pracy, tj. po prostu kradnie liste klientow ....

    czemu zaraz kradnie?? może zapamiętał ;) Jeżeli pracuje w branży kilka lat to
    już zna "swoich" klientów