  • 1. Data: 2004-05-30 18:11:01
    Temat: certyfikat, licencja
    Od: "edward" <e...@o...pl>

    Witam
    Zacząłem sobie drążyć ten wątek i się pogubiłem
    W związku z tym mam pytanie
    Co w zasadzie powinno się posiadać do udowodnienia legalności progrmu -
    certyfikat czy licencję
    i jak taka licencja powinna wyglądać np jeżeli odkupuję legalny program o
    kolegi

    pozdrawiam i dzięki za odpowiedź

  • 2. Data: 2004-05-30 18:14:31
    Temat: Re: certyfikat, licencja
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "edward" <e...@o...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:c9d89k$o46$1@nemesis.news.tpi.pl

> [...]
    > certyfikat czy licencję
    > i jak taka licencja powinna wyglądać np jeżeli odkupuję legalny program

    http://www.microsoft.com/poland/piratnie/faq_1.htm

    PS. Nie słuchaj Arka B.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Dobre wino i ładna kobieta to dwie miłe trucizny.

  • 3. Data: 2004-05-30 19:28:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "edward" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Przede wszystkim legalny nośnik. Jeśli posiadasz legalny nośnik, to odpada
    odpowiedzialność karna, bo ta wiąże się z wykonaniem lub obrotem
    nielegalnymi nośnikami.

    Pozostaje sprawa cywilna. MS w swoich licencjach określa, że masz mieć
    certyfikat. Bo certyfikat jest dowodem legalności programu wg nich. Więcej
    znajdziesz na stronach MS do których odesłał Cię Andrzej. No chyba, że nie
    chodziło o ich program (bo z Twojego postu to nie wynika) to szukaj na
    strona producenta danego programu. Zresztą na legalnym nośniku z reguły w
    licencji zawarto. Nie słyszałem, by kogokolwiek ścigano za programy w
    procesie cywilnym. MS wymyśla sobie jakieś certyfikaty. W ustawie tego nie
    ma. W Polsce nikogo nie pozywali, więc trudno powiedzieć co by sądy na ten
    temat powiedziały. Ja przynajmniej o żadnym orzeczeniu nie słyszałem.
    Jakiś czas temu ktoś na grupie sygnalizował, że podobna próba ze strony MS
    miała miejsce w Niemczech i tam sąd federalny (bodajże tak się ich sąd
    najwyższy nazywa) wyjaśnił MS, że nie mają racji.

    moje prywatne zdanie na ten temat jest takie, ze wystarcza legalny nośnik.
    Licencja byłaby wiążąca dla Ciebie, ale tylko wówczas, gdyby miała moc
    umowy. A takiej mocy nie ma, bo po pierwsze w chwili zakupu zapoznać się z
    nią nie zapoznajesz. Po drugie zgody na nią nie wyrażasz. Po trzecie
    możesz tak naprawdę często w ogóle jej nie przeczytać, bo jest napisana w
    nieznanym Ci języku. A po czwarte określa ona ewentualnie warunki, na
    jakich autor udostępnił Ci prawo do używania programu. Dokąd tych warunków
    nie naruszysz, to fakt, czy masz jakąś tam nalepkę, hologram, oficjalną
    książkę czy wreszcie inne dodawane gadżety ma drugorzędne znaczenie. Ale
    zaznaczam, że to moja prywatna opinia, bowiem w tej kwestii nie słyszałem
    o jakimś orzecznictwie, W znanych mi przypadkach to po prostu nośniki były
    nielegalnymi kopiami, mniej lub bardziej podrobionymi na oryginał.

  • 4. Data: 2004-05-30 22:08:49
    Od: "ape" <a...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości
    <cut>
    > PS. Nie słuchaj Arka B.

    prosze, nie przy jedzeniu! ;)

    pozdro
    ape

  • 5. Data: 2004-05-30 22:36:29
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik edward napisał:
    > Co w zasadzie powinno się posiadać do udowodnienia legalności progrmu -
    > certyfikat czy licencję i jak taka licencja powinna wyglądać np jeżeli
    > odkupuję legalny program o kolegi

    Żaden certyfikat i żadna licencja.
    Jedyną potrzebną Ci rzeczą jest egzemplarz programu wprowadzony do obrotu
    przez twórcę lub upoważnionego przez twórcę.
    I to wszystko.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 6. Data: 2004-05-30 22:44:35
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Arek wrote:

    > Żaden certyfikat i żadna licencja.
    > Jedyną potrzebną Ci rzeczą jest egzemplarz programu wprowadzony do obrotu
    > przez twórcę lub upoważnionego przez twórcę.
    > I to wszystko.

    Szkoda słów

  • 7. Data: 2004-05-31 05:12:04
    Temat: Re: certyfikat, licencja [proszę przerwać picie lub jedzenie]
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "ape" <a...@p...fm> napisał(a)
    w news'ie: news:c9dm40$q73$1@atlantis.news.tpi.pl

    > <cut>
    > prosze, nie przy jedzeniu! ;)

    OK, może zacznijmy stosować ostrzegające wstawki
    w tytule?. (ta "moja" to tylko pytanie_propozycja)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "(...) Przechodzień nie miał żadnego pomysłu jak uciekać, więc go przejechałem."

  • 8. Data: 2004-05-31 05:50:34
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    e...@o...pl news:c9d89k$o46$1@nemesis.news.tpi.pl

    > certyfikat czy licencję
    > i jak taka licencja powinna wyglądać np jeżeli odkupuję legalny program o
    > kolegi
    >
    > pozdrawiam i dzięki za odpowiedź

    Nie jestem prawnikiem, ale jedno wiem na pewno - nie sluchaj "porad"
    arnolda b. z wroclawia (pisze jako Arek <a...@e...net>).

    Gosc jest lekko szurniety ze tak powiem, a jego interpretacje prawa sa
    bardzo.... subiektywne ;-) i czesto sie okazuje ze dokladnie odwrotne do
    obowiazujacego w Polsce prawa.

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )