  • 11. Data: 2004-07-27 12:51:20
    Temat: Re: z pamiętnika kontrolera RTV
    Od: k...@o...pl

    > <k...@o...pl> napisal(a): W Polsce staruszki oddają koledze 'wnuczki'
    wszystkie swoje oszczędności, bo
    > 'wnuczka' zadzwoniła, że pilnie potrzebuje pieniędzy na samochód, a
    > dziesiątki tysięcy ludzi topi forsę w kredytach argentyńskich.
    > Wpuszczenie na własne życzenie kontrolera bez nakazu sądowego posiadając
    > niezarejestrowane odbiorniki w domu to w tym świetle mały pikuś. ;)

    I myślę że tutaj trafiłeś w samo sedno - naprawdę 90 % społeczeństwa wpuści na
    własne życzenie kontrolera

  • 12. Data: 2004-07-27 13:08:32
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Taka kontrola wyglądała tak :
    > Przychdzę do Takiego delikwenta, okazuję upoważnienie, mówię cel kontroli
    > grzecznie pytam czy mogę wejść do domu, firmy
    > W 95 % nie ma z tym zadnego problemu - wchodzę i widzę telewizor, radyiko
    > (najczęściej działające) - jeżeli nie działa to proszę o włączenie, -
    później
    > proszę o okazanie książeczki opłat RTV - jeżeli nie ma to klient jest
    > ugotowany.

    A od kiedy jest obowiazek trzymania ksiazki RTV w domu,
    gdzie jest TV i radio?
    A jesli ksiazke RTV zabral inny domownik po to,
    zeby ... zaplacic - to tez bedzie wyrok za nieplacenie?

    Zeby sprawdzic czy jest oplacony abonament wystarczy
    sprawdzic rejestr wplat za abonament w TVP. Nastepenie
    jesli brakuje wplat , wyslac pismo, ponaglenie itp
    Tak dzialaj normalne firmy, instytucje.

    Tego typu praktyki jakie proponuje nam nasze "demokratyczne
    panstwo prawa" to kolejny powazny krok w kierunku
    panstwa totalitarnego.

    Pomijam tu w ogole kwestie placenia haraczu na TVP
    za posiadanie sprzetu elektronicznego.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    http://www.wojsal.prv.pl

  • 13. Data: 2004-07-27 13:15:45
    Od: k...@o...pl

    > gdzie jest TV i radio?
    > A jesli ksiazke RTV zabral inny domownik po to,
    > zeby ... zaplacic - to tez bedzie wyrok za nieplacenie?
    Wtedy masz 7 dzi na złożenie dodatkowych wyjaśnień i okazanie książeczki RTV -
    często tak się zdarzało.

    > Zeby sprawdzic czy jest oplacony abonament wystarczy
    > sprawdzic rejestr wplat za abonament w TVP. Nastepenie
    > jesli brakuje wplat , wyslac pismo, ponaglenie itp
    > Tak dzialaj normalne firmy, instytucje.
    No tak ale np. firma ma siedzibe w Warszawie a sklep w Gdańsku - sklep w
    kartotece nie figuruje

    > Pomijam tu w ogole kwestie placenia haraczu na TVP
    > za posiadanie sprzetu elektronicznego.
    A haracz dla US, ZUS, itp...

  • 14. Data: 2004-07-27 14:23:53
    Od: "Bogdan iBogdan" <b...@w...pl>

    > A haracz dla US, ZUS, itp...

    porownanie TVP do tych instytucji ma sie jak abo za TV (abo za telewizor!)
    do abo za gaz...

    --
    Proszę mi wybaczyć. Przechadzałem się po parapecie, by się rozejrzeć.
    gubernator William J. le Petomane

  • 15. Data: 2004-07-27 14:25:12
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    > No tak ale np. firma ma siedzibe w Warszawie a sklep w Gdańsku - sklep w
    > kartotece nie figuruje

    A co to ma do rzeczy?
    Place na konto TVP i firma powinna wieddziec czy ja
    wplacilem czy nie. No, chyba ze nie ewidencjonuje
    swoich dochodow z abaonamentu...

    > A haracz dla US, ZUS, itp...

    Ten sam problem, i te same kroki w kierunku totalitaryzmu...
    (oczywiscie nie jestem przeciw US, lecz przeciwko
    niektorym podatkowm, procedurom itp)

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    http://www.wojsal.prv.pl

  • 16. Data: 2004-07-27 14:27:31
    Od: "Bogdan iBogdan" <b...@w...pl>

    >A jesli ktos wlasnie (pol godziny temu) kupil
    > (powiedzmy z drugiej reki ,albo lepiej dostal)
    > sprzet RTV i ma zdaje sie 7 dni na
    > jego zarejstrowanie to co !

    a jezeli ktos ma upodobanie do zmian telewizora co 6 dni?

  • 17. Data: 2004-07-27 14:29:40
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

> [...]

    A jesli ktos wlasnie (pol godziny temu) kupil (powiedzmy z drugiej reki ,albo lepiej
    dostal) sprzet RTV i ma zdaje sie 7 dni na

    Tez go karałes czy pozwalałes jednak sprawe normalnie załatwić !?

    A.

  • 18. Data: 2004-07-27 14:51:13
    Od: Drwal <w...@o...tej>

    k...@o...pl napisał(a):

    > I myślę że tutaj trafiłeś w samo sedno - naprawdę 90 % społeczeństwa wpuści na
    > własne życzenie kontrolera

    Uwazasz ze az tylu idiotow mamy w Polsce? Ja mysle ze gdzies z 10 razy
    mniej :)

    --
    Drwal GG:2006587 [ROT13!]q...@b...cy
    zdjecie.moje.prv.pl /\ drwal.ws.prv.pl

  • 19. Data: 2004-07-27 15:45:25
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Szanowni Państwo !
    Odnoszę wrażenie, iż nieco gubimy temat wątku (wątków). Biorą też górę
    zbytnie emocje (imputowanie Kol. Krzysztofowi-kontrolerowi "stalinowskich
    metod" - to moim zdaniem co najmniej lekka przesada). To, że Kol. Krzysztof
    podejmując próbę umożliwienia mu kontroli MYŚLAŁ - zaś kontroli owej poddany
    trudnej i zapewne wyczerpującej dlań czynności podjąć nie raczył - to
    dowodzi tylko skuteczności Kol. Krzysztofa i nie ma nic wspólnego z
    łamaniem, naciąganiem itp prawa. Obowiązek poinformowania "strony" o jej
    prawach istnieje tylko wówczas, gdy przepis prawny tak stanowi. W
    pozostałych przypadkach nieznajomość prawa szkodzi (i to od czasów
    rzymskich).
    Każda dysputa ma to do siebie, że przewagę w niej bierze siła argumentów,
    nie zaś argument siły (czy też krzyku). Jeżeli zaś jest odwrotnie- to
    dyskusja przestaje istnieć i rozpoczyna się mordobicie.
    I powracając do tematu wątku.
    Wydaje się, że zgodni jesteśmy w następujących sprawach :
    Po pierwsze : Opłata tzw. abonamentowa RTV jest daniną publiczną (podatek od
    posiadania odbiornika). Przepisy ją określające i określające jej
    egzekwowanie stoją w rażącej sprzeczności z Ustawą Ordynacja Podatkowa.
    Po drugie : Istnienie owej sprzeczności nie generuje bezprawności jej
    pobierania , egzekwowania itp. Nie ma tak dobrze, żebym stwierdzając np
    niekonstytucyjność ustawy miał możliwość jej nieprzestrzegania. I to też
    jest uzasadnione.
    Po trzecie : Ustawodawca i urzędnik państwowy wydający stosowne
    rozporządzenie na mocy delegacji ustawowej , pozostawił szereg "niedoróbek"
    powodujących nieskuteczność ściągania opłat i kontroli (skuteczność
    uzależnił od woli zobowiązanego). Inaczej : "Mogą panu majstrowi naskoczyć
    tam, gdzie pan może pana majstra pocałować w dupę."

    I teraz zobaczywszy swoją dłoń w nocniczku "zastanawia się" co zrobić dalej.
    Bazując na doświadczeniu nabytym w epoce minionej usiłuje doprowadzić
    poddanych do błędnego pojmowania stanu prawnego (niektórzy mogą to nazwać
    postraszeniem). Zapomina jednak, że u części owych poddanych świadomość
    prawna niepomiernie wzrosła i takie działania wywołać mogą jedynie uśmiech
    politowania.

    Zastanawiać może jedynie jakaś dziwna niechęć do nazwania rzeczy po imieniu
    (podatku podatkiem) i dokonania stosownych zmian legislacyjnych. Ale wśród
    miłościwie nam panujących zaobserwować można daleko posunięty opór przed
    takim pojmowaniem problemu, a bo co ludzie pomyślą : dzisiaj ustanowią
    podatek od radia i TV , jutro od butów, a pojutrze od soli ... A jak tak
    ludzie pomyślą, to ciepły "kącik" na Wiejskiej przyjdzie zastąpić stróżówką
    AR

  • 20. Data: 2004-07-27 16:03:23
    Od: Adam <U...@T...interia.pl>

> [...]
    > jak Ci wszyscy którzy szumnie mówią że nie wpuszczą kontrolera zachowają się
    > realnej sytuacji. Wiem o czym mówię bo kiedyś kontrolowałem rejestracje
    > odbiorników RTV.
    > Taka kontrola wyglądała tak :
    > Przychdzę do Takiego delikwenta, okazuję upoważnienie, mówię cel kontroli i
    > grzecznie pytam czy mogę wejść do domu, firmy
    > W 95 % nie ma z tym zadnego problemu - wchodzę i widzę telewizor, radyiko
    > (najczęściej działające) - jeżeli nie działa to proszę o włączenie, - później
    > proszę o okazanie książeczki opłat RTV - jeżeli nie ma to klient jest

    Hmmm... moze ktos juz pytal:

    Czy telewizor, ktory znajduje sie w moim mieszkaniu a nie bedacy moja
    wlasnoscia rowniez obliguje mnie do wnoszenia oplaty abonamentowej ???
    Zalozmy, ze przechowuje go jako prezent dla siostry na sw. Mikolaja...

    Adam

    PS. sam sobie odpowiem - sw. Mikolaj to taka sama wymowka jak "ogladam
    tylko stacje komercyjne" ?