  • 1. Data: 2004-05-30 19:23:50
    Temat: wyrok nsa
    Od: "e...@o...pl" <e...@o...pl>

    Witam,

    Mam ogromną prośbę. Czy może ktoś może dysponuje (i mógłby mi przesłac na priv)
    tekstem wyroku NSA II SA 390/96 z dnia 10 marca 1997?

    Będę baaaaardzo wdzięczna za wszelką pomoc.

    Pozdrawiam

    Essa

  • 2. Data: 2004-05-30 20:40:13
    Temat: Re: wyrok nsa
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

    Użytkownik <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    priv)
    > tekstem wyroku NSA II SA 390/96 z dnia 10 marca 1997?
    >
    > Będę baaaaardzo wdzięczna za wszelką pomoc.

    1997.03.10 wyrok NSA SA/Sz 1915/96

    w Szczecinie

    1. Nieruchomość w M. nie przyniosła Spółce w 1993 r. (ani w 1994 r.) żadnych
    przychodów, nie uruchomiono bowiem działalności turystyczno-rekreacyjnej,
    dla którego to celu Spółka nieruchomość nabyła. Wydatek na wyposażenie
    obiektu nie był związany z osiąganiem przychodów, nie podlega więc
    zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodu.

    2. Osoba przyjmująca zlecenie sama ponosi koszty wykonania zlecenia. Z umów
    zlecenia zawartych w aktach sprawy wynika wręcz, że to przyjmujący zlecenie
    we własnym zakresie zabezpiecza odzież roboczą i środki ochrony osobistej.
    Tak więc słuszne jest stanowisko organów podatkowych, że wydatek na pranie
    odzieży roboczej osób wykonujących zlecenie nie stanowi kosztu osiągnięcia
    przychodu przez Spółkę w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy z 1992 r. o
    podatku dochodowym od osób prawnych.

    3. Wydatki poniesione przez Spółkę na zakup napojów orzeźwiających słusznie
    nie zostały uznane za podlegające odliczeniu koszty uzyskania przychodu, nie
    był to bowiem koszt bezpośrednio związany z przychodem (art. 15 ust. 1), a
    ponadto - jak już wyżej wyjaśniono - Spółka nie zatrudniała pracowników,
    lecz osoby na podstawie cywilno-prawnych umów zlecenia. Wydatki na napoje
    stanowiły koszty zleceniobiorców.

    Inna sygnatura, ale pod podaną data nie ma innego wyroku NSA.

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-05-30 21:03:11
    Od: "e...@o...pl" <e...@o...pl>

    dzięki,

    to nie jest jednak to,
    ma być coś o biegłych sądowych i tłumaczach...
    może ktoś ma do tego dostęp?? Plizzz

    Essa

  • 4. Data: 2004-05-30 22:05:20
    Od: "ape" <a...@p...fm>

    Użytkownik "Johnson" <j...@g...pl.nospam> napisał w wiadomości

    netykieta wymaga ciecia sigow i cytatow

    pozdro
    ape

  • 5. Data: 2004-05-31 04:49:33
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

    Użytkownik "ape" <a...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Johnson" <j...@g...pl.nospam> napisał w wiadomości
    >
    > netykieta wymaga ciecia sigow i cytatow
    >
    > pozdro
    > ape

    Jesli nie znasz tego orzeczenia NSA, to lepiej siedź cicho, lub zapisz się
    na grupę dotycząca netkiety. Atak tylko obciążasz sieć.

    --
    JOHNSON :)

  • 6. Data: 2004-05-31 06:56:26
    Od: "e...@o...pl" <e...@o...pl>

    Proszę, nie kłóćcie się.

    Mnie ten tekst jest bardzo potrzebny (i to w trybie pilnym!!). Może ktoś wie,
    gdzie był publikowany?

    Pozdrawiam
    Essa

  • 7. Data: 2004-05-31 23:41:49
    Od: "ape" <a...@p...fm>

    > Jesli nie znasz tego orzeczenia NSA, to lepiej siedź cicho, lub zapisz się
    > na grupę dotycząca netkiety. Atak tylko obciążasz sieć.

    skad domniemanie, ze nie znam tego orzeczenia?
    do reszty sie nie ustosunkuje, bo ntg

    pozdro
    ape