  • 1. Data: 2004-05-30 18:58:11
    Temat: Naprawa na gwarancji po 1-dniu użytkowania.
    Od: "magda/trojmiasto" <n...@o...pl>

    Dzień dobry wszystkim,
    kupiłam kamerę, która niestety okazała się zepsuta (nowa kamera, sklep,
    gwarancja ). Mam ją dopiero 1 dzień, czy mogę ją oddać do sklepu i zarządać
    zwrotu pieniędzy, albo wymiany na nowy model ? Czy raczej muszę teraz czekac
    14 dni, żeby ja naprawiali itd. ????
    I jeszcze jedno, w miedzyczasie (po wejsciu do UE) zmieniła się długość
    gwarancji na kamery canona, ale dostałam starą gwarancję (stary wydruk) na
    której pisze, że ważna jest tylko 1 rok ,czy powinnam iść do sklepu i
    poprosić o zaświadczenie, że na mój sprzęt gwarancja wynosi 2 lata ???

    pozdrawiam serdecznie- m.ziemann

  • 2. Data: 2004-05-30 19:55:39
    Temat: Re: Naprawa na gwarancji po 1-dniu użytkowania.
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Rozważywszy wszystkie za i przeciw, magda/trojmiasto napisał(a):

> [...]
    > gwarancja ). Mam ją dopiero 1 dzień, czy mogę ją oddać do sklepu i zarządać
    > zwrotu pieniędzy, albo wymiany na nowy model ?

    Mozesz zadac zwrotu gotowki, ale nie wydadza jej od razu. Kamera
    moze pojsc do serwisu w celu sprawdzenia, ze naprawde jest
    zepsuta. Zwroc uwage na art. 8.1 ustawy z 27 lipca 2002
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1176.htm
    Ja walcze teraz z oszustem sprzedawca z salonu Plus GSM w Geant
    Gdynia. Czwarty miesiac. Kupilem od razu uszkodzony telefon.
    Nalezy zadac przyjecia towaru do zwrotu, nie do naprawy! Jak
    sprzedawca jest bezczelny i ma prawo gdzies, tak jak ten moj, to
    oprocz sprawy cywilnej to mozesz sobie poplakac w rekaw.

    > Czy raczej muszę teraz czekac
    > 14 dni, żeby ja naprawiali itd. ????

    To zalezy od Twojej woli. Poza tym 14 dni moze byc optymistycznym
    terminem. Poczytaj co w gwarancji na ten temat jest napisane.

    Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x58E0356F
    Nie komentujemy i nie komentujemy, dlaczego nie komentujemy.
    (C) by Boguslaw Majewski - MSZ

  • 3. Data: 2004-05-30 21:22:56
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Zbynek Ltd. wrote:
    > Mozesz zadac zwrotu gotowki, ale nie wydadza jej od razu.

    Nie za bardzo, przede wszytkim może żądać wymiany albo naprawy.
    Rzeczywiście wybór należy do kupującego (poza pewnymi wyjątkami). Zwrot
    gotówki to nieco bardziej odległa i mniej prawdopodobna sprawa.
    Powyższe jesli zareklamujesz z tytułu niezgodności z umową. Jeśli
    powołasz się na gwarancję - przeczytaj jej treść.

    KG

  • 4. Data: 2004-05-30 21:30:18
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Rozważywszy wszystkie za i przeciw, kam napisał(a):

    > Nie za bardzo, przede wszytkim może żądać wymiany albo naprawy.

    Ups... Zapedzilem sie. Juz tyle razy mi usilowano wciskac rozne,
    niezgodne ze stanem faktycznym opinie, ze zaczalem brac je za
    rzeczywistosc:-) Tym bardziej mi wstyd za taka pomylke, bo jestem
    na biezaco, jako ze walcze o swoje urzadzenie.

  • 5. Data: 2004-05-30 21:47:23
    Od: "e...@o...pl" <e...@o...pl>

    zadzwoń do PIHu po informacje,
    mnie w każdym razie w podobnej sprawie udzielili kiedyś całkiem konkretnych
    informacji

  • 6. Data: 2004-05-31 05:21:05
    Od: "magda/trojmiasto" <n...@o...pl>

    NO to teraz sobie popisze :
    Warunki gwarancji :

    1) Sprzedawca gwarantuje Nabywcy wysoka jakosc i poprawne dzialanie
    urzadzenia, na ktory zostala wystawiona niniejsza karta gwarancyjna, pod
    warukniem uzytkowania zgodnie z przeznaczeniem oraz zasadami okreslonymi w
    doreczonej instrukcji obslugi.

    2) Odpowiedzialnosc gwarancyjna obejmuje bezplatne naprawy usterek lub wad
    urzadzenia uniemozliwiajacych ekspolatacje zgodnie z jego przeznaczeniem
    okreslonym w instrukcji. W sutyacjach wyjatkowych, gdyby wady lub usterki
    nie dalo sie usunac sprzedawca zobowiazuje sie do wymiany urzadzenia na nowe
    wolne od wad lub usterek.

    W punkcie pierwszym jest napisane, ze gwarantuje wysoka jakosc i poprawne
    dzialanie pod warunkiem uzytkowania zgodnie z przeznaczeniem -->jeszcze nie
    zdazylam użytkować, wiec moge zarzadac wymiany na nowy produkt od razu ???
    Zwrotu gotówki nie chcę, zależy mi na działającej kamerze :D

    I jeszcze jedno, kamera byla kupiona w trojmiescie, do warszawy przyszłana
    kurierem, zeby ja oddac bede musiala dostarczyc gwarancje, kamere i rachunek
    za nią (bez rachunku gwarancja jest nie wazna). Jak to teraz zrobić, żeby
    nie stracić i kamery i pieniedzy tzn czy pokwitowanie od kuriera wystarczy
    ???

    Dziękuję za wszelką pomoc, zaraz bede jeszcze dzwonic do PIH .

    magda

  • 7. Data: 2004-05-31 06:53:44
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    magda/trojmiasto wrote:
> [...]
    > zdazylam użytkować, wiec moge zarzadac wymiany na nowy produkt od razu ???

    Tak, ale nie powołuj się na gwarancję, a na niezgodność towaru z umową
    (ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej). Jeśli
    zareklamujesz z gwarancji, to będą naprawiać...

    KG

  • 8. Data: 2004-05-31 07:25:50
    Od: "Artur" <a...@i...pl>

    Zwroc uwage na art. 8.1 ustawy z 27 lipca 2002
    > http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1176.htm
    Jesli zakupil kamere w tym roku a na to wyglada to powyzsze paragrafy sa
    juz nieaktualne, wiec lepiej poszukac czegos bardziej aktualnego

  • 9. Data: 2004-05-31 07:30:26
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Artur wrote:

    > Zwroc uwage na art. 8.1 ustawy z 27 lipca 2002

    > Jesli zakupil kamere w tym roku a na to wyglada to powyzsze paragrafy sa
    > juz nieaktualne,

    ???

    KG

  • 10. Data: 2004-05-31 09:03:31
    Od: "magda/trojmiasto" <n...@o...pl>

    Witam,
    właśnie wróciłam z servisu canona i powiedzili mi tam ze do wymiany jest
    wszystko-cala ekektronika jaka tylko jest w kamerze. Więc kupiłam coś co po
    prostu nie działało. Pani w sklepie upiera sie że nie wymieni, bo nie mają
    już ich na stanie. (choc w piatek było jeszcze kilka, a to drogia kamera i
    raczej nie sprzedaja ich po 10 dzienie). Co mam teraz zrobić ???!!! Na
    prawie wogole sie nie znam, a zalezy mi na odzyskaniu pieniedzy, albo
    wymianie na nowy sprzet...nie chce miec nowej kamery, która jest cała
    zaepsuta a potem całą naprawiona...

    pozdrawiam i serdecznie dziekuje za pomoc -Magda